PBS Amerykańska telewizja publiczna

-20%

PBS Amerykańska telewizja publiczna

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

31,92  39,90 (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 31,92 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Amerykańska telewizja publiczna (Public Broadcasting Service, PBS) stanowi dla europejskiego badacza komunikowania swoiste curiosum, fenomen bardzo odległy od przyjętych na Starym Kontynencie schematów funkcjonowania instytucji medialnych. Model amerykański – w niemal wszystkich istotnych elementach odmienny od swych europejskich odpowiedników, a dzielący z nimi jedynie kontrowersje polityczne, jakie publiczne systemy komunikowania masowego wywołują po obu stronach Oceanu Atlantyckiego – nie ukształtował się jednak w sposób przypadkowy. Historii, struktury oraz wzorców działalności amerykańskiego systemu mediów publicznych nie sposób zrozumieć bez odwołania się do kulturowej, politycznej i ekonomicznej swoistości USA. Niniejsza książka, chociaż formalnie poświęcona jedynie niewielkiemu wycinkowi życia społecznego Stanów Zjednoczonych, jest zatem w jakiejś mierze opowieścią o Ameryce i jej wartościach.

Podstawę książki stanowi dysertacja napisana pod kierunkiem prof. dr hab.Andrzeja Mani, która w styczniu 2011 r. została obroniona z wyróżnieniem w Instytucie Nauk Politycznych i Międzynarodowych Uniwersytetu Jagiellońskiego, zaś w czerwcu 2012 r. – uhonorowana Nagrodą im. dra Pawła Stępki w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na najlepszą rozprawę doktorską z dziedziny mediów elektronicznych.

Tę pracę „czyta się" i łatwo, i z przyjemnością, choć jej tematyka przecież do całkiem łatwych nie należy... [Dzieło] wyjątkowo udane, rzetelne od strony naukowej i wartościowe poznawczo


Prof. Walery Pisarek, dr h.c. UŚ, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II


Rok wydania2013
Liczba stron238
KategoriaKomunikacja społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-3549-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     11
  
  1. Postawienie problemu     11
  2. Przyczyny zainteresowania problemem badawczym     12
  3. Omówienie literatury     12
  4. Struktura pracy     14
  5. Metodologia     16
  
  Rozdział I – Historia amerykańskiej telewizji publicznej     17
  
  1.1. Wprowadzenie     17
  1.2. Początki radiofonii amerykańskiej     18
  1.3. Rozwój mediów komercyjnych     20
  1.4. Rozgłośnie edukacyjne     22
  1.5. Utrwalenie dominacji nadawców komercyjnych     24
  1.6. Początki telewizji amerykańskiej     28
  1.7. Walka o częstotliwości dla amerykańskiej telewizji edukacyjnej     30
  1.8. Amerykańska scena medialna w latach 60.     33
  1.9. „Telewizja publiczna: program działania”     37
  1.10. Public Broadcasting Act i utworzenie PBS     39
  1.11. Telewizja publiczna w latach rządów Richarda Nixona     43
  1.12. Media publiczne w drugiej połowie lat 70.     48
  1.13. PBS w czasach „reaganomics”     53
  1.14. Najnowsza historia PBS     57
  1.15. Zakończenie     59
  
  Rozdział II – Struktura i finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej     61
  
  2.1. Wprowadzenie     61
  2.2. System instytucjonalny amerykańskiej telewizji publicznej     62
  2.2.1. Korporacja Mediów Publicznych (CPB)     62
  2.2.2. Publiczny Serwis Nadawczy (PBS)     67
  2.2.3. Stacje telewizji publicznej     70
  2.3. Finansowanie amerykańskiej telewizji publicznej     75
  2.3.1. Wsparcie ze źródeł publicznych     77
  2.3.2. Wsparcie ze źródeł prywatnych     81
  2.4. Zakończenie     90
  
  Rozdział III – Funkcjonowanie PBS w amerykańskim systemie medialnym     91
  
  3.1. Wprowadzenie     91
  3.2. PBS na amerykańskim rynku telewizyjnym     92
  3.3. Źródła oferty programowej stacji telewizji publicznej     96
  3.4. Oferta programowa amerykańskiej telewizji publicznej     99
  3.5. Przegląd audycji Publicznego Serwisu Nadawczego     104
  3.5.1. Sesame Street     109
  3.5.2. Barney & Friends     111
  3.5.3. Frontline     113
  3.5.4. Nova     114
  3.5.5. American Experience     116
  3.5.6. Masterpiece     117
  3.6. Krytyka PBS w amerykańskim dyskursie społeczno-politycznym     119
  3.7. Zakończenie     132
  
  Rozdział IV – PBS NewsHour     135
  
  4.1. Wprowadzenie     135
  4.2. Historia PBS NewsHour     136
  4.3. PBS NewsHour dzisiaj     141
  4.4. Amerykański dyskurs wokół PBS NewsHour     147
  4.4.1. Badania analityczne     153
  4.5. Analiza zawartości PBS NewsHour     163
  4.5.1. Hipotezy badawcze     163
  4.5.2. Metodologia badań     165
  4.5.3. Wyniki analizy     168
  4.6. Zakończenie     187
  
  Rozdział V – PBS na tle europejskich nadawców publicznych     189
  
  5.1. Wprowadzenie     189
  5.2. Charakterystyka europejskich mediów publicznych     190
  5.3. Podstawowe różnice pomiędzy PBS a europejskimi nadawcami publicznymi     197
  5.3.1. Pozycja rynkowa     198
  5.3.2. Profil działalności     201
  5.3.3. Struktura instytucjonalna     204
  5.3.4. Finansowanie     207
  5.3.5. Niezależność instytucjonalna     210
  5.4. Zakończenie     214
  
  Zakończenie     215
  Bibliografia     219
RozwińZwiń