Człowiek dorosły w zróżnicowanych kontekstach życia

Człowiek dorosły w zróżnicowanych kontekstach życia

Księga jubileuszowa profesor Ewy Solarczyk-Ambrozik

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.


Rok wydania2022
Liczba stron406
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-4063-1
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa     7
  Działalność naukowa profesor Ewy Solarczyk-Ambrozik     9
  I. Edukacja dorosłych – idee, perspektywy, trendy     17
  Zbyszko Melosik Lifelong learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje     19
  Mieczysław Malewski O metodologii podejść mieszanych w badaniach społecznych     27
  Waldemar Segiet Edukacja w społeczeństwie struktur. Wskazania – wyzwania     45
  Kazimierz Przyszczypkowski Edukacja w perspektywie teorii pola Kurta Lewina     63
  Zofia Szarota Dynamika wybranych trendów społecznych: kierunki i wyzwania dla całożyciowego uczenia się i pracy     83
  Elżbieta Dubas Refleksje o starości w kontekście wyzwań ery cyfrowej     99
  Renata Konieczna-Woźniak „Nowy okres dorosłości” – pokolenie Flexi osób 50+     111
  II. Kariera – praca – poradnictwo     127
  Agnieszka Cybal-Michalska Proaktywność w karierze w świecie zorientowanym na globalną zmianę     129
  Stefan M. Kwiatkowski Transfer kapitału edukacyjnego w środowisku pracy     141
  Agnieszka Gromkowska-Melosik Globalna tożsamość korporacyjnego lidera i edukacja międzykulturowa     151
  Ryszard Gerlach Człowiek dorosły w kontekście dyskursu o przyszłości pracy     165
  Sławomir Banaszak Kobiety na organizacyjnych szczytach. Wybrane aspekty i egzemplifikacje     181
  Hanna Solarczyk-Szwec Deficyt pracownika w podstawach programowych kształcenia ogólnego     195
  Kinga Kuszak Refleksja nad znaczeniem świadomości językowej i kultury języka w przestrzeni zawodowej ludzi w XXI wieku     205
  Anna Wawrzonek Wielopokoleniowy zespół pracowniczy jako przestrzeń uczenia się dorosłych     219
  Joanna Szłapińska Procesy rozwojowe utalentowanych pracowników     239
  Monika Christoph Trendy i przyszłość w rozwoju pracowników     257
  III. Kształcenie – wyzwania, ryzyka, potrzeby     275
  Jerzy M. Brzeziński O tym, co najważniejsze w kształceniu uniwersyteckim psychologów i pedagogów     277
  Magdalena Piorunek, Żaneta Garbacik Środowisko pracy akademickiej – czynniki ryzyka zawodowego, stres, poczucie koherencji     301
  Anna I. Brzezińska Możliwość dokonywania wyboru jako podstawa pomyślnego procesu rozwoju dzieci i młodzieży     317
  Sławomir Futyma O konstruowaniu złudzeń jako codzienności współczesnej edukacji     357
  Wiesław Ambrozik Wykluczenie edukacyjne uczestników systemu resocjalizacji i jego skutki     369
  Małgorzata Rosalska Zarządzanie strategiczne jako element polityki oświatowej     381
  Magdalena Barańska Uniwersytet (dla) ludzi – ludzie (dla) uniwersytetu     393
RozwińZwiń