POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
ibuk
Tematyka pracy obejmuje różne aspekty funkcjonowania informacji, eksploracji danych, marketingu bibliotecznego, aktywizacji czytelniczej i bibliotekarstwa historycznego. Dominują zagadnienia współczesne, w szczególności poszukiwanie nowych pól badawczych w bibliologii.
Autorzy poświęcili swoje teksty m.in: idei współczesnych kół naukowych, rozważaniom na temat miejsca, roli i funkcji naukowych organizacji studenckich w życiu uczelni, eksploracji danych, specyfiki funkcjonowania żydowskiej Biblioteki Medem w Paryżu, skandynawskiemu marketingowi bibliotecznemu, a także zawartości polskich bibliotek cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem powieści historycznych.
W publikacji znajdują się także artykuły, w których analizuje się z różnych punktów widzenia funkcjonowanie bibliotek jako instytucji wiedzy, kultury i rozrywki, rozważa się, w jaki sposób udział w pracach badawczych kół naukowych przekłada się na późniejszy start zawodowy ich uczestników. Inne dotyczą badań wybranych serwisów internetowych pod kątem stosowanych przez ich twórców rozwiązań technologicznych, zabiegów marketingowych i promocyjnych. Dotyczą też zagadnień aktywizacji ludzi starszych, wyników badań na temat czytelnictwa, potrzeb i oczekiwań najmłodszych użytkowników bibliotek oraz nowoczesnego budownictwo bibliotecznego.
Książka stanowi wkład, który z pewnością przełoży się w przyszłości na wysoką jakość działania instytucji bibliotecznych w całym kraju.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 132 |
Kategoria | Publikacje darmowe |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
ISBN-13 | 978-83-7525-920-9 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Informacja w internecie
do koszyka
Informacja gospodarcza. Informacja...
do koszyka
Informacja i komunikacja
do koszyka
Spis treści
Wstęp | 5 |
Część I | 5 |
Jacek Ladorucki – Budowanie relacji mistrz – uczeń. O znaczeniu mistrzostwa w misji współczesnego uniwersytetu i działalności kół naukowych | 7 |
Grzegorz Czapnik – Bibliomining – o zastosowaniu eksploracji danych w badaniach bibliotek | 19 |
Izabela Olejnik – Miejsce i funkcja biblioteki żydowskiej w XXI w. na przykładzie Biblioteki Medem w Paryżu | 31 |
Ewelina Makowska – Public relations w bibliotece. Przykłady wykorzystania różnych rodzajów strategii marketingowych w bibliotekach nordyckich | 43 |
Paula Gamus, Milena Grzelka – Powieść historyczna w zasobach polskich bibliotek cyfrowych | 49 |
Część II | 56 |
Magdalena Paul, Sylwia Piekarska – Idealna biblioteka uniwersytecka na podstawie badań oczekiwań studentów Uniwersytetu Warszawskiego | 57 |
Joanna Polok, Ewa Poloczek – Biblioteka domowa jako przedmiot badań – problemy, metody, perspektywy | 69 |
Paweł Borettini – Wpływ inicjatyw podejmowanych w kole naukowym na przygotowanie do wykonywania zawodu bibliotekarza na przykładzie Studenckiego Koła Naukowego Bibliotekoznawców Uniwersytetu Łódzkiego | 75 |
Paulina Pietraszak, Karolina Piaśnik – Strona www biblioteki akademickiej jako narzędzie PR | 83 |
Krzysztof Kwiecień – Rola Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej w Krakowie w aktywizacji osób starszych | 87 |
Olga Konatowska-Ciszek, Magdalena Józefiak – Najmłodsi użytkownicy bibliotek. Ich potrzeby i oczekiwania | 97 |
Jolanta Wnęk – Współczesne polskie budownictwo biblioteczne na przykładzie gmachów bibliotek w Połańcu i Myślenicach | 123 |