POLECAMY
-14%
Format:
Podręcznik ten powinien spełniać funkcje orientacyjne i motywacyjne w celu podejmowania zadań w zakresie poznawania i doskonalenia wiedzy i umiejętności dydaktycznych. Proponowany zakres treści stanowi pogłębienie wiedzy dydaktyczno-metodycznej.
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 484 |
Kategoria | Filozofia współczesna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |
ISBN-13 | 978-83-7072-584-6 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Pokochać dialektykę
do koszyka
Pokochać Greka
do koszyka
Pokochać PIS
do koszyka
Pokochać przyzwoitkę
do koszyka
Amor fati. Pokochać Przeznaczenie
do koszyka
Daj się pokochać dziewczyno
do koszyka
Jak pokochać centra handlowe
do koszyka
Jak pokochać siebie?
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 9 |
Rozdział I. Ogólnodydaktyczne podstawy nauczania | 17 |
1.1. Założenia ogólne | 17 |
1.2. Podmiot nauczania | 22 |
1.3. Cele nauczania | 27 |
1.4. Zasady dydaktyczno-wychowawcze | 34 |
1.5. Strategie nauczania | 42 |
Rozdział II. Szczegółowe metody nauczania i uczenia się | 55 |
2.1. Wykład | 55 |
2.2. Analiza tekstu | 68 |
2.3. Dyskusja i dialog | 83 |
2.4. Kształtowanie wartości | 96 |
2.5. Rozwiązywanie problemów | 110 |
2.6. Metoda biograficzna | 126 |
2.7. Nauczanie metaforyczne | 141 |
2.8. Współpraca w grupach | 157 |
2.9. Kontrola i ocena | 174 |
2.10. Konspekt | 192 |
Rozdział III. Specyfika nauczania i uczenia się filozofii i etyki | 209 |
3.1. Specyfika nauczania etyki | 209 |
3.2. Wychowanie i nauczanie dzięki filozofii | 228 |
3.3. Rola studentów w poszukiwaniu dydaktyki nauk filozoficznych | 239 |
3.4. Wzór osobowy nauczyciela filozofii i etyki | 245 |
Rozdział IV. Propozycje ćwiczeń z filozofii i etyki | 259 |
4.1. Pojęcie filozofii | 259 |
4.2. Jak powstaje filozofia? | 262 |
4.3. Czy filozofia jest nauką? | 264 |
4.4. Filozofia, nauki przyrodnicze, teologia | 266 |
4.5. Filozofia a religia | 267 |
4.6. Filozofia chrześcijańska | 270 |
4.7. Zagrożenia myślenia | 273 |
4.8. Filozofia, światopogląd, ideologia | 274 |
4.9. Koncepcje filozofii | 278 |
4.10. Działy filozofii | 287 |
4.11. Pojęcia filozoficzne | 293 |
4.12. Pytania filozoficzne | 297 |
4.13. W poszukiwaniu zasady świata | 300 |
4.14. Byt | 304 |
4.15. Mądrość | 309 |
4.16. Poznanie | 311 |
4.17. Prawda | 313 |
4.18. Kłamstwo | 316 |
4.19. Racjonalność – irracjonalność | 322 |
4.20. Antropologia filozoficzna | 324 |
4.21. Definicja człowieka | 331 |
4.22. Dusza | 335 |
4.23. Nieśmiertelność duszy | 337 |
4.24. Cielesność | 339 |
4.25. Poznanie drugiego | 341 |
4.26. Szczęście | 346 |
4.27. Sens życia | 352 |
4.28. Śmierć | 357 |
4.29. Stoicki spokój | 359 |
4.30. Cynizm | 361 |
4.31. Wolność | 363 |
4.32. Zło | 366 |
4.33. Bóg a zło | 369 |
4.34. Etyka | 370 |
4.35. Sumienie | 372 |
4.36. Odpowiedzialność | 377 |
4.37. Kara śmierci | 379 |
4.38. Miłość | 383 |
4.39. Przyjaźń | 390 |
4.40. Filozofia dialogu | 395 |
4.41. Cnota | 408 |
4.42. Czyn | 410 |
4.43. Kultura postmodernistyczna | 413 |
4.44. Wartości | 415 |
4.45. Nauki o religii | 418 |
4.46. Definicja religii | 422 |
4.47. Pluralizm religijny | 424 |
4.48. Dojrzała religijność | 425 |
4.49. Idee religijne | 427 |
4.50. Postawy wobec Boga | 429 |
4.51. Ateizm | 431 |
4.52. Sekularyzacja | 436 |
4.53. Fideizm | 438 |
4.54. Czy istnienia Boga można dowodzić? | 440 |
4.55. Arystotelesowska koncepcja pierwszej przyczyny | 442 |
4.56. Dowód ontologiczny | 445 |
4.57. Pięć dróg św. Tomasza | 448 |
4.58. Modele Boga | 455 |
Odpowiedzi do ćwiczeń | 459 |
Bibliografia | 475 |