Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej

Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej

Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie

1 opinia

Format:

ibuk

W pierwszej części książki zostanie omówiony kontekst literacki, filozoficzny, kulturowy i obyczajowy, w którym pojawiła się twórczość Przybyszewskiego, z zaakcentowaniem problematyki najbardziej interesującej i istotnej z punktu widzenia tematu publikacji. Kolejne części będą poświęcone wyjaśnieniu zasadniczych pojęć wprowadzonych przez Przybyszewskiego w obręb metafizyki płci; pokazaniu przeżycia erotycznego jako z jednej strony efektu działania bezosobowego fatum, a z drugiej doświadczenia egzystencjalnego, światopoglądowego i metafizycznego; prezentacji kwestii napięcia, jakie rodzi konfrontacja naturalnych popędów (wynikających z biologicznego determinizmu) ze społecznym etosem; nakreśleniu obrazu miłości „seksualnej i mistycznej, prywatnej i kosmicznej, perwersyjnej i wyidealizowanej, witalnej i uduchowionej”22.
W części II analizy będą dotyczyły związku miłości i seksualności ze sferą duchową, mentalną i uczuciową bohaterów omawianych tekstów, przy czym nieuchronnie pojawi się problematyka życia i śmierci, sympatii i nienawiści, szczęścia i cierpienia, etyki i odpowiedzialności.
Część III natomiast zaprezentuje związane z erotyzmem sposoby postrzegania ciała i cielesności (własnej i partnerów), a także przedstawi symbole wykorzystane przez pisarza w obrębie badanej tematyki. Uwzględnione zostaną wpływy kultury i obyczajowości Zachodu i Wschodu (tak istotnego dla literatury Młodej Polski), współczesnych dzieł filozoficznych, literackich i malarskich oraz osiągnięć psychologii. Dla rozjaśnienia lub poparcia stawianej tezy wypadnie przywołać wypowiedzi pisarza zamieszczone w jego esejach i listach.


Rok wydania2012
Liczba stron142
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-7525-737-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. WPROWADZENIE     5
  2. CENTRA HANDLOWE – PODSTAWOWE POJĘCIA I ZAGADNIENIA
  BADAWCZE     7
  2.1. Uwagi wstępne     7
  2.2. Podstawowe kwestie terminologiczne     7
  2.3. Rodzaje wielkopowierzchniowych obiektów handlowych     9
  2.4. Geneza i rozwój centrów handlowych     15
  2.4.1. Centra handlowe na świecie     15
  2.4.2. Centra handlowe w Polsce     21
  2.5. Lokalizacja centrów handlowych i ich architektura     24
  2.6. Funkcje centrów handlowych     30
  2.7. Klienci centrów handlowych i ich zachowania konsumenckie     33
  2.8. Podsumowanie     34
  3. CENTRUM HANDLOWE MANUFAKTURA W ŁODZI     37
  3.1. Uwagi wstępne     37
  3.2. Historia terenu Manufaktury     39
  3.2.1. Zakłady I. K. Poznańskiego     39
  3.2.2. Zakłady Przemysłu Bawełnianego Poltex     45
  3.3. Powstanie Manufaktury     47
  3.3.1. Faza projektowania     47
  3.3.2. Faza budowy     50
  3.4. Lokalizacja i zagospodarowanie terenu Manufaktury    53
  3.4.1. Lokalizacja Manufaktury    53
  3.4.2. Formy użytkowania ziemi     55
  3.4.3. Zabudowa terenu     58
  3.5. Funkcje Manufaktury     60
  3.5.1. Struktura funkcjonalna i lokalizacja punktów handlowych     60
  3.5.2. Handel detaliczny     63
  3.5.3. Gastronomia     68
  3.5.4. Placówki usługowe     69
  3.5.5. Rozrywka i kultura     70
  3.6. Klienci Manufaktury i ich zachowania konsumenckie     75
  3.6.1. Struktura demograficzno-społeczna klientów     75
  3.6.2. Pochodzenie terytorialne klientów     77
  3.6.3. Zachowania klientów – przekroje ogólne i szczegółowe     79
  3.7. Podsumowanie     83
  4. CENTRUM HANDLOWE PTAK W RZGOWIE     87
  4.1. Uwagi wstępne     87
  4.2. Powstanie i rozwój CH Ptak na tle historii Rzgowa    88
  4.2.1. Zarys historii Rzgowa     88
  4.2.2. Powstanie i rozwój CH Ptak     92
  4.3. Lokalizacja i zagospodarowanie przestrzenne CH Ptak     100
  4.4. Firmy prowadzące działalność w CH Ptak     103
  4.4.1. Właściciele i pracownicy firm     103
  4.4.2. Rodzaje firm     105
  4.4.3. Asortyment handlowy i zasięg przestrzenny działalności firm    107
  4.5. Klienci CH Ptak i ich zachowania konsumenckie     113
  4.5.1. Cechy demograficzno-społeczne klientów     113
  4.5.2. Pochodzenie terytorialne klientów     115
  4.5.3. Zachowania konsumenckie     117
  4.5.4. Opinie klientów CH Ptak o jego funkcjonowaniu    120
  4.6. Podsumowanie     122
  5. ZAKOŃCZENIE    125
  LITERATURA    129
  ABSTRACT     135
RozwińZwiń