„International Journal of Research in E-learning” 2017. Vol. 3 (1)

1 opinia

Format:

ibuk

Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy, niezależnie od płci, zdolności finansowej i fizycznej, i miejsca zamieszkania. Dlatego nauczanie na odległość ma przyznany status wysokiego priorytetu. Wprowadzenie nauczania na odległość na szeroką skalę może spowodować znaczący wkład w osiągnięcie celów edukacyjnych w krajach członkowskich. Wydział Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego posiada bogate doświadczenie we wdrażaniu nauczania na odległość w innych wydziałach całej uczelni. Sprawnie działająca i rozwijająca się Wydziałowa Platforma Nauczania na odległość (http://el.us.edu.pl/weinoe) jak również Międzynarodowa Konferencja Naukowa Teoretyczne i praktyczne aspekty kształcenia na odległość (www.dlcc.us.edu.pl) przeznaczone są do integracji i wymiany doświadczeń wszystkich osób związanych z e-learningiem – naukowców, nauczycieli akademickich i innych szczebli, tutorów, doktorantów, studentów, pracowników wydziału, a także badaczy z kraju i zagranicy. Tom IJREL 3(1) (2017) zawiera dziewięć artykułów zebranych w czterech rozdziałach autorów z Australii, Czech, Hiszpanii, Holandii, Polski, Portugalii, Słowacji, Rosji, Ukrainy. Rozdział 1: Global Prospects of Distance Education and High-tech Electronic Learning Environment Design. Rozdział 2: Models of Distance, Blended, and E-learning. Rozdział 3: Methodological Aspects of E-learning and ICT Literacy Development. Rozdział 4: Reports.


Rok wydania2017
Liczba stron172
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaUniwersytet Śląski
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Contents
  
  Editorial (Eugenia Smyrnova-Trybulska) /    5
  
  I. Global Prospects of Distance Education and High-tech Electronic Learning Environment /    9
  
  Nataliia Morze, Iryna Vorotnykova, Rusudan Makhachashvili
  E-learning Specialists Training for IT Infrastructure of an Educational Institution Management /    11
  
  Anna Ślósarz
  Global Prospects of Distance Education /    27
  
  II. Models of Distance, Blended, and E-learning /    47
  
  Lucie Zormanová
  Models of Distance Learning in Higher Education /    49
  
  Maria Helenowska-Peschke
  Blended Learning Model for Computer Techniques for Students of Architecture /    62
  
  Andrii Kostiuchenko
  Features of Implementation of a Learning Management System in the Educational Process in a Ukrainian University /    76
  
  III. Methodological Aspects of E-learning and ICT Literacy Development /    89
  
  Tatiana Noskova, Tatiana Pavlova, Olga Yakovleva, Prudencia Gutiérrez Esteban, Rafael Martín Espada, Sixto Cubo Delgado, Juan Arias Masa, Gemma Delicado Puerto, Laura Alonso Díaz, Rocío Yuste Tosina
  Contemporary Teacher Competencies Development: A Study of ICT Tools for Professional Activities in Russia and Spain /    91
  
  Agnieszka Heba, Eugenia Smyrnova-Trybulska, Jana Kapounová
  Objectives and Content of the Mathematics E-learning Course Preparing Students for the School-leaving Exam in Mathematics /    109
  
  IV. Reports /    125
  
  Eugenia Smyrnova-Trybulska, Nataliia Morze, Piet Kommers, Tatiana Noskova, Paulo Pinto, Sixto Cubo Delgado, Martin Drlík, Josef Malach, Tomayess Issa, Maryna Romanyukha
  Report on the Implementation of Work Package 5 “Pilot Methodology Development” in the Framework of the IRNet Project /    127
  
  Miroslav Hrubý
  Report from the International Conference Distance Learning, Simulation and Communication (DLSC 2017) in Brno, the Czech Republic, 31 May – 2 June 2017 /    160
  
  Contributors /    163
  
  IJREL Reviewers /    165
  
  In the “E-learning” series /    167
RozwińZwiń