POLECAMY
Format:
ibuk
Podjęty w pracy problem zewnętrznych instrumentów wspomagających rozwój kompetencji pracowników jest ważny dla teorii i praktyki zarządzania. Pokazuje komplementarne względem wewnętrznych działań przedsiębiorstw możliwości zapewnienia właściwego rozwoju zawodowego wszystkich pracowników przedsiębiorstw. Konieczność istnienia tych możliwości jest mocno akcentowana w obowiązujących w XXI wieku teoriach zarządzania kapitałem ludzkim. Wykorzystanie funduszy strukturalnych oraz europejskich programów edukacyjnych w obszarze rozwoju kompetencji pracowników było dotychczas prezentowane jedynie w ujęciu informacyjnym. Większość badaczy zajmujących się naukami o zarządzaniu ograniczała się do wskazania roli i znaczenia zewnętrznego finansowania działań. Zwrócenie uwagi na ważność zachowania transparentności i merytoryczności stosowanych procedur dla zapewnienia skuteczności i efektywności przyjętych rozwiązań stanowi nowe ujęcie tematu. Dotyczy to zarówno procesu aplikowania o środki, jak i realizacji dofinansowanych projektów
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 277 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Inwestowanie w kapitał ludzki w perspektywie budowania konkurencyjności przedsiębiorstw | 15 |
1.1. Czynniki wpływające na konkurencyjność przedsiębiorstw | 15 |
1.2. Rozwój kompetencji pracowników a funkcjonowanie przedsiębiorstwa | 27 |
1.3. Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego jako element systemu motywacyjnego i lojalności pracowniczej | 38 |
1.4. Źródła finansowania rozwoju pracowników przedsiębiorstw | 49 |
2. Metodyka badań | 54 |
2.1. Ocena potencjału pracowników polskich przedsiębiorstw | 54 |
2.2. Uwarunkowania kształcenia ustawicznego w Polsce | 63 |
2.3. Ocena wpływu przygotowania zawodowego wybranych grup respondentów na satysfakcję zawodową | 69 |
2.4. Możliwości wykorzystania Europejskiego Funduszu Społecznego oraz europejskich programów edukacyjnych do rozwoju kapitału ludzkiego polskich przedsiębiorstw | 73 |
3. Uwarunkowania możliwości rozwojowych pracowników polskich przedsiębiorstw. Wyniki badań empirycznych | 80 |
3.1. Potencjał pracowników polskich przedsiębiorstw | 80 |
3.2. Kształcenie ustawiczne jako sposób podnoszenia kompetencji pracowników | 108 |
3.3. Przygotowanie zawodowe a satysfakcja zawodowa wybranych grup respondentów | 138 |
4. Znaczenie Europejskiego Funduszu Społecznego w procesie rozwoju pracowników polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie pierwszego okresu programowania | 150 |
4.1. Europejski Fundusz Społeczny w latach 2004–2006. Typologia wsparcia rozwoju kadr sektora przedsiębiorstw | 151 |
4.2. Statystyczna analiza wykorzystania środków z Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w pierwszym okresie programowania | 157 |
4.2.1. Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich | 157 |
4.2.2. Priorytet drugi Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego | 169 |
4.2.3. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL | 174 |
4.3. Specyfika zarządzania projektami finansowanymi ze środków EFS w pierwszym okresie programowania – podsumowanie zdobytych doświadczeń | 177 |
5. Możliwości rozwoju pracowników polskich przedsiębiorstw ze środków zewnętrznych. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań | 186 |
5.1. Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Alokacja środków finansowych w układzie regionalnym | 187 |
5.2. Priorytety PO Kapitał Ludzki zorientowane na rozwój kadr przedsiębiorstw | 197 |
5.3. Ogólna charakterystyka rozwiązań przyjętych na lata 2007–2013 | 206 |
5.3.1. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań w obszarze wyboru projektów | 213 |
5.3.2. Ocena poprawności przyjętych rozwiązań w obszarze realizacji projektów | 225 |
5.4. Udział uczelni w realizacji projektów finansowanych ze środków EFS | 231 |
5.5. Projekty adresowane do sektora przedsiębiorstw realizowane w ramach EFS przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu | 238 |
5.6. Europejskie programy edukacyjne jako źródło finansowania rozwoju pracowników przedsiębiorstw | 243 |
5.6.1. Programy edukacyjne w pierwszym okresie programowania | 243 |
5.6.2. Rozwiązania stosowane w latach 2007–2013. Program Uczenie się przez całe życie | 247 |
Zakończenie | 255 |
Literatura | 261 |
Spis rysunków | 273 |
Spis tabel | 276 |
Summary | 277 |