Młodzi naukowcy na uniwersytecie

Młodzi naukowcy na uniwersytecie

Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia wieloautorska Młodzi naukowcy na uniwersytecie. Pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną to zbiór tekstów doktorantów Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Są wśród nich zarówno debiuty publikacyjne – pierwsze próby samodzielnego pisarstwa naukowego, jak i kolejne teksty przygotowane przez młodych naukowców. Stanowią one odzwierciedlenie ich pasji naukowej, talentu i pracowitości. Publikacje najmłodszych pracowników nauki są prezentacją prowadzonych przez nich badań naukowych. Mogą stać się przyczynkiem do dyskusji wokół eksplorowanych przez nich pól problemowych, a także ważnym źródłem inspiracji dla czytelników oraz źródłem pogłębiania kompetencji naukowych doktorantów. Celem tej książki jest przedstawienie wybranych problemów teorii i praktyki edukacyjnej w różnych odsłonach i z rozmaitych perspektyw. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują zagadnienia ważne, niekiedy związane z bardzo szczególnymi edukacyjnymi fenomenami. Z jednej strony analizują mikrozjawiska, które są istotne i bardzo realne dla ich uczestników. Z drugiej strony występują też w tej książce próby tworzenia pewnych względnie całościowych wizerunków – i to na poziomie makrospołecznym. W ten sposób to, co szczególne i mikro, splata się z tym, co ma charakter makrotendencji. Niniejszy zbiór tekstów potwierdza interdyscyplinarny charakter nauk pedagogicznych, a także wpisuje się we współczesne dyskusje na temat roli edukacji w połeczeństwie.


Rok wydania2020
Liczba stron330
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3831-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Od redaktorek tomu    7
  Marta Syma Al Azab-Malinowska W poszukiwaniu języka rodziny – użyteczność podejścia jakościowego do narracyjnych badań nad rodziną    9
  Emilia Wieczorek Struktura procesu badawczego w pedagogice    25
  Jakub Adamczewski, Katarzyna Sasiak Psychopedagogiczny wymiar zabawy w edukacji wczesnoszkolnej z perspektywy pedagoga i psychologa szkolnego    37
  Magdalena Biela Perspektywy postrzegania macierzyństwa i gotowość do zmiany kobiet przebywających w zakładach karnych    49
  Agnieszka Nymś-Górna Sytuacja osób z problemami zdrowotnymi w izolacji penitencjarnej a możliwości resocjalizacyjne    65
  Monika Bieńkowska Zachowania ryzykowne dziewcząt w okresie adolescencji na przykładzie Domu Opiekuńczo-Wychowawczego im. Bł. Marii Karłowskiej w Poznaniu    73
  Daria Wrona Cosplay a tożsamość negatywna    81
  Marlena Kaźmierska Choroba przewlekła – problem czy wyzwanie (w ujęciu socjopedagogicznym) dla nastolatka i jego rodziny?    93
  Alicja Ławiak Nieśmiałość jako bariera komunikacyjna. Implikacje dla praktyki pedagogicznej    105
  Aleksandra Karoń Stereotypy w matematyce – prawda czy mit?    119
  Beata Iwanicka Znaczenie języka migowego dla społeczności osób głuchych w kontekstach edukacyjnych i komunikacyjnych    129
  Kamil Wnuk Esej trickstera i edukatora edukacji kulturowej    143
  Anna Michniuk, Agnieszka M. Barwicka Wyzwania polskich nauczycieli w czasie pandemii COVID-19    161
  Ewelina Milart Uwagi i spostrzeżenia wokół kompetencji cyfrowych młodzieży akademickiej    181
  Agnieszka Nymś-Górna O roli mediów w aspekcie kształtowania się relacji między rodzeństwem    191
  Elwira Litaszewska Projektowanie kariery metodą design thinking – wyzwania i możliwości praktycznego zastosowania    201
  Ewelina Szczechowiak Obraz szkolnictwa zawodowego w opinii publicznej    219
  Emilia Wieczorek Polska szkoła na obczyźnie i dylematy tożsamości    229
  Agata Trębacz Nowy paradygmat postępowania diagnostycznego w zaburzeniach dźwiękowych realizacji fonemów o etiologii obwodowej    241
  Justyna Mrozek Wolność, seks i narkotyki, czyli o wychowaniu w amerykańskich komunach hipisowskich    253
  Anna Wojewoda „Powietrza! Światła! Przestrzeni! Dla dzieci warszawskich!” Ogrody dziecięce im. W.E. Raua w Warszawie – początki funkcjonowania    267
  Jakub Adamczewski Förskola, czyli znaczenie wychowania przedszkolnego w Szwecji    279
  Michalina Kasprzak Wybrane konteksty pedagogiczne w procesie wspierania i rozwijania twórczego potencjału dzieci na przykładzie funkcjonowania instytucji wsparcia dziennego    291
  Maciej Zychowicz Graninfluencerzy jako przykład zaangażowania się seniorów w usieciowioną kulturę    301
  Marta Nowak, Emilia Wieczorek Zmiany w sposobie nazywania istot w literaturze fantasy na przykładzie nazw: hobbit, krasnolud i elf    309
  Jakub Adamczewski, Joanna Płonka School stress experienced by adolescents and stress management (coping) strategies. Theoretical considerations    319
RozwińZwiń