INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Redakcja:
Wydawca:
Format:
epub, mobi, ibuk
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu
Rok wydania | 2023 |
---|---|
Liczba stron | 330 |
Kategoria | Pedagogika ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Tłumaczenie | Luiza Krolczuk |
ISBN-13 | 978-83-01-23010-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp IX | |
Przedmowa do polskiego wydania XI | |
Rozdział. Dziecko w odbudowie świata | 1 |
Rozdział 2. Edukacja dla życia | 9 |
Rozdział 3. Okresy dorastania | 19 |
Rozdział 4. Nowy kierunek | 31 |
Rozdział 5. Cud stworzenia | 37 |
Rozdział 6. Embriologia: zachowanie | 51 |
Rozdział 7. Zarodek duchowy | 65 |
Rozdział 8. Zdobycie niezależności | 89 |
Rozdział 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia | 103 |
Rozdział 10. O mowie | 115 |
Rozdział 11. Wezwanie mowy | 123 |
Rozdział 12. Przeszkody i ich konsekwencje | 135 |
Rozdział 13. Ruch i pełny rozwój | 147 |
Rozdział 14. Inteligencja i ręka | 157 |
Rozdział 15. Rozwój i naśladowanie | 167 |
Rozdział 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika | 175 |
Rozdział 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni | 181 |
Rozdział 18. Charakter i jego wady u dzieci | 203 |
Rozdział 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja | 213 |
Rozdział 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą | 221 |
Rozdział 21. Sublimacja instynktu posiadania | 229 |
Rozdział 22. Rozwój społeczny | 235 |
Rozdział 23. Spoista wspólnota | 247 |
Rozdział 24. Błąd i jego korygowanie | 259 |
Rozdział 25. Trzy stopnie posłuszeństwa | 267 |
Rozdział 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina | 279 |
Rozdział 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki | 293 |
Rozdział 28. Źródło miłości – dziecko | 305 |
Ilustracje | 315 |