INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
ibuk
Rodzaj informatora adresowanego przede wszystkim do nauczycieli języka polskiego i studentów polonistyki, a także do wszystkich, których interesuje nauczanie z wykorzystaniem medialnych technologii informacyjnych. Autorka zebrała, uporządkowała i omówiła programy dostępne w mediach elektronicznych i cyfrowych mogące mieć zastosowanie w kształceniu polonistycznym. Omówiła także formy kształcenia na odległość oraz szerzej zreferowała program własnego pomysłu, wykorzystywany od lat we własnej praktyce dydaktycznej.
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 284 |
Kategoria | Pedagogika medialna |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-7271-458-9 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
I. Ustalenia teoretyczne | 5 |
Wyjaśnienie tytułu | 5 |
Imperium obrazu | 6 |
Pokolenie MMS-u | 9 |
Zmiana zachowań komunikacyjnych | 11 |
Edukacja czytelnicza i medialna | 15 |
Dydaktyka medialna | 17 |
Media w pracy nauczyciela i polonisty | 19 |
II. Przegląd polonistycznych zastosowań mediów elektronicznych | 20 |
1. Programy uczące | 22 |
Podręczniki multimedialne | 49 |
2. Programy prezentujące materiał nauczania | 57 |
Programy monosensoryczne słuchowe | 57 |
Poezja śpiewana | 57 |
Nagrania czytanej poezji | 62 |
Słuchowiska | 66 |
Muzyka klasyczna | 67 |
Programy multimedialne | 70 |
Biblioteki i księgarnie internetowe | 72 |
Liternet | 88 |
3. Programy wspierające opracowanie materiału nauczania | 93 |
Edukacyjne serwisy internetowe | 93 |
Czasopisma on-line | 105 |
Słowniki elektroniczne | 110 |
Encyklopedie multimedialne | 120 |
Bazy danych | 126 |
Ściągi, „gotowce”, „wzory wypracowań” | 148 |
Galerie internetowe | 154 |
Foliogramy i fazogramy | 157 |
CD-ROMy wydawane jako obudowa podręczników | 159 |
CD-ROMy wydawane okazjonalnie | 167 |
4. Programy rozwijające umiejętności twórcze | 173 |
5. Gry i zabawy edukacyjne | 178 |
6. Monitoring dydaktyczny | 180 |
7. Programy wspomagające narzędziowo proces kształcenia | 193 |
8. Programy uzupełniające | 196 |
9. Programy upowszechniające działalność instytucji | 200 |
Instytucje oświatowe | 200 |
Wirtualne księgarnie | 206 |
Muzea | 207 |
Teatr | 211 |
Film | 213 |
Telewizja | 220 |
III. Nauczanie na odległość | 225 |
Uczelnie | 225 |
Wideowykłady | 232 |
Kursy on-line | 233 |
Liceum on-line | 235 |
Wnioski | 236 |
IV. Ekrany dydaktyczne | 241 |
Wymagania wobec dydaktycznych ekranów | 241 |
Funkcjonowanie ekranów dydaktycznych | 244 |
V. Cykl autorskich ekranów Tekst w dobie mass mediów | 249 |
Charakterystyka koncepcji | 249 |
Cechy cyklu | 253 |
Modele stosowania | 254 |
Elementy standaryzacji | 259 |
Przykłady ekranów uczniowskich | 262 |
VI. Wnioski metodyczne | 270 |
Bibliografia (wybór) | 275 |