Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 501. Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym. Między dyferencjacją a pragmatyzmem

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu nr 501. Konsument w zmieniającym się otoczeniu społecznym. Między dyferencjacją a pragmatyzmem

1 opinia

Praca zbiorowa

Format:

ibuk

Tendencje do zmian w konsumpcji i podejmowane krytyczne analizy dyskursu w przestrzeni zarówno publicznej, jak i naukowej wskazują na jej fundamentalne znacznie w społeczeństwach ponowoczesnych. Zatem treść tej dyskusji pełna jest antynomii, takich jak: „autonomia – dominacja”, „racjonalność – nieracjonalność”, „wolność – zniewolenie”, „nadmiar – umiarkowanie”, „instrumentalność – ekspresyjność”, „indywidualność – uspołecznienie”, „masowość – zróżnicowanie” itp. Konsumpcja to złożony proces ujmowany w różnych kontekstach społecznych i ekonomicznych, oparty na znaczeniach i symbolach, opisujący indywidualizację jednostkowych zachowań konsumentów, ale także nowe perspektywy funkcjonowania społeczeństw. Konsument nie istnieje w próżni − procesy ekonomiczne i kulturowe, w których uczestniczy, relacje, które nawiązuje i podtrzymuje, a także znaczenia, jakie im przekazuje, stanowią ważny kontekst jego otoczenia społecznego.


Rok wydania2017
Liczba stron214
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  Część I. Nowe trendy w zachowaniach konsumenckich i ich konteksty badawcze     9
  Wanda Patrzałek: Znaczenie świadomości ekologicznej w zachowaniach konsumenckich     11
  Beata Tarczydło: Zachowania konsumenta a storytelling marki. Wybrane aspekty     24
  Grzegorz Szymański: M-commerce jako nowy trend współczesnych konsumentów     35
  Agnieszka Dejnaka: Trendy w zachowaniach konsumentów     44
  Część II. Konsumpcja i jej uwarunkowania – wyzwania społeczne i marketingowe     51
  Katarzyna Caban-Piaskowska, Marcin Mielczarek: Relatywizacja wartości dzieła sztuki w procesie komercjalizacji – punkt widzenia konsumenta     53
  Aleksandra Perchla-Włosik, Alicja Raciniewska: Ethical fashion jako moda jedynie akceptowalna społecznie? Wizja antykonsumpcjonistycznej przyszłości w zachowaniach konsumenckich na rynku odzieżowym     63
  Michał Cebula: Społeczny wymiar konsumpcji. Wspólne posiłki a kapitał społeczny i sieci relacji     77
  Monika Mucha: Demograficzne uwarunkowania konsumpcji – seniorzy na rynku dóbr i usług w Polsce     87
  Ewa Prymon-Ryś: Wolontariat i filantropia jako przejawy konsumpcji zrównoważonej w warunkach polskich     96
  Magdalena Skowrońska: Zasady funkcjonowania, narzędzia oraz wyzwania dla marketingu XXI wieku     106
  Część III. Konsument a nowe formy gospodarowania     117
  Urszula Swadźba: Oszczędzać czy wydawać? Postawy studentów wobec pieniędzy     119
  Małgorzata Koszewska: Konsument wobec wyzwań gospodarki o obiegu zamkniętym – rynek tekstylno-odzieżowy     131
  Robert Blażlak: Konsument i firma w uwarunkowaniach paradygmatu gospodarki o obiegu zamkniętym     145
  Konstanty Strzyczkowski: Perły ze śmietnika. Dzielenie się w ramach społeczności online     152
  Jolanta Tkaczyk, Marcin Awdziej: Motywacje i postawy konsumentów wobec usługi car-sharing     165
  Część IV. Informacje wirtualne i ich oddziaływanie na konsumenta     173
  Joanna Wardzała: Wiedza i opinie młodych konsumentów w zakresie zakupów w mediach społecznościowych. Aspekty prawne i społeczne     175
  Anna Rogala: Zachowania informacyjne konsumentów w przestrzeni wirtualnej – szanse i zagrożenia     186
  Piotr Jóźwiak: Emotikony i emoji w recenzjach produktów     194
  Wiesław Podkański, Jacek Wojtaś: Prasa tradycyjna i cyfrowa. Wybrane zagadnienia     200
RozwińZwiń