Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych

Jednostka zdolna w przestrzeniach edukacyjnych

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób zdolnych, uwarunkowań edukacyjnych i wyzwań. Stanowią wynik wieloletnich poszukiwań i refleksji autorki na temat sytuacji jednostek zdolnych w środowisku edukacyjnym. Książka adresowana jest do studentek i studentów kierunków pedagogicznych szkół wyższych, jako materiał do wykorzystania w dydaktyce akademickiej, a także do przyszłych oraz praktykujących nauczycielek i nauczycieli – dla poznania i lepszego rozumienia sytuacji jednostek zdolnych w otaczającej rzeczywistości.


Rok wydania2021
Liczba stron140
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-3925-3
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  WSTĘP    9
  I. Wprowadzenie w problematykę zdolności 13
    1. Pojęcie, rodzaje i teorie zdolności    13
    2. Wybrane definicje jednostki zdolnej    33
    3. Charakterystyka osób zdolnych     37
    4. Psychospołeczny obraz jednostki zdolnej    41
    5. Drogi identyfikacji uczennic i uczniów zdolnych     43
  II. Warunki kształcenia osób zdolnych 47
    1. Sytuacja uczącej się jednostki zdolnej w świetle prawa oświatowego     47
    2. Sposoby i formy pracy z osobami zdolnymi     50
    3. Nauczycielka, nauczyciel osób zdolnych     64
    4. Osiągnięcia szkolne zdolnych uczennic i uczniów     70
    5. Społeczne funkcjonowanie osób zdolnych w klasie szkolnej     76
  III. Jednostka zdolna w środowisku pozaszkolnym     87
    1. Rodzinne uwarunkowania funkcjonowania osób zdolnych    87
    2. Pozaszkolna działalność uczennic i uczniów zdolnych    91
    3. Udział uczennic i uczniów zdolnych w zajęciach pozalekcyjnych     95
    4. Możliwości rozwoju zdolności w środowisku lokalnym     102
  IV. Propozycje dla praktyki edukacyjnej 113
    1. Szkolny system wspierania jednostek zdolnych    113
    2. Obraz jednostki zdolnej w świetle badań własnych    118
    3. Zalecenia adresowane do osób z najbliższego otoczenia jednostek zdolnych    121
  Zakończenie    129
  Bibliografia     132
  Spis rysunków    139
RozwińZwiń