POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Syntetyczne opracowanie zbiorowe o walorach wieloaspektowej monografii, poruszającej temat zaburzeń rozwojowych dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi i złożonymi wadami rozwojowymi. Autorzy przedstawiają analizę oraz ocenę możliwości i szans wczesnego wykrywania zaburzeń rozwojowych, skutecznego leczenia oraz wspomagania rozwoju i edukacji dzieci w różnym wieku poważnie zagrożonych niepełnosprawnością lub niepełnosprawnych. Cenną wartości ą poznawczą i praktyczną jest poradnikowy charakter tomu – stanowi on kompendium wiedzy dla nauczycieli oraz osób, które nie będąc pedagogami specjalnymi, mogą skutecznie pomóc stworzeniu odpowiedniego i indywidualnego programu rozwoju dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 332 |
Kategoria | Pedagogika specjalna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2308-5 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
Magdalena Badura-Stronka; Genetyka kliniczna i poradnictwo genetyczne w rzadkich chorobach wieku dziecięcego | 9 |
Monika Zakrzewska; Diagnostyka genetyczna | 19 |
Katarzyna Pawelczak; Niepełnosprawność intelektualna | 31 |
Aneta Wojciechowska; Choroby mitochondrialne – zespół NARP | 47 |
Kinga Ober-Łopatka; Rozwój dzieci z zespołem łamliwego chromosomu X | 61 |
Izabella Brzozowicz-Gromek, Monika Karwacka; Zespół EhlersaDanlosa | 75 |
Anna Latos-Bieleńska; Zespół Marfana – cechy kliniczne, podłoże molekularne i opieka medyczna | 97 |
Ilona Blecha, Joanna Jabłońska-Brudło, Jolanta Wierzba, Wiesław Wnuk; Zespół Cornelii de Lange (CdLS) | 107 |
Ilona Zadrożna; Zespół Turnera | 119 |
Joanna Kowalska; Zespół Williamsa – fenomen dziecielfów | 137 |
Dorota Kosno; Zespół Retta – zaburzenie neurorozwojowe o podłożu genetycznym | 157 |
Marzena Buchnat; Zespół Cri du Chat | 177 |
Hanna Rzepka, Michał Rzepka; Po prostu Emilka | 185 |
Elżbieta Maria Minczakiewicz; Zespół Gregga (Congenital Rubella Syndrome) | 195 |
Krystyna Błachnio; Wskazania do terapii logopedycznej dzieci z rzadkimi zespołami genetycznymi | 217 |
Marzenna Zaorska; Dziecko z sekwencją Pierre’aRobina (PRS) – problemy psychopedagogiczne | 223 |
Marzenna Zaorska; Psychopedagogiczne problemy dziecka z zespołem Stargardta oraz jego rodziny | 239 |
Marzenna Zaorska, Urszula Prawdzik; Dziecko z zespołem WolfaHirschhorna (WHS) | 249 |
Marzenna Zaorska, Jan Otremba; Dziecko z wrodzonym ubytkiem skóry (ACC) oraz jego rodzina – problemy psychopedagogiczne . | 263 |
Aleksandra Jezela-Stanek, Małgorzata Krajewska-Walasek; Zespół SmithaLemliegoOpitza (SLOS) | 273 |
Maria i Zdzisław Poździakowie, Magdalena Maciejewska-Sordyl, Brygida Malińska-Giecewicz; Nasze dzieci z zespołem SLOS | 289 |
Katarzyna Pawelczak, Marzena Buchnat; Wsparcie rodziców małego dziecka z rzadkim zespołem genetycznym | 307 |
Hanna Maciejewska; Stowarzyszenie „GEN” w Poznaniu | 327 |
Autorzy | 331 |