POLECAMY
Format:
Autorzy książki poruszają istotne problemy współczesnej kultury czytelniczej i informacyjnej. Poszukując odpowiedzi na pytanie, kim jest czytelnik/odbiorca doby cyfrowej, odwołali się nie tylko do dorobku bibliologii i informatologii, badań użytkowników bibliotek i informacji, ale również do dziedzin pokrewnych, zwłaszcza edukacji polonistycznej i medialnej, nauki o komunikowaniu oraz badań kultury współczesnej. Podejmują zagadnienia kultury informacyjnej, wprowadzając w specyfikę sieci i istotę funkcjonowania informacji w przestrzeni cyfrowo-sieciowej. W książce znalazły miejsce praktyczne zagadnienia edukacji informacyjnej, stanowiącej obecnie klucz do współczesności. Wychodząc naprzeciw potrzebom rozwijania kompetencji informacyjnych, pozwalających na sprawniejsze korzystanie z dobrodziejstw nowych technologii, pokazano m.in. możliwości wykorzystania oprogramowania open source. Publikacja prezentuje także zagadnienia z obszaru tradycyjnych źródeł informacji, zwłaszcza dotyczące sprawności informacyjnej bibliografii lokalnych wydanych w Polsce.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 168 |
Kategoria | Informacja naukowa |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-7784-686-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Anna Dymmel ∙ Kultura czytelnicza – teoria i praktyka | 9 |
1. Współczesna kultura czytelnicza – wybrane pojęcia, konteksty, badania | 9 |
2. Czytanie i surfowanie pokolenia sieci, czyli kultura czytelnicza studentów. Wyniki sondażu | 32 |
Sebastian Dawid Kotuła ∙ Kultura informacyjna. Internet i open source w działalności bibliotecznej (ze scenariuszami zajęć) | 59 |
Artur Znajomski ∙ Sprawność informacyjna bibliografii lokalnych wydanych w Polsce w latach 1945–1989 | 101 |
Aneks 1 (Bibliografie przedmiotowe) | 142 |
Aneks 2 (Bibliografie podmiotowe) | 149 |
Aneks 3 (Bibliografie podmiotowo-przedmiotowe) | 150 |
Bibliografia | 151 |
Summary | 167 |