Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji

-17%

Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,62  40,50

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 40,50 zł (-17%)

Najniższa cena z 30 dni: 33,62 zł  


33,62

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Założeniem badawczym pracy jest identyfikacja głównych uwarunkowań rozwoju lotnictwa pasażerskiego, wzajemnych relacji oraz narzędzi i instrumentów warunkujących oczekiwaną efektywność podmiotów na rynku pasażerskich usług lotniczych. Złożoność tego procesu wymaga wielowymiarowego i interdyscyplinarnego podejścia, z uwzględnieniem poziomu mobilności społeczeństw, jako głównej determinanty rozwoju badanego rynku. W rozważaniach objęto analizą proces kreowania i umacniania przewagi rynkowej, zarówno pomiędzy indywidualnymi konkurentami, jak również aliansami oraz aliantami w ramach związków partnerskich, które wykorzystując siłę globalnej konkurencji, prowadzą do zmian strukturalnych w sektorze.


Przedstawione w pracy problemy poszerzają zakres problematyki dotyczącej ekonomiki transportu lotniczego. Dokonana w niej analiza rozwoju rynku pasażerskich przewozów wykazała, że ta gałąź transportu, będąc głównym stymulatorem przyspieszania procesu globalizacji, jednocześnie w znacznym stopniu temu procesowi podlega. Nakreślone w niej kierunki badań pozwalają na efektywne wykorzystanie rozwijających się procesów umacniania rynkowej przewagi i poprawy poziomu efektywności ekonomicznej podmiotów pasażerskich przewozów lotniczych.


Rok wydania2012
Liczba stron328
KategoriaGospodarka światowa
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN-13978-83-7246-723-2
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  Rozdział 1. Proces globalizacji w światowej gospodarce     15
  
  1.1. Globalizacja i jej rynkowe znaczenie     15
  1.2. Podstawowe uwarunkowania procesu globalizacji     28
  1.3. Motywy, czynniki i instrumenty globalizacji a rynek     34
  1.4. Globalizacja w sektorze usług lotniczych    40
  1.5. Sojusze strategiczne, umowy code-share, fuzje i przejęcia     47
  1.5.1. Sojusze strategiczne w sektorze transportu lotniczego     47
  1.5.2. Umowy code-share jako narzędzie rozwoju rynku przewozów lotniczych     56
  1.5.3. Fuzje i przejęcia     61
  1.6. Negatywne skutki globalizacji     65
  
  Rozdział 2. Konkurencja jako wyznacznik relacji rynkowych w transporcie lotniczym     73
  
  2.1. Wyzwania konkurencyjne w globalnym otoczeniu rynkowym     73
  2.2. Rywalizacja oparta na poziomie i potencjale konkurencyjności     85
  2.3. Rodzaje konkurencji i sposoby jej wykorzystania     104
  2.4. Dobór instrumentów konkurowania     112
  2.5. Strategia konkurencji w przedsiębiorstwie usługowym     116
  2.6. Konkurencja na rynku pasażerskich usług lotniczych     128
  2.7. Przewaga konkurencyjna miarą pozycji rynkowej     133
  
  Rozdział 3. Relacje na światowym rynku pasażerskich przewozów lotniczych     139
  
  3.1. Lotnicze przewozy pasażerskie w uwarunkowaniach globalnych    139
  3.2. Deregulacja i liberalizacja a poziom konkurencji     160
  3.3. Efektywność lotniczych przewozów pasażerskich     171
  3.4. Optymalizacja kosztów a efektywność przewozów pasażerskich     188
  3.5. Polski rynek lotniczych przewozów pasażerskich     201
  3.5.1. Polski rynek usług lotniczych jako element rynku światowego     201
  3.5.2. Konkurencja na polskim rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach deregulacji i liberalizacji     215
  3.6. Nowa jakość w rynkowych relacjach partnerskich     226
  
  Rozdział 4. Koncepcje rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach globalizacji     233
  
  4.1. Badania rynkowe w procesie rozwoju pasażerskich usług lotniczych     233
  4.2. Stymulatory popytu na usługi lotnicze     240
  4.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw lotniczych     249
  4.4. Segmentacja i pozycjonowanie usług lotniczych     265
  4.5. Programy lojalnościowe na rynku usług lotniczych     279
  4.6. Przewidywane zmiany na rynku pasażerskich przewozów lotniczych     286
  4.7. Prognozy rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych     294
  4.7.1. Światowy rynek pasażerskich przewozów lotniczych     294
  4.7.2. Polski rynek pasażerskich przewozów lotniczych     302
  
  Zakończenie    305
  
  Literatura    309
  Spis rysunków    325
  Spis tabel    328
RozwińZwiń