POLECAMY
Format:
ibuk
Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w połeczeństwie.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 330 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-3831-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Od redaktorek tomu | 7 |
Marta Syma Al Azab-Malinowska W poszukiwaniu języka rodziny – użyteczność podejścia jakościowego do narracyjnych badań nad rodziną | 9 |
Emilia Wieczorek Struktura procesu badawczego w pedagogice | 25 |
Jakub Adamczewski, Katarzyna Sasiak Psychopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy pedagoga i psychologa szkolnego | 37 |
Magdalena Biela Perspektywy postrzegania macierzyństwa i gotowość do zmiany kobiet przebywających w zakładach karnych | 49 |
Agnieszka Nymś-Górna Sytuacja osób z problemami zdrowotnymi w izolacji penitencjarnej a możliwości resocjalizacyjne | 65 |
Monika Bieńkowska Zachowania ryzykowne dziewcząt w okresie adolescencji na przykładzie Domu Opiekuńczo-Wychowawczego im. Bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu | 73 |
Daria Wrona Cosplay a tożsamość negatywna | 81 |
Marlena Kaźmierska Choroba przewlekła – problem czy wyzwanie (w ujęciu socjopedagogicznym) dla nastolatka i jego rodziny? | 93 |
Alicja Ławiak Nieśmiałość jako bariera komunikacyjna. Implikacje dla praktyki pedagogicznej | 105 |
Aleksandra Karoń Stereotypy w matematyce – prawda czy mit? | 119 |
Beata Iwanicka Znaczenie języka migowego dla społeczności osób głuchych w kontekstach edukacyjnych i komunikacyjnych | 129 |
Kamil Wnuk Esej trickstera i edukatora edukacji kulturowej | 143 |
Anna Michniuk, Agnieszka M. Barwicka Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19 | 161 |
Ewelina Milart Uwagi i spostrzeżenia wokół kompetencji cyfrowych młodzieży akademickiej | 181 |
Agnieszka Nymś-Górna O roli mediów w aspekcie kształtowania się relacji między rodzeństwem | 191 |
Elwira Litaszewska Projektowanie kariery metodą design thinking – wyzwania i możliwości praktycznego zastosowania | 201 |
Ewelina Szczechowiak Obraz szkolnictwa zawodowego w opinii publicznej | 219 |
Emilia Wieczorek Polska szkoła na obczyźnie i dylematy tożsamości | 229 |
Agata Trębacz Nowy paradygmat postępowania diagnostycznego w zaburzeniach dźwiękowych realizacji fonemów o etiologii obwodowej | 241 |
Justyna Mrozek Wolność, seks i narkotyki, czyli o wychowaniu w amerykańskich komunach hipisowskich | 253 |
Anna Wojewoda „Powietrza! Światła! Przestrzeni! Dla dzieci warszawskich!” Ogrody dziecięce im. W.E. Raua w Warszawie – początki funkcjonowania | 267 |
Jakub Adamczewski Förskola, czyli znaczenie wychowania przedszkolnego w Szwecji | 279 |
Michalina Kasprzak Wybrane konteksty pedagogiczne w procesie wspierania i rozwijania twórczego potencjału dzieci na przykładzie funkcjonowania instytucji wsparcia dziennego | 291 |
Maciej Zychowicz Graninfluencerzy jako przykład zaangażowania się seniorów w usieciowioną kulturę | 301 |
Marta Nowak, Emilia Wieczorek Zmiany w sposobie nazywania istot w literaturze fantasy na przykładzie nazw: hobbit, krasnolud i elf | 309 |
Jakub Adamczewski, Joanna Płonka School stress experienced by adolescents and stress management (coping) strategies. Theoretical considerations | 319 |