POLECAMY
Redakcja:
Format:
pdf, ibuk
Młodzi badacze, których prace składają się na niniejszą publikację, mając świadomość kryzysu i potrzeb współczesnej edukacji, poruszają problemy zarówno nowe, wynikające z przemian społeczno-kulturowych spowodowanych pojawieniem się cyfrowych technologii, jak i te znane, wielokrotnie opisywane w literaturze. W zgromadzonych artykułach znalazły się rozważania na temat sztuki kształcenia determinowanej procesem globalizacji, próby ustalenia poziomu wiedzy i potrzeb współczesnej młodzieży, propozycje rozwiązywania problemów dydaktycznych oraz postulaty wprowadzania konkretnych zmian w podstawie programowej, programach i sposobach nauczania. Co ważne, Autorzy reprezentujący różne ośrodki badawcze (Bydgoszcz, Gdańsk, Kielce, Lublin, Łódź) stawiają diagnozy i formułują tezy, odwołując się nierzadko do własnego doświadczenia dydaktycznego. I chociaż część artykułów dotyczy edukacji stricte polonistycznej, to zawarte w nich tezy z pewnością mogą stać się wartościowe dla nauczycieli innych dyscyplin. […]
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 187 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej |
ISBN-13 | 978-83-227-9128-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wprowadzenie | 7 |
Zagadnienia teoretyczne 17 | |
Marcin Kozera Sztuka nauczania | 19 |
The Art of Teaching | 19 |
Patrycja Pietrasik Dokąd zmierza edukacja? Wpływ globalizacji na rozwój szkolnictwa | 29 |
Where Does Education Head? The Impact of Globalization on the Development of Education | 29 |
Joanna Szymczak Znaczenie koncepcji teoretycznych dla projektowania modelu | |
rozwijania refleksyjności i refleksji nauczycieli | 39 |
The Meaning of Theoretical Concepts for Constructing the Model | |
of Developing the Teacher’s Reflectiveness and Reflection | 39 |
Klaudia Gąsior CLIL jako glottodydaktyczne zwierciadło przemian społecznych, politycznych i gospodarczych | 53 |
CLIL as the Glottodidactic Mirror of the Social, Political and Economic Changes | 53 |
Problemy komunikacyjne 65 | |
Anita Najwald Praca pedagogiczna jako działanie komunikacyjne | 67 |
Pedagogical Work as a Communicative Action | 67 |
Justyna Sala-Suszyńska Jak wzmacniać poczucie wartości ucznia z dysleksją? | 77 |
How to Enhance a Dyslexic Student’s Self-Esteem? | 77 |
Izabela Puchala Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie – przysłowia o przyjacielu w rozumieniu licealistów | 87 |
A Friend in Need is a Friend Indeed – Proverbs about Friendship in the Understanding of High School Students | 87 |
Poszukiwanie literackie 101 | |
Karolina Pol Początek jest najważniejszy. Dziecko jako czytelnik | 103 |
Beginning is the Most Important. Child as a Reader | 103 |
Monika Wdowińska Fascynacje czytelnicze młodzieży jako źródło inspiracji w pracy polonisty | 115 |
Adolescents’ Reading Fascinations as the Source of Inspiration in the Polish Philologist’s Work | 115 |
Bogumiła Brogowska Praktyka lektury u czternasto- i piętnastolatków. Kanon lektur, strategie pedagogiczne, problemy motywacyjne | 127 |
The Practice of Reading in Fourteen- and Fifteen-Year-Olds. Required School Canon, Pedagogical Strategies, Motivational Problems | 127 |
Anna Adamiec Jak (i czy) ocalić Sienkiewicza? | 139 |
Can We (Should We) Save Sienkiewicz? | 139 |
Natalia Grzeszczuk Poststrukturalistyczne strategie interpretacyjne a poezja współczesna – Pierwsza fotografia Hitlera Wisławy Szymborskiej w szkole ponadgimnazjalnej | 153 |
Post-Structural Strategies of Interpretation vs. Contemporary Poetry – Wisława Szymborska’s Hitler’s First Photograph in the Post-Gymnasium School | 153 |
Ewelina Szymczak O wychowaniu ku wartościom na przykładzie powieści Nostalgia Anioła Alice Sebold | 167 |
On Values Educations on the Example of the Novel The Lovely Bones by Alice Sebold | 167 |
Noty o autorach | 177 |
Indeks nazwisk | 181 |