POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Czasopismo naukowe Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu wydawane w formie półrocznika.
Problematyka podjęta w tekstach naukowych zamieszczonych w niniejszym czasopiśmie to stricte interdyscyplinarny dyskurs nad wielowymiarowością społeczeństwa współczesnego oraz kondycją człowieka żyjącego w wieloznacznej i ambiwalentnej rzeczywistości. Czasopismo stanowi również zaproszenie do niekonwencjonalnego namysłu nad edukacją w dobie globalnych przemian. Warunkiem sine qua non jest zrozumienie istoty transformacji odbywającej się w przestrzeni edukacyjnej.
Zamieszczone teksty stanowią przyczynek do namysłu i jednocześnie zaproszenie do dyskusji na temat współczesnego społeczeństwa, uczestnictwa jednostek w kulturze globalnej ze szczególnym uwzględnieniem rozważań nad konieczną ewolucją edukacji w tych warunkach.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 254 |
Kategoria | Socjologia kultury |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2470-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Artykuły | 7 |
WALTER BENN MICHAELS - The Trouble with Diversifying the Faculty | 9 |
ZBYSZKO MELOSIK - Uniwersytet i komercjalizacja. Rekonstrukcja zachodniej debaty | 21 |
LESYA SHEVCHUK - Monitoring Students’ Information Proficiency at Higher Pedagogical Educational Establishments of Poland and Ukraine | 35 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA - The Contemporary Society, Changes in the Job World – Challenges for the Future | 43 |
JAREMA DROZDOWICZ - Krytyczna teoria rasy (Critical Race Theory) i obecność koncepcji rasy w kontekście przeszłych i bieżących amerykańskich dyskusji edukacyjnych | 65 |
DARIA HEJWOSZ - Działania afirmatywne na Uniwersytecie Harvarda | 81 |
EVA ZAMOJSKA - Alternatywność i innowacyjność w edukacji współczesnej – na przykładzie Czech | 105 |
VIOLETTA KOPIŃSKA - Pojęcie wolności i jego teoretyczne konotacje | 121 |
ANNA BARTKOWIAK - Analiza kompetencji rodziców w zakresie bezpieczeństwa dzieci w Internecie | 141 |
DOROTA ZAWORSKA-NIKONIUK - O dużych dziewczynkach i ich małych lalkach – reborn w kulturze ponowoczesnej | 157 |
AGNIESZKA OGONOWSKA - Edukacja medialna: ziemia wciąż nieznana?… | 173 |
AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA - Kariera jako „własność” jednostki – rozważania teoretyczne nad definicyjnym credo | 193 |
KAMILA OSIP - „Z czego się śmiejecie?”, czyli sztuka kabaretowa w perspektywie edukacyjnej | 205 |
Polemiki i recenzje | 225 |
EVA ZAMOJSKA - Równość w kontekstach edukacyjnych. Wybrane aspekty równości w polskich i czeskich podręcznikach szkolnych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2010 (EWA KARMOLIŃSKA-JAGODZIK) | 227 |
DARIA HEJWOSZ - Edukacja uniwersytecka i kreowanie elit społecznych, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010 (MICHAŁ KLICHOWSKI) | 231 |
SYLWIA JASKULSKA - Ocena zachowania w doświadczeniach gimnazjalistów, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2010 (PATRYCJA MIŚKO) | 233 |
DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH, KATARZYNA KABACIŃSKA (red. nauk.) - Młodzież a sukces życiowy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010 (PAULINA WIERZBA) | 236 |
Sprawozdania | 241 |
KAROLINA KURYŚ - Sprawozdanie z konferencji pt. „Pedagogika jako kierunek kształcenia i dyscyplina naukowa. Między tradycyjnym etosem a komercjalizacją”, Gułtowy 23–24 maja 2011 roku | 243 |
Informacje o autorach | 251 |
Informacje dla autorów | 253 |