Zewnętrzne instrumenty wspomagania rozwoju kompetencji pracowników w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstw

Zewnętrzne instrumenty wspomagania rozwoju kompetencji pracowników w kontekście konkurencyjności przedsiębiorstw

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Podjęty w pracy problem zewnętrznych instrumentów wspomagających rozwój kompetencji pracowników jest ważny dla teorii i praktyki zarządzania. Pokazuje komplementarne względem wewnętrznych działań przedsiębiorstw możliwości zapewnienia właściwego rozwoju zawodowego wszystkich pracowników przedsiębiorstw. Konieczność istnienia tych możliwości jest mocno akcentowana w obowiązujących w XXI wieku teoriach zarządzania kapitałem ludzkim. Wykorzystanie funduszy strukturalnych oraz europejskich programów edukacyjnych w obszarze rozwoju kompetencji pracowników było dotychczas prezentowane jedynie w ujęciu informacyjnym. Większość badaczy zajmujących się naukami o zarządzaniu ograniczała się do wskazania roli i znaczenia zewnętrznego finansowania działań. Zwrócenie uwagi na ważność zachowania transparentności i merytoryczności stosowanych procedur dla zapewnienia skuteczności i efektywności przyjętych rozwiązań stanowi nowe ujęcie tematu. Dotyczy to zarówno procesu aplikowania o środki, jak i realizacji dofinansowanych projektów


Rok wydania2013
Liczba stron277
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  
  1. Inwestowanie w kapitał ludzki w perspektywie budowania konkurencyjności przedsiębiorstw    15
  
  1.1. Czynniki wpływające na konkurencyjność przedsiębiorstw    15
  1.2. Rozwój kompetencji pracowników a funkcjonowanie przedsiębiorstwa    27
  1.3. Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego jako element systemu motywacyjnego i lojalności pracowniczej    38
  1.4. Źródła finansowania rozwoju pracowników przedsiębiorstw    49
  
  2. Metodyka badań    54
  
  2.1. Ocena potencjału pracowników polskich przedsiębiorstw    54
  2.2. Uwarunkowania kształcenia ustawicznego w Polsce    63
  2.3. Ocena wpływu przygotowania zawodowego wybranych grup respondentów na satysfakcję zawodową    69
  2.4. Możliwości wykorzystania Europejskiego Funduszu Społecznego oraz europejskich programów edukacyjnych do rozwoju kapitału ludzkiego polskich przedsiębiorstw    73
  
  3. Uwarunkowania możliwości rozwojowych pracowników polskich przedsiębiorstw. Wyniki badań empirycznych    80
  
  3.1. Potencjał pracowników polskich przedsiębiorstw    80
  3.2. Kształcenie ustawiczne jako sposób podnoszenia kompetencji pracowników    108
  3.3. Przygotowanie zawodowe a satysfakcja zawodowa wybranych grup respondentów    138
  
  4. Znaczenie Europejskiego Funduszu Społecznego w procesie rozwoju pracowników polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie pierwszego okresu programowania     150
  
  4.1. Europejski Fundusz Społeczny w latach 2004–2006. Typologia wsparcia rozwoju kadr sektora przedsiębiorstw    151
  4.2. Statystyczna analiza wykorzystania środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w pierwszym okresie programowania    157
  4.2.1. Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich    157
  4.2.2. Priorytet drugi Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego    169
  4.2.3. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL    174
  4.3. Specyfika zarządzania projektami finansowanymi ze środków EFS w pierwszym okresie programowania – podsumowanie zdobytych doświadczeń    177
  
  5. Możliwości rozwoju pracowników polskich przedsiębiorstw ze środków zewnętrznych. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań    186
  
  5.1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Alokacja środków finansowych w układzie regionalnym    187
  5.2. Priorytety PO Kapitał Ludzki zorientowane na rozwój kadr przedsiębiorstw    197
  5.3. Ogólna charakterystyka rozwiązań przyjętych na lata 2007–2013    206
  5.3.1. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań w obszarze wyboru projektów    213
  5.3.2. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań w obszarze realizacji projektów    225
  5.4. Udział uczelni w realizacji projektów finansowanych ze środków EFS    231
  5.5. Projekty adresowane do sektora przedsiębiorstw realizowane w ramach EFS przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu    238
  5.6. Europejskie programy edukacyjne jako źródło finansowania rozwoju pracowników przedsiębiorstw    243
  5.6.1. Programy edukacyjne w pierwszym okresie programowania    243
  5.6.2. Rozwiązania stosowane w latach 2007–2013. Program Uczenie się przez całe życie    247
  
  Zakończenie    255
  Literatura    261
  Spis rysunków    273
  Spis tabel    276
  Summary    277
RozwińZwiń