POLECAMY
-20%
Wydawca:
Format:
Książka składa się z czterech części. W części pierwszej wskazuje się na różnicę między tekstem mówionym a pisanym. W części drugiej zaprezentowano problemy związane z nauczaniem języka polskiego i przygotowaniem kadry do tego nauczania na Białorusi (w Grodnie). W części trzeciej ukazano wybrane propozycje dotyczące kształcenia uczniowskich umiejętności związanych z wypowiedzią ustną, podkreślając też rolę, jaką odgrywa mówienie w relacji nauczyciel – uczeń. W części czwartej przedstawiono różne formy wpływu współczesnej kultury na uczniowski język mówiony.
Rok wydania | 2014 |
---|---|
Liczba stron | 228 |
Kategoria | Językoznawstwo |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
ISBN-13 | 978-83-7865-224-3 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Jestem Alicją
do koszyka
Jestem alkoholikiem
do koszyka
Jestem Antychrystem
do koszyka
Jestem córką szejka
do koszyka
Jestem córką szejka
do koszyka
Jestem DDA
do koszyka
Spis treści
I SPECYFIKA MÓWIENIA | 23 |
Grażyna B. Tomaszewska. Potrzeba wielości (wstęp) | 7 |
Anita Szwajkowska. Przypisywanie dźwięków literom a czytanie, czyli kilka uwag o dychotomii zapisu i żywego słowa | 25 |
Karolina Kwak. Mówię, żeby istnieć. Wpływ różnych tekstów kultury na mówienie | 37 |
Zofia Pomirska. Humor dziecięcych wypowiedzi | 49 |
Małgorzata Antuszewicz. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”. Wypowiedzi ustne uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum | 59 |
II JAK KSZTAŁCIĆ MÓWIENIE | 75 |
Beata Gromadzka. Metoda projektu w dyskursie edukacyjnym | 77 |
Anna Adamiec. Rozmowa a gimnazjalny projekt edukacyjny. Próba rozważań | 85 |
Halina Popławska. Eksplikacja literacka a kształcenie sprawności wypowiadania się ucznia | 95 |
Regina Pawłowska. Interpretacja głosowa tekstu a czytanie ze zrozumieniem | 105 |
Urszula Czernikowska. Polonista w świecie tekstów multimedialnych, czyli o kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów gimnazjum | 119 |
III. WSPÓŁCZESNA KULTURA A MÓWIENIE | 129 |
Ewa Dunaj. Poeta mówi | 131 |
Justyna Rybka. „Sorry memory”, czyli o wpływie mediów na ustne wypowiedzi uczniowskie | 145 |
Dorota i Piotr Polaszkowie. Wpływ Internetu na socjolekt uczniowski | 157 |
Agnieszka A. Niekrewicz. Siema ziomy, czyli o etykiecie językowej w rozmowach młodzieży | 171 |
IV. KIEDY POLSKI JEST OBCYM… (U PRZYJACIÓŁ Z GRODNA) | 183 |
Светлана Мусиенко. Зофья Налковская в полонистическом пространстве | |
Беларуси (просветительно-образовательный аспект) | 185 |
Helena Bilutenko. Księga K.A. Żery Vorago rerum. Torba śmiechu. Groch z kapustą. A każdy pies z innej wsi… na zajęciach polonistów grodzieńskich | 195 |
Alina Pawlukiewicz. Zasób słownictwa podstawą kompetencji komunikacyjnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego | 205 |
Indeks osobowy | 213 |
Streszczenia w języku angielskim | 215 |