Marketing produktów spożywczych i gastronomii

Marketing produktów spożywczych i gastronomii

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Marketing należy do nowych zjawisk społeczno-gospodarczych w Polsce, które wiążą się z powrotem Polski do gospodarki wolnorynkowej. W okresie, jaki upłynął od 1989 r., marketing w Polsce rozwinął się i umocnił. Stanowi ważny czynnik w procesie rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i wzmacnia konkurencyjność tych podmiotów, które lepiej realizują zarządzanie marketingowe. Marketing produktów spożywczych jest bardzo ważny. Jego znaczenie społeczne i gospodarcze wynika z tego, że żywność stanowi najważniejszą grupę towarową artykułów konsumpcyjnych. Stąd rynek żywnościowy jest najważniejszym rynkiem branżowym interesującym konsumentów. Marketing aktywnie uczestniczy w procesie dynamicznych zmian zachodzących na rynku spożywczym.


Rok wydania2016
Liczba stron290
KategoriaInne
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-549-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  Rozdział 1. Zarys teorii marketingu oraz jego znaczenie na rynku żywnościowym 11
    1.1. Zarys teorii marketingu    11
    1.2. Rodzaje marketingu    16
    1.3. Istota marketingu produktów spożywczych    22
  Rozdział 2. Wybrane informacje o konsumpcji żywności 25
    2.1. Zachowanie się konsumentów na rynku    25
    2.2. Zachowanie się przedsiębiorstw na rynku    30
    2.3. Dokonywanie zakupu    32
  Rozdział 3. Rola marketingu w kształtowaniu konsumpcji żywności 36
    3.1. Czynniki kształtujące poziom spożycia żywności    36
    3.2. Konsumenckie kryteria oceny żywności    40
      3.2.1. Uwagi wstępne    40
      3.2.2. Konsumenckie kryteria oceny jakości mięsa    43
      3.2.3. Konsumenckie kryteria oceny produktów mleczarskich    46
    3.3. Wpływ marketingu na konsumpcję    48
  Rozdział 4. Informacje marketingowe na rynku żywnościowym 51
    4.1. Źródła informacji marketingowych i ich charakterystyka    51
    4.2. Systemy informacji marketingowej    55
    4.3. Przepływ informacji w biznesie    58
    4.4. Informacja w agrobiznesie    59
  Rozdział 5. Badania marketingowe 64
    5.1. Istota, cel i zadania badań marketingowych    64
    5.2. Rodzaje i metody badań marketingowych    70
    5.3. Przykładowe rozwiązania w zakresie badań marketingowych    74
    5.4. Analiza rozwoju    78
  Rozdział 6. Produkt jako instrument marketingu artykułów spożywczych 83
    6.1. Istota produktu i jego rozwój    83
    6.2. Zarządzanie produktem    90
    6.3. Wybrane problemy zarządzania produktami spożywczymi    94
    6.4. Konkurencyjność produktów    97
  Rozdział 7. Polityka cenowa     104
    7.1. Ceny w gospodarce rynkowej    104
    7.2. Posługiwanie się cenami w marketingu    106
    7.3. Strategie cenowe    110
    7.4. Strategia ceny nowego produktu    111
    7.5. Ceny psychologiczne    112
    7.6. Polityka cenowa firmy    113
    7.7. Ceny jako instrument marketingu żywności    115
  Rozdział 8. Dystrybucja żywności     117
    8.1. Dystrybucja jako instrument marketingu    117
    8.2. Zarządzanie sprzedażą126
  Rozdział 9. Promocja produktów spożywczych 130
    9.1. Promocja mix i jej instrumenty    130
    9.2. Opracowywanie reklamy    136
    9.3. Budżet promocji i reklamy    139
    9.4. Degustacje jako szczególny instrument promocji produktów spożywczych    142
  Rozdział 10. Marketing we współczesnym przedsiębiorstwie 148
    10.1. Ewolucja podejścia do wykorzystania marketingu w zarządzaniu firmą    148
    10.2. Najważniejsze trendy w funkcjonowaniu współczesnych firm    152
    10.3. Wybrane kierunki rozwoju współczesnego marketingu    155
   Rozdział 11. Strategia i taktyka marketingu produktów spożywczych 160
    11.1. Charakterystyka strategii i taktyki marketingu    160
    11.2. Cele marketingowe    163
    11.3. Rodzaje strategii marketingowych    166
    11.4. Taktyka marketingowa    170
  Rozdział 12. Marketing w rolnictwie     173
    12.1. Marketing w gospodarstwach rolnych    173
    12.2. Gospodarstwo rolne jako system marketingowy    179
    12.3. Marketing ekologiczny    186
   Rozdział 13. Marketing w przemyśle spożywczym     188
    13.1. Komórki organizacyjne ds. marketingu w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego i jego zadania    188
    13.2. Stan marketingu w przemyśle spożywczym    195
   Rozdział 14. Marketing w handlu żywnością     200
    14.1. Marketing w handlu detalicznym    200
    14.2. Marketing w handlu hurtowym    205
    14.3. Funkcje marketingowe sklepów firmowych    207
   Rozdział 15. Marketing w gastronomii     212
    15.1. Uwagi wstępne    212
    15.2. Produkt – usługa w gastronomii    213
    15.3. Ceny w gastronomii    220
    15.4. Dystrybucja produktów i usług w gastronomii    227
    15.5. Działania promocyjne w gastronomii    231
    15.6. Personel i jego znaczenie w placówkach gastronomicznych    236
  Rozdział 16. Neuromarketing produktów spożywczych i gastronomii 240
    16.1. Teoretyczne podstawy neuromarketingu    240
    16.2. Manipulacje zachowaniami konsumentów za pośrednictwem zmysłów    242
    16.3. Cele marketingu sensorycznego    245
    16.4. Strategie neuromarketingu i ich praktyczne wykorzystanie    247
    16.5. Skuteczność marketingu sensorycznego    252
    16.6. Multisensoryczność w neuromarketingu    253
    16.7. Wykorzystanie nowych technologii w neuromarketingu    255
  Rozdział 17. Marketing w Internecie 258
    17.1. Rozwój usług i możliwości Internetu    258
    17.2. Internet w działalności marketingowej firm    260
      17.2.1. Produkt w Internecie    260
      17.2.2. Dystrybucja przez Internet    261
      17.2.3. Polityka cen w sprzedaży za pośrednictwem Internetu    263
      17.2.4. Promocja w Internecie    264
    17.3. Koszty związane z marketingiem internetowym    269
  Rozdział 18. Marketing wybranych produktów spożywczych 271
    18.1. Marketing mięsa i przetworów mięsnych    271
    18.2. Marketing produktów mleczarskich    275
    18.3. Marketing owoców i warzyw    278
    18.4. Marketing cukru    280
  Literatura    284
  Spis rysunków    289
  Spis tabel    289
RozwińZwiń