Konsument na rynku bankowości mobilnej w Polsce. Podobieństwa i różnice międzypokoleniowe

1 opinia

Format:

ibuk

Monografia porusza wybrane zagadnienia dotyczące korzystania z bankowości mobilnej przez klientów indywidualnych banków, wskazując na moderującą rolę wieku użytkownika w akceptacji mobilnego kanału dostępu do usług bankowych. Odmienne podejście do technologii konsumentów różniących się wiekiem powoduje, że głównym celem pracy jest zidentyfikowanie podobieństw i różnic występujących w zachowaniach na rynku bankowości mobilnej klientów banków należących do trzech kohort pokoleniowych - generacji X, Y i Z.
W publikacji usystematyzowano dotychczasowy stan wiedzy na temat korzystania z bankowości mobilnej przez osoby fizyczne, dokonano diagnozy i porównania zachowań konsumentów z pokolenia X, Y i Z w zakresie korzystania z BLIKA i usług dostępnych przez aplikacje mobilne banków oraz określono różnice międzypokoleniowe w postawach wobec bezpieczeństwa i zagrożeń związanych z realizacją usług bankowych kanałem mobilnym.
Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców zainteresowanych problematyką zachowań konsumentów na rynku bankowości mobilnej, w tym środowiska naukowego oraz studentów kierunków: ekonomia, finanse, zarządzanie i geografia społeczno-ekonomiczna. W przekonaniu autorki publikacja może być także przydatnym źródłem wiedzy na temat funkcjonowania bankowości mobilnej dla konsumentów, którzy jeszcze nie zdecydowali się z niej skorzystać.


Rok wydania2022
Liczba stron134
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
ISBN-13978-83-8211-158-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp
  
  1. Konsument na rynku bankowości mobilnej w świetle dotychczasowych badań
  1.1. Aplikacje mobilne banków w systemie płatności bezgotówkowych
  1.2. Modele i determinanty akceptacji technologii mobilnej w bankowości
  1.3. Cechy i zachowania finansowe konsumentów z generacji X, Y i Z
  1.4. Generacje konsumentów na rynku bankowości mobilnej w świetle badań – założenia badawcze i analityczne
  
  2. Rynek bankowości mobilnej w Polsce w świetle analizy statystycznej
  2.1. Korzystanie z aplikacji mobilnych banków na tle wybranych systemów płatności bezgotówkowych
  2.2. Pozycja konkurencyjna banków oferujących mobilny dostęp do usług bankowych
  2.3. Wpływ pandemii COVID-19 na korzystanie z bankowości mobilnej
  2.4. Profil cech użytkowników aplikacji mobilnych banków
  
  3. Usługi bankowe i dodatkowe realizowane za pomocą aplikacji mobilnych banków
  3.1. Rodzaje usług dostępnych w aplikacjach mobilnych banków
  3.2. Zakres wykorzystania usług dostępnych w bankowych aplikacjach mobilnych
  3.3. Podobieństwa i różnice międzypokoleniowe w korzystaniu z usług dostępnych w aplikacjach mobilnych banków
  
  4. BLIK jako narzędzie bankowości mobilnej
  4.1. Budowa i funkcjonalności BLIKA
  4.2. Zakres wykorzystania funkcjonalności BLIKA przez konsumentów
  4.3. Podobieństwa i różnice międzypokoleniowe w korzystaniu z BLIKA
  
  5. Bezpieczeństwo korzystania z bankowości mobilnej
  5.1. Technologiczne, prawne i osobowe aspekty bezpiecznego korzystania z bankowości mobilnej
  5.2. Zachowania użytkowników w zakresie bezpiecznego korzystania z aplikacji mobilnych banków
  5.3. Podobieństwa i różnice międzypokoleniowe w ocenie bezpieczeństwa korzystania z aplikacji mobilnych banków
  
  Zakończenie
  Bibliografia
  Spis tabel. wykresów i rysunków
  Summary
RozwińZwiń