EBOOKI WYDAWCY
Wydawca:
Format:
ibuk
Podręcznik:
Zainteresowanie tą dziedziną wiedzy znacznie wzrosło po przyznaniu trzem matematykom (John Nash, John Harsányi, Reinhard Selten), zajmującym się podstawami teorii gier i jej zastosowaniami w praktyce, Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. Pewien wpływ niewątpliwie wywarł wspaniały film Piękny umysł, którego bohaterem jest jeden z laureatów nagrody.
Praca adresowana została przede wszystkim do studentów:
Rok wydania | 2009 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Metody ilościowe |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-15456-1 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
EBOOKI WYDAWCY
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od autorów | 7 |
1. Podstawowe pojęcia (aw) | 11 |
2. Drzewo: postać rozwinięta gry (aw) | 16 |
3. Informacja i strategia (aw) | 21 |
4. Gry macierzowe czyli prehistoria (mm) | 25 |
5. O równowagach po raz pierwszy (mm) | 29 |
6. Przykład rozwiązania gry: NIM czyli zapałki (mm) | 33 |
7. Ile równowag i które? (mm i hs) | 39 |
8. O żonach matematyków, stonodze i wspólnej wiedzy (mm) | 45 |
9. Preferencje i użyteczność (mm) | 50 |
10. Użyteczność a ryzyko (mm) | 53 |
11. Dylematy eksploatacji zasobów: racjonalność czy optymalność (mm) | 57 |
12. Podatki: sposób wymuszania "właściwych" zachowań (aw) | 61 |
13. Nowy towar na rynku: gra przedsiębiorców (hs) | 64 |
14. Duopol Cournota: gra wyznacza wielkość produkcji (hs) | 68 |
15*. Powtarzanie tej samej gry (aw) | 71 |
16. Czy warto być liderem? (hs i aw) | 76 |
17. O piwie i kefirze: gry z niekompletną informacją (mm) | 79 |
18. Kiedy sprawdzić przeciwnika? Jeszcze raz indukcja wsteczna (aw) | 83 |
19. Atakować czy bronić? (aw) | 88 |
20. Gry a ewolucja (mm) | 93 |
21. Eksperymenty i teoria gier (mm) | 97 |
22. Gry różniczkowe (aw) | 102 |
23. Przetargi (mm) | 107 |
24. Aukcje (mm) | 113 |
25. Ryzyko i uczciwość: jak skonstruować optymalny kontrakt? (hs) | 117 |
26. Działanie w zespole: ile jest warta informacja? (aw) | 121 |
27. Gry kooperacyjne: tworzenie koalicji (hs) | 127 |
28. Zbiór stabilny: norma zachowania społecznego (aw) | 130 |
29. Wartość Shapleya (hs i aw) | 134 |
30. Spółka akcyjna: przykład gry kooperacyjnej (aw) | 137 |
31. Gry parlamentarne: reprezentacje i stowarzyszenia (mm) | 140 |
32. Kto za to zapłaci: zastosowanie wartości Shapleya (mm) | 146 |
33*. Handel wymienny: gry bez wypłat ubocznych (mm) | 151 |
34*. Gry a programowanie liniowe (aw) | 157 |
35*. Produkcja i gry (aw) | 163 |
36*. Gry a programowanie wypukłe (aw) | 169 |
37*. Co zrobili Arrow i Debreu? (aw) | 174 |
38*. Co to jest punkt stały i do czego służy? (aw) | 180 |
39*. Jak "po omacku" dojść do równowagi (aw) | 183 |
40*. Jak się mają gry do teorii zbiorów? (aw) | 187 |
41. Mało graczy, czy wielu? (aw) | 191 |
42. Krótko o historii i perspektywach teorii gier (aw) | 195 |
Bibliografia | 198 |
Skorowidz nazwisk | 200 |
Skorowidz rzeczowy | 202 |
Skorowidz zastosowań | 206 |