POLECAMY
Wydawca:
Format:
Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo, ale zarazem bardzo praktycznie, omówiono przepisy art. 52–64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem produktów leczniczych i obrotem nimi, czyli przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego.
W opracowaniu można znaleźć odpowiedzi na następujące pytania:
w jakim przypadku można przyjąć, że reklama leku wprowadza w błąd;
jak ściśle należy interpretować pojęcie zgodności reklamy z Charakterystyką Produktu Leczniczego;
kiedy przekaz dotyczący leku nie będzie w ogóle uznany za reklamę;
czy i w jakim zakresie można sponsorować konferencje, zjazdy i kongresy naukowe kierowane do osób upoważnionych do wystawiania recept lub prowadzących obrót produktami leczniczymi.
Wyjaśnienie tych zagadnień ma fundamentalne znaczenie dla osób zaangażowanych w tworzenie materiałów reklamowych dla szeroko rozumianej branży farmaceutycznej lub ich akceptację przed emisją czy dystrybucją.
W książce zaprezentowano przegląd wielu kluczowych decyzji Głównego Inspektora Farmaceutycznego, zarówno tych stwierdzających naruszenie prawa, jak i tych umarzających postępowanie.
Adresaci:
Publikacja jest przeznaczona dla adwokatów i radców prawnych specjalizujących się w doradztwie z zakresu prawa farmaceutycznego. Będzie przydatna także dla pracowników działów sprzedaży, marketingu i PR firm farmaceutycznych oraz pracowników agencji reklamowych i domów mediowych.
Rok wydania | 2020 |
---|---|
Liczba stron | 322 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | Wolters Kluwer Polska SA |
ISBN-13 | 978-83-8223-230-1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
1. Ogólne zasady dotyczące reklamy leków | |
2. Reklama leku do publicznej wiadomości | |
3. Reklama leku kierowana do profesjonalistów | |
4. Zakazy reklamowe | |
5. Produkty objęte zakazem reklamy | |
6. Zakaz przyjmowania i przekazywania korzyści | |
7. Obowiązki przedstawicieli medycznych i ich szkolenie | |
8. Nadzór nad reklamą | |
9. Obowiązek udostępnienia wzorów i informacji | |
Zakończenie | |