Konkurencja i kooperacja

Konkurencja i kooperacja

Teoria gier w ekonomii i naukach społecznych

2 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podręcznik:



  • zawiera pełny obraz współczesnej teorii gier,

  • przedstawia liczne przykłady ukazujące zastosowania teorii w praktyce gospodarczej,

  • tylko w niezbędnym stopniu wykorzystuje aparat matematyczny,

  • stanowi wywód zrozumiały dla każdego czytelnika lubiącego rozrywki umysłowe i umiejącego myśleć abstrakcyjnie.


Zainteresowanie tą dziedziną wiedzy znacznie wzrosło po przyznaniu trzem matematykom (John Nash, John Harsányi, Reinhard Selten), zajmującym się podstawami teorii gier i jej zastosowaniami w praktyce, Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Pewien wpływ niewątpliwie wywarł wspaniały film Piękny umysł, którego bohaterem jest jeden z laureatów nagrody.


Praca adresowana została przede wszystkim do studentów:



  • ekonomii

  • zarządzania

  • informatyki

  • matematyki

  • nauk społecznych

  • a także do osób, które wiedzą, jak ważną dziedziną jest teoria gier oraz jak bardzo jest ona powiązana nie tylko z ekonomią, ale i ze sprawami życia codziennego.


Rok wydania2009
Liczba stron208
KategoriaMetody ilościowe
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-15456-1
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od autorów    7
  1. Podstawowe pojęcia (aw)    11
  2. Drzewo: postać rozwinięta gry (aw)    16
  3. Informacja i strategia (aw)    21
  4. Gry macierzowe czyli prehistoria (mm)    25
  5. O równowagach po raz pierwszy (mm)    29
  6. Przykład rozwiązania gry: NIM czyli zapałki (mm)    33
  7. Ile równowag i które? (mm i hs)    39
  8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy (mm)    45
  9. Preferencje i użyteczność (mm)    50
  10. Użyteczność a ryzyko (mm)    53
  11. Dylematy eksploatacji zasobów: racjonalność czy optymalność (mm)    57
  12. Podatki: sposób wymuszania "właściwych" zachowań (aw)    61
  13. Nowy towar na rynku: gra przedsiębiorców (hs)    64
  14. Duopol Cournota: gra wyznacza wielkość produkcji (hs)    68
  15*. Powtarzanie tej samej gry (aw)    71
  16. Czy warto być liderem? (hs i aw)    76
  17. O piwie i kefirze: gry z niekompletną informacją (mm)    79
  18. Kiedy sprawdzić przeciwnika? Jeszcze raz indukcja wsteczna (aw)    83
  19. Atakować czy bronić? (aw)    88
  20. Gry a ewolucja (mm)    93
  21. Eksperymenty i teoria gier (mm)    97
  22. Gry różniczkowe (aw)    102
  23. Przetargi (mm)    107
  24. Aukcje (mm)    113
  25. Ryzyko i uczciwość: jak skonstruować optymalny kontrakt? (hs)    117
  26. Działanie w zespole: ile jest warta informacja? (aw)    121
  27. Gry kooperacyjne: tworzenie koalicji (hs)    127
  28. Zbiór stabilny: norma zachowania społecznego (aw)    130
  29. Wartość Shapleya (hs i aw)    134
  30. Spółka akcyjna: przykład gry kooperacyjnej (aw)    137
  31. Gry parlamentarne: reprezentacje i stowarzyszenia (mm)    140
  32. Kto za to zapłaci: zastosowanie wartości Shapleya (mm)    146
  33*. Handel wymienny: gry bez wypłat ubocznych (mm)    151
  34*. Gry a programowanie liniowe (aw)    157
  35*. Produkcja i gry (aw)    163
  36*. Gry a programowanie wypukłe (aw)    169
  37*. Co zrobili Arrow i Debreu? (aw)    174
  38*. Co to jest punkt stały i do czego służy? (aw)    180
  39*. Jak "po omacku" dojść do równowagi (aw)    183
  40*. Jak się mają gry do teorii zbiorów? (aw)    187
  41. Mało graczy, czy wielu? (aw)    191
  42. Krótko o historii i perspektywach teorii gier (aw)    195
  Bibliografia    198
  Skorowidz nazwisk    200
  Skorowidz rzeczowy    202
  Skorowidz zastosowań    206
RozwińZwiń