Umysł dziecka Chłonny umysł

1 opinia

Redakcja:

Sylvia Camarda

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

35,40  59,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 59,00 zł (-40%)

Najniższa cena z 30 dni: 35,40 zł  


35,40

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – dorosłym. Umysł dziecka. Chłonny umysł to wyjątkowa, rewolucyjna publikacja, zbierająca 50 lat doświadczeń naukowych Marii Montessori i jej praktycznej pracy z dziećmi. Autorka poświęciła tę książkę energii umysłowej, dzięki której dziecko osiąga w ciągu kilku lat samodzielność – bez nauczycieli, bez jakichkolwiek powszechnych pomocy edukacyjnych, nawet pozostawione samo sobie, a często wręcz napotykając przeszkody, staje się zdolne do skonstruowania i utrwalenia wszystkich cech ludzkiej osobowości. Dzieło, które my, dorośli, mamy do wykonania, nie polega na nauczaniu, tylko na wspieraniu dziecięcego umysłu w pracy nad jego rozwojem. Cudownie byłoby, gdybyśmy naszą pomocą, inteligentnym traktowaniem dziecka, zrozumieniem jego życiowych potrzeb, mogli przedłużyć okres, w którym dziecięcy chłonny umysł zachowuje swoją aktywność. Z tekstu


Rok wydania2023
Liczba stron330
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
TłumaczenieLuiza Krolczuk
ISBN-13978-83-01-23010-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp IX
  Przedmowa do polskiego wydania XI
  Rozdział. Dziecko w odbudowie świata     1
  Rozdział 2. Edukacja dla życia     9
  Rozdział 3. Okresy dorastania     19
  Rozdział 4. Nowy kierunek     31
  Rozdział 5. Cud stworzenia     37
  Rozdział 6. Embriologia: zachowanie     51
  Rozdział 7. Zarodek duchowy     65
  Rozdział 8. Zdobycie niezależności     89
  Rozdział 9. Sposób sprawowania opieki na początku życia     103
  Rozdział 10. O mowie     115
  Rozdział 11. Wezwanie mowy     123
  Rozdział 12. Przeszkody i ich konsekwencje     135
  Rozdział 13. Ruch i pełny rozwój     147
  Rozdział 14. Inteligencja i ręka     157
  Rozdział 15. Rozwój i naśladowanie     167
  Rozdział 16. Od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika     175
  Rozdział 17. Dalsze doskonalenie z wykorzystaniem kultury i wyobraźni     181
  Rozdział 18. Charakter i jego wady u dzieci     203
  Rozdział 19. Społeczny wkład dziecka: normalizacja     213
  Rozdział 20. Konstrukcja charakteru jest zdobyczą     221
  Rozdział 21. Sublimacja instynktu posiadania     229
  Rozdział 22. Rozwój społeczny     235
  Rozdział 23. Spoista wspólnota     247
  Rozdział 24. Błąd i jego korygowanie     259
  Rozdział 25. Trzy stopnie posłuszeństwa     267
  Rozdział 26. Nauczycielka montessoriańska i dyscyplina     279
  Rozdział 27. Przygotowanie montessoriańskiej nauczycielki     293
  Rozdział 28. Źródło miłości – dziecko     305
  Ilustracje     315
RozwińZwiń