RODZAJ DOSTĘPU

51,92  64,90

Format: epub, mobi

Cena początkowa: 64,90 zł (-20%)

Najniższa cena z 30 dni: 43,48 zł  


51,92

w tym VAT

Polacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów w każdym z krajów. Jak mawiał Sun Tzu: „Kto zna wroga i zna siebie, nie będzie zagrożony choćby i w stu starciach. Kto nie zna wroga, ale zna siebie, czasem odniesie zwycięstwo, a innym razem zostanie pokonany. Kto nie zna ani wroga, ani siebie, nieuchronnie ponosi klęskę w każdej walce”. W tej samej kolejności należy poznać swoich partnerów, siebie, rynek, cele i środowisko biznesowe.


Chiny stanowią dla nas ogromną szansę gospodarczą, a kto zrozumie chiński umysł i możliwości płynące ze współpracy z Chińczykami uzyska szanse stworzenia czegoś o czym konkurencja może tylko marzyć. W Polsce są już firmy, które to dostrzegły i urosły z małych spółek do liderów w swojej branży właśnie dzięki ścisłej współpracy z podmiotami chińskimi. Dobrą lekcją dla polskich przedsiębiorców może być podejście firm niemieckich i południowokoreańskich, którym udało się osiągnąć świetne wyniki w Chinach dzięki temu, że po prostu nauczyły się one robić interesy z Chińczykami i dostosowały się do chińskiej kultury biznesowej.


Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.


Rok wydania2022
Liczba stron236
KategoriaInne
WydawcaMT Biznes
ISBN-13978-83-8231-264-5
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp (Kamil Biernat)
  Biznes z Chińczykami z perspektywy Polaka: dlaczego tyle podmiotów z Chin nie odnosi sukcesu w Polsce? (Kamil Biernat)
  Wstęp
  Czy powinniśmy pójść w ślady Węgier? Czy samodzielna współpraca Węgier z Chinami jest opłacalna?
  Gdzie leży więc problem?
  Wnioski
  Polskie inwestycje w Chinach: sukces, przestrogi i analiza prawna z perspektywy chińskiej (Liwei Cai, Luan Jingxian)
  Wstęp
  Polski biznes w Chinach – historia i współczesność
  Problemy polskich inwestycji w Chinach
  Rozwiązania i środki zaradcze zgodne z przepisami ChRL
  Rozwiązywanie sporów
  Jak sprawdzić swojego kontrahenta? (Karol Czekałowski)
  Co to jest weryfikacja?
  Po co weryfikować?
  Do czego prowadzi brak weryfikacji?
  Weryfikacja podmiotu – czyli jak i gdzie?
  Umowa, umowa i jeszcze raz umowa
  Podsumowanie
  Przygotowanie dobrej umowy z kontrahentami chińskimi
  (Kamil Biernat)
  Współpracując z podmiotami z Chin, zawsze zawieraj pisemną umowę
  Co dokładnie zyskasz, zawierając pisemną umowę z kontrahentem chińskim?
  Główne elementy umowy
  Ochrona własności intelektualnej i konsekwencje jej braku (Beata Frenkiel)
  Słowo wstępne
  Jak to działa, czyli sądy, orzeczenia i społeczeństwo
  Krótka historia praw własności intelektualnej w Chinach
  Lokalizacja prawa
  System ochrony znaku towarowego w Chinach
  System praw autorskich w Chinach
  Co robić w razie naruszeń praw własności intelektualnej w Chinach?
  Zakończenie
  Zostałem oszukany! Co mam zrobić? (Karol Czekałowski)
  Wstęp
  Struktura oszustwa
  Co robić?
  Czego nie robić?
  Spory z kontrahentami chińskimi – aspekty praktyczne (Kamil Biernat)
  Wstęp
  Ale dlaczego w Chinach?
  Polsko-chińskie relacje biznesowe na przykładzie polskiego przedsiębiorstwa Amica S.A. (Sofya Chashchina)
  Wstęp
  Polsko-chińskie relacje biznesowe
  O spółce Amica S.A.
  Biuro Chińskie
  Nawiązywanie relacji biznesowych
  Negocjacje biznesowe
  Codzienna komunikacja
  Kwestie kulturowe
  Zakończenie
  Jak rozmawiać z Chińczykami? (Marek Kądzielski)
  Wprowadzenie
  Kulturowa odmienność Chińczyków
  Podsumowanie
  Jak pracują Chińczycy? (Maria Kądzielska)
  Wstęp
  Charakterystyka chińskich zwyczajów biznesowych
  Przygotowanie do spotkania biznesowego
  Negocjacje
  Wspólny czas wolny
  Podsumowanie
  Krótka historia bojkotów konsumenckich w Chinach
  (Stanisław Szufrajda)
  Wstęp
  Ile kosztuje jeden tweet? Koszykówka i polityka
  Między łososiem a Pokojową Nagrodą Nobla „Samotność pól bawełnianych” w reżyserii Komunistycznej Partii Chin
  Jest o czym pisać. Szybki przegląd innych bojkotów
  Zakończenie
  Notki o autorach
RozwińZwiń