POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Kolejny czwarty tom, z cyklu Biografia i badanie biografii, zawiera opracowania, które powstały w latach 2012–2014 w ramach projektu, realizowanego od 2008 roku w Zakładzie Andragogiki i Gerontologii Społecznej Uniwersytetu Łódzkiego, z udziałem badaczy z wielu ośrodków akademickich w kraju, w szczególności andragogów. Treści tego tomu koncentrują się wokół głównego tematu projektu, którym jest uczenie się powiązane z biografią, stąd tytuł tej publikacji: Biografie i uczenie się. 15 autorskich tekstów ukazuje związki biografii i uczenia się w kilku głównych, choć także przenikających się kontekstach: całożyciowości uczenia się, uczenia się z biografii Innych oraz biografii edukacyjnych.
Autorzy rozpatrują biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się, proponują andragogiczne badania biografii, kreśląc ich wybrane aspekty, traktują o potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice, analizują walory inkontrologiczno-ergantropijne w tekstach wspomnieniowych, przybliżają biografie Pawła Hulki-Laskowskiego, Edith Piaf, Aleksandra Wata i Oli Watowej, zajmują się zagadnieniami edukacji kobiet, kompetencji osobistych i społecznych w szkolnych doświadczeniach uczniów, biografią edukacyjną w badaniach nad dydaktyką, całożyciowym uczeniem się studentów, ukazaniem zakresów międzypokoleniowego uczenia się na podstawie autentycznych dzienników.
Książka, podobnie jak seria, której jest częścią, ma walor teoretyczny i praktyczny.
Mogą po nią sięgnąć zarówno badacze, pedagodzy, studenci, jak i amatorzy biografii nie tylko literackich.
Rok wydania | 2015 |
---|---|
Liczba stron | 219 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-561-4 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Biografie gwiazd
do koszyka
Biografie nieoczywiste
do koszyka
Biografie odtajnione
do koszyka
Biografie ulic
do koszyka
Bajkowe biografie
do koszyka
Hitler. Wielkie Biografie
do koszyka
Spis treści
Wstęp (Elżbieta Dubas) | 8 |
Elżbieta Dubas – Biograficzność w kontekście całożyciowego uczenia się | 12 |
Elżbieta Dubas – Andragogiczne badania biografii – zakresy, trudności, etyka badacza (wybrane aspekty) | 32 |
Amelia Krawczyk-Bocian – O potrzebie badań biograficzno-narracyjnych w pedagogice | 50 |
Justyna Sztobryn-Bochomulska – Walor inkontrologiczno-ergantropijny w tekstach wspomnieniowych na przykładzie wybranej literatury | 58 |
Rafał Marcin Leszczyński – Całożyciowe uczenie się Pawła Hulki-Laskowskiego (1881–1946) – stymulatory i bariery | 68 |
Anna Walczak – Czego można nauczyć się z biografii innych? Przykład Edith Piaf – istoty dramatycznej porwanej namiętnością | 86 |
Monika Sulik – Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia, czyli biograficzno-andragogiczne poszukiwania „zagubionych samogłosek” | 110 |
Katarzyna Popek – Fenomen biografii jednego małżeństwa – ich życie, ich sędziwy wiek | 120 |
Olga Czerniawska – Dlaczego czytam biografie? | 140 |
Agnieszka Majewska-Kafarowska – Edukacja uwikłana w historie życia – o edukacji kobiet kilka refleksji z badań | 148 |
Joanna Stelmaszczyk – „Zaradność życiowa” kontra „taniec”. O dwóch edukacyjnych drogach absolwentów studiów pedagogicznych Uniwersytetu Łódzkiego | 164 |
Agnieszka Domagała-Kręcioch, Bożena Majerek – Kompetencje osobiste i społeczne w szkolnych doświadczeniach uczniów | 174 |
Agnieszka Koterwas – Biografia edukacyjna w badaniach nad dydaktyką | 188 |
Anna Walulik CSFN – Całożyciowe uczenie się w autobiograficznej refleksji studentów | 200 |
Agata Szwech – Analiza dzienników Haliny Semenowicz próbą ukazania zakresów międzypokoleniowego uczenia się | 214 |