POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.
Rok wydania | 2022 |
---|---|
Liczba stron | 406 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-4063-1 |
Numer wydania | 1 |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 7 |
Działalność naukowa profesor Ewy Solarczyk-Ambrozik | 9 |
I. Edukacja dorosłych – idee, perspektywy, trendy | 17 |
Zbyszko Melosik Lifelong learning – społeczno-kulturowe (re)konstrukcje | 19 |
Mieczysław Malewski O metodologii podejść mieszanych w badaniach społecznych | 27 |
Waldemar Segiet Edukacja w społeczeństwie struktur. Wskazania – wyzwania | 45 |
Kazimierz Przyszczypkowski Edukacja w perspektywie teorii pola Kurta Lewina | 63 |
Zofia Szarota Dynamika wybranych trendów społecznych: kierunki i wyzwania dla całożyciowego uczenia się i pracy | 83 |
Elżbieta Dubas Refleksje o starości w kontekście wyzwań ery cyfrowej | 99 |
Renata Konieczna-Woźniak „Nowy okres dorosłości” – pokolenie Flexi osób 50+ | 111 |
II. Kariera – praca – poradnictwo | 127 |
Agnieszka Cybal-Michalska Proaktywność w karierze w świecie zorientowanym na globalną zmianę | 129 |
Stefan M. Kwiatkowski Transfer kapitału edukacyjnego w środowisku pracy | 141 |
Agnieszka Gromkowska-Melosik Globalna tożsamość korporacyjnego lidera i edukacja międzykulturowa | 151 |
Ryszard Gerlach Człowiek dorosły w kontekście dyskursu o przyszłości pracy | 165 |
Sławomir Banaszak Kobiety na organizacyjnych szczytach. Wybrane aspekty i egzemplifikacje | 181 |
Hanna Solarczyk-Szwec Deficyt pracownika w podstawach programowych kształcenia ogólnego | 195 |
Kinga Kuszak Refleksja nad znaczeniem świadomości językowej i kultury języka w przestrzeni zawodowej ludzi w XXI wieku | 205 |
Anna Wawrzonek Wielopokoleniowy zespół pracowniczy jako przestrzeń uczenia się dorosłych | 219 |
Joanna Szłapińska Procesy rozwojowe utalentowanych pracowników | 239 |
Monika Christoph Trendy i przyszłość w rozwoju pracowników | 257 |
III. Kształcenie – wyzwania, ryzyka, potrzeby | 275 |
Jerzy M. Brzeziński O tym, co najważniejsze w kształceniu uniwersyteckim psychologów i pedagogów | 277 |
Magdalena Piorunek, Żaneta Garbacik Środowisko pracy akademickiej – czynniki ryzyka zawodowego, stres, poczucie koherencji | 301 |
Anna I. Brzezińska Możliwość dokonywania wyboru jako podstawa pomyślnego procesu rozwoju dzieci i młodzieży | 317 |
Sławomir Futyma O konstruowaniu złudzeń jako codzienności współczesnej edukacji | 357 |
Wiesław Ambrozik Wykluczenie edukacyjne uczestników systemu resocjalizacji i jego skutki | 369 |
Małgorzata Rosalska Zarządzanie strategiczne jako element polityki oświatowej | 381 |
Magdalena Barańska Uniwersytet (dla) ludzi – ludzie (dla) uniwersytetu | 393 |