Jestem więc mówię Między niebytem a formami istnienia

-20%

Jestem więc mówię Między niebytem a formami istnienia

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

22,40  28,00 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 22,40 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka składa się z czterech części. W części pierwszej wskazuje się na różnicę między tekstem mówionym a pisanym. W części drugiej zaprezentowano problemy związane z nauczaniem języka polskiego i przygotowaniem kadry do tego nauczania na Białorusi (w Grodnie). W części trzeciej ukazano wybrane propozycje dotyczące kształcenia uczniowskich umiejętności związanych z wypowiedzią ustną, podkreślając też rolę, jaką odgrywa mówienie w relacji nauczyciel – uczeń. W części czwartej przedstawiono różne formy wpływu współczesnej kultury na uczniowski język mówiony.


Rok wydania2014
Liczba stron228
KategoriaJęzykoznawstwo
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
ISBN-13978-83-7865-224-3
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I SPECYFIKA MÓWIENIA    23
  Grażyna B. Tomaszewska. Potrzeba wielości (wstęp)    7
  Anita Szwajkowska. Przypisywanie dźwięków literom a czytanie, czyli kilka uwag o dychotomii zapisu i żywego słowa    25
  Karolina Kwak. Mówię, żeby istnieć. Wpływ różnych tekstów kultury na mówienie    37
  Zofia Pomirska. Humor dziecięcych wypowiedzi    49
  Małgorzata Antuszewicz. „Odpowiednie dać rzeczy słowo”. Wypowiedzi ustne uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum    59
  II JAK KSZTAŁCIĆ MÓWIENIE    75
  Beata Gromadzka. Metoda projektu w dyskursie edukacyjnym    77
  Anna Adamiec. Rozmowa a gimnazjalny projekt edukacyjny. Próba rozważań    85
  Halina Popławska. Eksplikacja literacka a kształcenie sprawności wypowiadania się ucznia    95
  Regina Pawłowska. Interpretacja głosowa tekstu a czytanie ze zrozumieniem    105
  Urszula Czernikowska. Polonista w świecie tekstów multimedialnych, czyli o kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej uczniów gimnazjum    119
  III. WSPÓŁCZESNA KULTURA A MÓWIENIE    129
  Ewa Dunaj. Poeta mówi    131
  Justyna Rybka. „Sorry memory”, czyli o wpływie mediów na ustne wypowiedzi uczniowskie    145
  Dorota i Piotr Polaszkowie. Wpływ Internetu na socjolekt uczniowski    157
  Agnieszka A. Niekrewicz. Siema ziomy, czyli o etykiecie językowej w rozmowach młodzieży    171
  IV. KIEDY POLSKI JEST OBCYM… (U PRZYJACIÓŁ Z GRODNA)    183
  Светлана Мусиенко. Зофья Налковская в полонистическом пространстве
  Беларуси (просветительно-образовательный аспект)    185
  Helena Bilutenko. Księga K.A. Żery Vorago rerum. Torba śmiechu. Groch z kapustą. A każdy pies z innej wsi… na zajęciach polonistów grodzieńskich    195
  Alina Pawlukiewicz. Zasób słownictwa podstawą kompetencji komunikacyjnych w nauczaniu języka polskiego jako obcego    205
  Indeks osobowy    213
  Streszczenia w języku angielskim    215
RozwińZwiń