POLECAMY
Wydawca:
Format:
ibuk
Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki oraz określenie aktualnych preferencji zawodowych nauczycieli.
Problematyka prezentowanej monografii dotyczy osoby pedagoga sztuki i jego roli we współczesnej edukacji. W tytule zakres odniesień został ujęty szeroko – obejmuje on wszystkich pedagogów podejmujących świadomie działalność wychowawczą, których przedmiotem działań jest sztuka w aspekcie twórczym i odbiorczym. Większość przedstawionych rozważań dotyczy jednak pedagogów sztuki, tzw. zawodowców. Zwrócono uwagę na bariery i perspektywy w działalności pedagoga sztuki. Tematy podjęte i rozważane przez autorów sugerować mogą potrzebę zdefiniowania pragmatyki zawodowej. Główną jednak motywację do poszukiwań badawczych stanowiło określenie aktualnych preferencji zawodowych na podstawie doświadczeń z praktyki i analiz procesu kształcenia pedagogów sztuki oraz ich uwarunkowań teoretycznych.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 324 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7969-374-0 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Wędrowny sztukmistrz
do koszyka
XXI Olimpiada szachowa Nicea 1974
do koszyka
XXI Olimpiada szachowa Nicea 1974
do koszyka
Edukacja alternatywna w XXI wieku
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 7 |
I. Status kulturowy i społeczny pedagoga sztuki | 11 |
Giulio Sforza | |
L’insegnante per il mondo futuro / Nauczyciel dla przyszłości | 13 |
Grzegorz Sztabiński | |
Przewodnik czy uczestnik: jak współcześni estetycy widzą rolę pośrednika w relacjach sztuka – odbiorca | 17 |
Urszula Szuścik | |
Pedagog sztuki – plastyki – a rzeczywistość szkoły polskiej | 31 |
Elżbieta Szubertowska | |
Nauczyciel muzyki – zawód czy misja | 43 |
Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz | |
Artysta – pedagog – ambasador sztuki | 57 |
Anna Tyl | |
Prestiż zawodu nauczyciela | 73 |
Anna Pikała | |
Autorytet nauczyciela szkolnych przedmiotów artystycznych | 85 |
II. Atrybuty zawodowe pedagoga sztuki | 97 |
Henryk Depta | |
O humanistyczną wrażliwość nauczyciela sztuki | 99 |
Mirosława Zalewska-Pawlak | |
„Zatańcz ze mną”. O sztuce życia i wychowania w profesji pedagoga sztuki | 111 |
Tamara Sass | |
Wolność jako czynnik stymulujący i destruktywny w działalności pedagoga sztuki | 123 |
III. Kształcenie i doskonalenie zawodowe pedagogów sztuki | 137 |
Rafał Ciesielski | |
Tożsamość absolwenta a tożsamość kierunku „edukacja muzyczna” | 139 |
Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska | |
Przygotowanie nauczycieli do korzystania z sieci w nauczaniu sztuki (sztuka w sieci – aspekty edukacyjne) | 157 |
Magdalena Sasin | |
Samokształcenie w działalności pedagoga sztuki w świetle opinii studentów – przyszłych nauczycieli | 171 |
Magdalena Pawlak | |
Wartościowanie sztuki dla dzieci w przygotowaniu zawodowym nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej | 185 |
Beata Kunat | |
Potrzeby i oczekiwania nauczycieli plastyki w zakresie wspierania ich rozwoju zawodowego – komunikat z badań | 195 |
IV. Obszary działalności edukacyjnej pedagoga sztuki | 211 |
Violetta Przerembska | |
Muzyka i jej nauczanie w kontekście innych dyscyplin artystycznych | 213 |
Piotr Soszyński | |
Nauczyciel muzyki wobec narzędzi informatycznych – komunikat z badań | 223 |
Cezary Marasiński | |
Nauczyciel plastyki wobec gry i przypadku jako istotnych elementów dzieła plastycznego | 237 |
Ewa Tomaszewska | |
Teatr interaktywny. Między sztuką a edukacją | 249 |
Małgorzata Wiktorko | |
Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi – narracja i nawigacja | 265 |
Anna Boguszewska | |
Wybitni artyści-nauczyciele sztuki książki w Polsce | 269 |
Anna Skolimowska | |
Formy przekazu baśni w epoce wtórnej oralności – między archaiczną a współczesną recepcją niewspółczesnych dzieł literatury dla dzieci | 285 |
Joanna Ludwiczak | |
Książka obrazkowa – nowocześnie zaprojektowana książka dla dzieci | 299 |
Martyna Justyńska | |
Znaczenie animatora mimochodem w działalności społeczno-kulturalnej na przykładzie Kolumny | 307 |
Autorzy | 323 |