POLECAMY
Format:
ibuk
Do głównych walorów publikacji Centra usług w Krakowie i ich relacje z otoczeniem lokalnym należy przedstawienie kompleksowej ilościowej i jakościowej oceny wpływu krakowskich centrów na otoczenie lokalne. […] Interesujące są wyniki obliczeń dochodów budżetów lokalnych i regionalnych z tytułu podatków; w opracowaniu zwrócono także uwagę na niedostrzegane znaczenie centrów dla rozwoju rynku pracy w mieście [...]. Naszkicowano również, niedocenianą w badaniach wpływu inwestycji na otoczenie, charakterystykę działań na rzecz społeczności lokalnych. Dokonano porównania funkcjonujących w Krakowie centrów i wskazano na wyraźne różnice w funkcjonowaniu, zakorzenieniu i trwałości działalności między firmami badawczo-rozwojowymi a centrami outsourcingowymi i usług wspólnych.
Z recenzji dr. hab. Michała Paszkowskiego
Grzegorz Micek, Jarosław Działek i Janusz Górecki prezentują złożony obraz relacji krakowskich centrów usług (centrów outsourcingowych, usług wspólnych i badawczo-rozwojowych) z otoczeniem lokalnym. Autorzy dokonali wieloaspektowej charakterystyki badanego sektora, szczególną uwagę poświęcając generowanym efektom mnożnikowym, zakorzenieniu i trwałości działalności centrów, ich wpływowi na rynek pracy oraz relacjom z władzami publicznymi. Powyższe elementy analizy posłużyły do oceny przyszłości centrów usług w Krakowie. Wykorzystano nie tylko wywiady z kadrą zarządzającą centrów, ale również wyniki ankiety internetowej przeprowadzonej wśród obecnych i byłych pracowników oraz dane z raportów finansowych przedsiębiorstw.
Rok wydania | 2010 |
---|---|
Liczba stron | 136 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2872-8 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
1. Wprowadzenie | 7 |
Autorzy | 9 |
2. Tło teoretyczne, dotychczasowe badania i metody badań | 11 |
2.1. Ustalenia terminologiczne | 11 |
2.2. Dotychczasowe badania | 17 |
2.3. Źródła informacji i metody analiz | 19 |
3. Charakterystyka centrów usług w Krakowie | 23 |
3.1. Centra usług w Krakowie na tle Polski | 23 |
3.2. Historia rozwoju sektora w Krakowie | 25 |
3.3. Centra usług w Krakowie a kraj pochodzenia kapitału | 28 |
3.4. Zatrudnienie w centrach usług | 30 |
3.5. Nakłady inwestycyjne w centra usług | 33 |
3.6. Rodzaje usług świadczonych w centrach | 35 |
3.7. Lokalizacja centrów usług na obszarze aglomeracji krakowskiej | 36 |
4. Czynniki lokalizacji centrów usług w Krakowie | 41 |
5. Relacje: centra usług – otoczenie lokalne | 53 |
5.1. Efekty mnożnikowe w zakresie zatrudnienia | 53 |
5.2. Finansowe efekty mnożnikowe | 63 |
5.3. Wpływ funkcjonowania centrów na rynek pracy | 73 |
5.4. Sektor a władze publiczne | 80 |
5.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu | 88 |
6. Opinii pracowników centrów usług o sektorze | 93 |
7. Zakorzenienie centrów usług w Krakowie i trwałość ich działalności | 103 |
7.1. Stopień zakorzenienia | 103 |
7.2. Stopień trwałości | 106 |
8. Przyszłość centrów usług w Krakowie | 111 |
9. Podsumowanie | 117 |
Literatura | 121 |
Summary | 127 |
Spis rycin | 131 |
Spis tabel | 133 |