INNE EBOOKI AUTORA
-20%
Autor:
Wydawca:
Format:
W jaki sposób globalizacja zmieniła trajektorie rozwoju miast?
Na czym polega współczesna konkurencja na światowym rynku miejsc?
Jak w dobie postfordyzmu kształtują się relacje między gospodarką, polityką i mieszkańcami miast?
Dlaczego kwestie kultury, lokalnej tożsamości czy konsumpcji stają się centralnymi zagadnieniami miejskich polityk?
? Czy „kreatywność” rzeczywiście jest kluczem do sukcesu i prosperity miasta?
? A w końcu: kto dziś posiada "prawo do miasta"?
Między innymi odpowiedzi na te pytania poszukuje autor w niniejszej książce.
Mateusz Błaszczyk – socjolog, adiunkt w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jako stypendysta Fundacji Batorego studiował statystykę stosowaną na Uniwersytecie Środkowoeuropejskim w Budapeszcie. Swoje zainteresowania naukowe ogniskuje w obszarach studiów regionalnych i miejskich, polityki społecznej oraz przemian ładu instytucjonalnego we współczesnym społeczeństwie polskim. Brał udział w wielu projektach badawczych i rozwojowych, głównie dotyczących Wrocławia i Dolnego Śląska. Pracując przez 9 lat w administracji samorządowej, działalność akademicką łączył z praktyką kreowania polityki rozwoju lokalnego i regionalnego oraz marketingu terytorialnego.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Socjologia miasta i wsi |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Scholar |
ISBN-13 | 978-83-7383-665-5 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Czas dla duszy. W poszukiwaniu człowieka
do koszyka
Czas dla duszy. W poszukiwaniu prawdy
do koszyka
Człowiek jako słowo i ciało. W...
do koszyka
Człowiek w poszukiwaniu sensu
do koszyka
Człowiek w poszukiwaniu sensu
do koszyka
Człowiek w poszukiwaniu sensu
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
ROZDZIAŁ | 1 |
Rozwój miast w perspektywie ekonomii politycznej. | |
Pierwsze przybliżenie | 11 |
1.1. Ekonomia polityczna jako socjologia miasta | 11 |
1.2. Rozwój miasta – przyczynek teoretyczny | 18 |
1.3. Polityka lokalna a reżim miejski | 31 |
ROZDZIAŁ | 2 |
Przemiany modusu kapitalizmu: aspekty globalne, narodowe | |
i lokalne | 36 |
2.1. Fordyzm | 39 |
2.2. Postfordyzm | 46 |
2.3. Imperializm doby globalizacji | 55 |
ROZDZIAŁ | 3 |
Paradygmaty rozwoju miasta postfordowskiego. | |
Miejska gospodarka a polityka | 73 |
3.1. Miasto neoindustrialne | 73 |
3.2. Metropolia | 88 |
3.3. Miasto kreatywne | 100 |
ROZDZIAŁ | 4 |
Dwa wymiary zasobu społecznego miasta: między produkcją | |
a konsumpcją | 115 |
4.1. Produktywność: praca i kapitał społeczny | 115 |
4.2. Konsumpcja a kultura miejska | 133 |
ROZDZIAŁ | 5 |
Organizując miejskie życie: przestrzeń i kultura | 154 |
5.1. Wytwarzanie miejskiego systemu konsumpcji | 154 |
5.2. Miejskie tożsamości | 176 |
Zakończenie | 187 |
Bibliografia | 191 |