Zmiany postaw młodzieży wobec osób niepełnosprawnych

-5%

Zmiany postaw młodzieży wobec osób niepełnosprawnych

1 opinia

Format:

pdf

KUP I POBIERZ

Format: pdf

32,30  34,00 (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 34,00 zł 

W ABONAMENCIE

od 3,50

Masz już abonament? Zaloguj się

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 49,00 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W niniejszej publikacji problematyka zmiany postaw wobec niepełnosprawności została przedstawiona jako istotny dla teorii i praktyki pedagogicznej przedmiot badań, w szczególności ze względu na programowanie oddziaływań ulepszających proces włączania osób niepełnosprawnych w życie społeczne osób pełnosprawnych, a w konsekwencji również pozwalających uzyskać poprawę jakości życia osób z niepełnosprawnością. Jądrem publikacji są wyniki eksperymentu pedagogicznego, który jest przeprowadzany stosunkowo rzadko, a jego realizacja wymagała dużego nakładu pracy zarówno konceptualnej, jak i weryfikacyjnej.


Rok wydania2012
Liczba stron210
KategoriaPedagogika społeczna
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
ISBN-13978-83-7784-380-2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

POLECAMY

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     9
  
  I. Wielowymiarowość niepełnosprawności     13
  
  1. Zdrowie i choroba a niepełnosprawność     13
  
  2. Definicje niepełnosprawności     16
  
  3. Modele niepełnosprawności     19
  
  II. Postawy wobec osób niepełnosprawnych     37
  
  1. Postawa – rozważania terminologiczne – niejednoznaczność i różnorodność definicji pojęcia     37
  
  2. Konstytuujące atrybuty postaw     43
  
  3. Czynniki i mechanizmy tworzenia i zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych     45
  
  III. Metodologiczne podstawy badań własnych     69
  
  1. Cel i problematyka badań     69
  
  2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze     74
  
  2.1. Metoda badawcza     74
  2.2. Koncepcja programu edukacyjnego KPON, Kształtowania Postaw Wobec Osób Niepełnosprawnych     75
  2.3. Techniki i narzędzia badawcze     79
  
  3. Dobór i charakterystyka badanych grup     85
  
  IV. Postawy młodzieży wobec osób niepełnosprawnych – analiza wyników badań przeprowadzonego eksperymentu     95
  
  1. Wiedza o osobach niepełnosprawnych     95
  
  1.1. Wiedza o osobach niewidomych     99
  1.2. Wiedza o osobach słabowidzących     104
  1.3. Wiedza o osobach z uszkodzonym słuchem     107
  1.4. Wiedza o osobach z niepełnosprawnością ruchową     111
  1.5. Wiedza o osobach z niepełnosprawnością intelektualną     114
  
  2. Komponent emocjonalny postawy     120
  3. Komponent behawioralny postawy     125
  4. Ogólny wynik postawy młodzieży wobec osób niepełnosprawnych     135
  
  V. Zmiany komponentów postaw wobec osób niepełnosprawnych pod wpływem zrealizowanego programu edukacyjnego KPON     139
  
  1. Zmiany poziomu wiedzy o osobach niepełnosprawnych     139
  
  1.1. Zmiany poziomu wiedzy o osobach niewidomych     141
  1.2. Zmiany poziomu wiedzy o osobach słabowidzących     146
  1.3. Zmiany poziomu wiedzy o osobach z uszkodzonym słuchem     147
  1.4. Zmiany poziomu wiedzy o osobach z niepełnosprawnością ruchową     153
  1.5. Zmiany poziomu wiedzy o osobach z niepełnosprawnością intelektualną     157
  
  2. Zmiany komponentu emocjonalnego postawy     162
  
  3. Zmiany komponentu behawioralnego postawy     163
  
  Zakończenie     179
  Bibliografia     185
  Spis tabel     195
  Aneks     197
RozwińZwiń