INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
Niniejsza monografia może być traktowana jako podręcznik służący studentom
przygotowującym się do zawodu nauczyciela. Zawartość tej książki dotyczy intertekstualnych i intermedialnych aspektów funkcjonowania literatury we współczesnych realiach kulturowych, zmieniających się w konsekwencji marketingowych uwarunkowań i upowszechniania nowych technologii komunikowania. W związku z tym niektóre kraje (np. Australia) wdrożyły rządowe i instytucjonalne strategie czytania lektur szkolnych w precyzyjnie dobranych multimedialnych kontekstach.
Wydaje się to wskazane również w Polsce.[...]
Koncepcja dydaktycznego wykorzystania multimedialnych modułów tematycznych (określanych w dalszym ciągu tej książki jako MMT) przekłada kategorie współczesnych uwarunkowań literackości z ich interdyscyplinarnym zapleczem (psychologicznym, medialnym, językoznawczym, ekonomicznym, społecznym,
informatycznym) na zespół działań odnoszonych do potrzeb jednostek oraz społeczeństw i możliwych do przeprowadzenia w szkole1 jako instytucji kształtującej pojmowanie literatury. Na opracowanie tej koncepcji pozwoliło mi włączenie w obręb
zainteresowania rozwiązań stosowanych w Australii jako kraju, w którym według raportów ONZ najlepiej zorganizowano edukację. Rozwiązania te przywracają
literackim tekstom wypracowaną przez tysiąclecia istotną rolę wśród związanych z nimi problemowo innych medialnych przekazów. Sprawdzona praktyka intencjonalnego zestawiania interpretantów z wyjściowymi tekstami owocuje ujawnianiem
strategii komunikacyjnych, środków wyrazowych, retoryki i społecznych uwarunkowań powstawania tekstów, reprezentujących różne rodzaje i gatunki literackie oraz rozmaite media.
Ze Wstepu
Rok wydania | 2018 |
---|---|
Liczba stron | 240 |
Kategoria | Teoria literatury |
Wydawca | Uniwersytet Pedagogiczny Kraków |
ISBN-13 | 978-83-8084-159-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje