POLECAMY
Autor:
Format:
ibuk
Celem monografii jest prezentacja zagadnień dotyczących zastosowania algorytmów eksploracji danych do modelowania użytkowników na potrzeby edukacyjnych systemów internetowych. W rozważanej dziedzinie eksploracja danych służy do przekształcenia surowych danych w wiedzę, która umożliwi poznanie cech charakterystycznych studentów bądź predykcję ich zachowania w celu właściwego dopasowania systemów wspomagających nauczanie do ich potrzeb, jak również zwiększenia efektywności procesu dydaktycznego. W przeciwieństwie do większości zastosowań, gdzie wymagania dotyczące własności algorytmów eksploracji danych są głównie związane z ich wydajnością i elastycznością, w systemach nauczania na odległość nacisk kładzie się na prostotę stosowanej techniki, gdyż edukatorzy powinni rozumieć metody, których używają. W monografii rozważono podejście oparte na budowaniu grup studentów i ich modeli oraz na wykorzystaniu do tego celu technik eksploracji danych. Szczególną uwagę zwrócono na zastosowanie klasyfikacji bez nadzoru do tworzenia grup studentów.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 162 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT Andrzej Lang |
ISBN-13 | 978-83-7837-504-3 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wstęp | |
2. Personalizacja w systemach nauczania na odległość | |
2.1. Adaptacyjne systemy edukacyjne | |
2.2. Techniki eksploracji danych w nauczaniu na odległość | |
3. Modele użytkowników | |
3.1. Ścieżki modelowania użytkowników | |
3.2. Style uczenia się | |
3.3. Łatwość użycia systemu | |
3.4. Preferencje kolorystyczne | |
3.5. Modele mieszane | |
3.6. Rejestrowanie dotychczasowych działań | |
3.7. Wyznaczanie profili grup studentów | |
4. Algorytmy eksploracji danych | |
4.1. Wprowadzenie | |
4.2. Analiza klastrowa | |
4.3. Klasyfikacja | |
4.4. Eksploracja częstych wyrazów | |
5. Eksploracja danych w budowaniu i modelowaniu grup | |
5.1. Znajdowanie grup studentów o podobnych cechach | |
5.2. Modelowanie grup studenckich | |
5.3. Grupy studentów o podobnych wzorcach zachowań | |
5.4. Rekomendacje do grup | |
5.5. Uwagi końcowe | |
6. Przykładowe zastosowania | |
6.1. Grupowanie według stylów uczenia się | |
6.2. Łatwość użycia systemów edukacyjnych | |
6.3. Dotychczasowe działania | |
6.4. Uwagi końcowe | |
Bibliografia | |
Lista rysunków | |
Lista tabel | |
Skorowidz | |