POLECAMY
Redakcja:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Tom poświęcony jest szeroko rozumianemu zagadnieniu materiałów autentycznych i dydaktycznych oraz wspomagających ich technologii w nauczaniu języków obcych w różnych kontekstach dydaktycznych. Obejmuje zarówno rozważania teoretyczne, jak i praktyczne w zakresie stosowania materiałów i mediów na lekcji języka obcego w odniesieniu do analizy potrzeb ucznia/studenta, odpowiedniego ich doboru, jak i sposobów wykorzystania. Tom adresowany jest do nauczycieli glottodydaktyków pracujących głównie na kursach lektoratowych na wyższych uczelniach.
Danuta Gabryś-Barker, prof. dr hab., profesor nadzwyczajny w Instytucie Języka Angielskiego, kierownik Zakładu Psycholingwistyki Stosowanej. Zainteresowania badawcze: przyswajanie języka drugiego/obcego, wielojęzyczność, słownik wewnętrzny oraz metody badawcze, głównie jakościowe, jak również badanie w działaniu. Wybrane publikacje: Aspects of multilingual storage, processing and retrieval (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005) oraz Reflectivity in pre-service teachers: a survey of theory and practice (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2012). Ponadto jest autorką ponad stu publikacji w czasopismach zagranicznych i krajowych oraz rozdziałów w monografiach naukowych wydanych między innymi przez wydawnictwo Multilingual Matters (Clevedon/Philadelphia) i Springer (Berlin/Heidelberg). Jest redaktorem naczelnym kwartalnika International Journal of Multilingualism (Routledge) oraz półrocznika Theory and Practice of Second Language Acquisition (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego). Ponadto wydała 9 tomów monografii pod swoją redakcją. Jest jednym z głównych organizatorów corocznej międzynarodowej konferencji na temat przyswajania języka obcego i drugiego, rozpoznawalnego i prestiżowego wydarzenia zapoczątkowanego w latach 80-tych przez prof. Janusza Arabskiego. [czerwiec 2019]
Ryszard Kalamarz, absolwent filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ. Jako kierownik SPNJO aktywnie działa na rzecz zapewniania wysokiej jakości kształcenia, wspierania rozwoju zawodowego lektorów, stosowania innowacyjnych rozwiązań w dydaktyce języków obcych. Autor materiałów dydaktycznych na uczelnianej platformie i publikacji poświęconych akademickiemu e-learningowi. [28.08.2018]
Maria Stec, doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki w Uniwersytecie Śląskim, starszy wykładowca języka angielskiego w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych, prowadzi lektorat na wydziałach w Katowicach i Cieszynie. Aktywna w działalności naukowej z zakresu lingwistyki stosowanej, jest autorką trzydziestu czterech artykułów opublikowanych w kraju i za granicą, tłumaczką tekstów filozoficznych, prawniczych i artystycznych, recenzentem materiałów dydaktycznych dla Polskiego Ministerstwa Edukacji z zakresu nauczania języka angielskiego.
Zainteresowania badawcze: lingwistyka stosowana, w tym nauczanie dzieci, przyswajanie języków obcych, wielojęzyczność i edukacja wielokulturowa. W szczególny sposób interesuje się konstrukcją, implementacją i ewaluacją materiałów do nauczania języków obcych, a także metodologią wizualną oraz multimodalną analizą dyskursu w materiałach dydaktycznych. [28.08.2018]
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 208 |
Kategoria | Dydaktyka języków obcych |
Wydawca | Uniwersytet Śląski |
ISBN-13 | 978-83-226-3596-4 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Spis treści | |
Wstęp (Danuta Gabryś-Barker, Ryszard Kalamarz, Maria Stec) | | 7 |
Halina Chodkiewicz: Rola czytania w języku obcym i uczenia się z tekstu akademickiego w rozwijaniu | |
wiedzy przedmiotowej | | 11 |
Agnieszka M. Sendur: Analiza potrzeb jako pierwszy krok w doborze materiałów dydaktycznych | | 27 |
Elżbieta Pabian, Aleksandra Serwotka: Foreign Language Teacher vs. Language Norm, Usage, and Variation. A Study | |
of Selected Academic Textbooks | | 43 |
Monika Horyśniak: Różnorodność pomocy dydaktycznych a motywacja do nauki języka obcego | | 57 |
Maria Stec: Multimodality of Cultural Content in ELT Materials – A Comparative Study in | |
the Polish Contex | | 81 |
Dorota Pudo: Rola literatury i mediów obcojęzycznych w kształtowaniu językowego Ja | |
idealnego uczniów | | 103 |
Ewa Półtorak: Nauczanie języków obcych w dobie nowych technologii: multimedialne narzędzia | |
dydaktyczne a proces pozyskiwania/przekazywania informacji zwrotnych | | 119 |
Ewelina Poniedziałek: Filmy krótkometrażowe w nauczaniu języka hiszpańskiego | | 135 |
Agnieszka Kruszyńska: Lekcje języka obcego online dla dzieci – analiza problemów, narzędzi oraz | |
materiałów dydaktycznych | | 151 |
Beata Bury: To Game or Not to Game: The Use of Gamification in Teaching Business | |
English | | 165 |
Joanna Miłosz-Bartczak: Academic English for Engineers – podejście zadaniowe w specjalistycznym | |
środowisku kształcenia językowego | | 177 |
Agnieszka Gadomska: Teaching (Academic) Research Skills Using Technology | | 189 |
Noty | 203 | |