Biznes cyfrowy. Technologie.Modele.Regulacje

-32%

Biznes cyfrowy. Technologie.Modele.Regulacje

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

20,94  30,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 30,80 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 20,94 zł  


20,94

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Cyfryzacja i problematyka jej wpływu na przedsiębiorstwo są przedmiotem ożywionych debat zarówno w obszarze strategicznych oraz taktycznych, jak i operacyjnych decyzji w przedsiębiorstwach. Obecnie jest również przedmiotem dyskusji podczas konferencji naukowych bądź branżowych organizowanych z myślą o przedstawicielach różnorodnych sektorów gospodarki. Prezentowane podejścia mają odmienną perspektywę i posługują się różnymi skalami oceny wpływu cyfryzacji na prowadzenie działalności gospodarczej. Niewątpliwie wspólnym mianownikiem dla owych debat są technologie, szczególnie technologie cyfrowe - traktowane jako kombinacja informacji, przetwarzania, komunikacji i technologii. Ich zastosowanie (bądź zaniechanie zastosowania) wpływa bowiem na podmioty gospodarcze z różnym natężeniem i skutkiem, zmieniając na naszych oczach współczesny wymiar zarządzania przedsiębiorstwem. Fakt ten rzutuje jednocześnie na potrzebę rewizji dotychczasowego podejścia do sposobu i zakresu poszerzania wiedzy w ramach nauk o przedsiębiorstwie.


Rok wydania2018
Liczba stron247
KategoriaInformatyka w biznesie/Business Intelligence
WydawcaSzkoła Główna Handlowa
ISBN-13978-83-8030-249-5
Numer wydania1
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wprowadzenie
  
  
  
  1. Biznes cyfrowy (Katarzyna Nowicka)
  
  1.1. Wstęp
  
  1.2. Technologie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
  
  1.3. Ekosytem technologii cyfrowych
  
  1.4. E-biznes - w kierunku cyfrowego modelu biznesu
  
  1.5. Koncepcja biznesu cyfrowego
  
  1.6. Model biznesu cyfrowego
  
  1.7. Cyfrowa transformacja biznesu
  
  1.8. Wnioski
  
  
  
  
  2. Cyfryzacja gospodarki a modele biznesowe (Stanisław Łobejko)
  
  2.1. Istota i uwarunkowania cyfryzacji gospodarki
  
  2.2. Cyfrowa transformacja gospodarki
  
  2.3. Podejście biznesowe oparte na Business Intelligence
  
  2.4. Sztuczna inteligencja i jej wpływ na przedsiębiorstwo
  
  2.5. Modele biznesowe przemysłu 4.0
  
  2.6. Nowe modele w erze cyfryzacji
  
  2.7. Wnioski
  
  
  
  
  3. Regulacja a technologia. Przemiany modeli biznesowych banków w dążeniu
  
   do uzyskania przewagi konkurencyjnej (Włodzimierz Szpringer)
  
  3.1.Wstęp
  
  3.2. Kierunki regulacji Internetu, technologii i innowacji - warunki ramowe
  
  ewolucji modeli biznesowych
  
  3.2.1. Problem regulacji Internetu
  
  3.2.2. Regulacja jako software
  
  3.2.3. Innowacje - katalizatorem zmian modeli biznesowych
  
  3.2.4. Przemysł 4. 0 - kontekst rozwoju modeli biznesowych
  
  3.3. Ochrona konkurencji, konsumenta, prywatności oraz własności
  
  intelektualnej - kontekst rozwoju modeli biznesowych
  
  3.3.1. Problematyka bezpieczeństwa a ochrona prywatności
  
  3.3.2. Nowe tendencje w stosowaniu prawa konkurencji
  
  3.3.3. Rosnąca rola współpracy między konkurentami- tendencją rozwojową
  
  3.3.4. Bezpieczeństwo w kontekście regulacji i technologii
  
  3.3.5. Cyfryzacja detalicznych usług finansowych - kluczowe problemy prawne
  
  3.4. Wnioski
  
  
  
  
  4. Blockchain jako systemowa innowacja - od Internetu informacji
  
   do Internetu wartości (Włodzimierz Szpringer)
  
  4.1. Wstęp
  
  4.2. Bariery adaptacji regulacji do świata cyfrowego
  
  4.3. Blockchain. Teoria a praktyka
  
  4.4. Blockchain - problemy definicyjne
  
  4.5. Blockchain - Hyperledger i Ethereum
  
  4.6. Blockchain na rynkach finansowych
  
  4.7. Tokenizacja przedsiębiorstwa
  
  4.8. Wnioski
  
  
  
  
  5. Biznes cyfrowy w ocenie zarządzających - analiza wyników badania
  
  empirycznego (Katarzyna Nowicka)
  
  5.1. Wstęp
  
  5.2. Znaczenie biznesu cyfrowego
  
  5.3. Biznes cyfrowy wobec zróżnicowania branż
  
  5.4. Proces cyfrowej transformacji
  
  5.5. Zasoby, korzyści i zagrożenia cyfryzacji
  
  5.6. Wnioski
  
  Zakończenie
  
  Spis tabel i rysunków
  
  Bibliografia
RozwińZwiń