Centra usług w Krakowie

Centra usług w Krakowie

i ich relacje z otoczeniem lokalnym

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Do głównych walorów publikacji Centra usług w Krakowie i ich relacje z otoczeniem lokalnym należy przedstawienie kompleksowej ilościowej i jakościowej oceny wpływu krakowskich centrów na otoczenie lokalne. […] Interesujące są wyniki obliczeń dochodów budżetów lokalnych i regionalnych z tytułu podatków; w opracowaniu zwrócono także uwagę na niedostrzegane znaczenie centrów dla rozwoju rynku pracy w mieście [...]. Naszkicowano również, niedocenianą w badaniach wpływu inwestycji na otoczenie, charakterystykę działań na rzecz społeczności lokalnych. Dokonano porównania funkcjonujących w Krakowie centrów i wskazano na wyraźne różnice w funkcjonowaniu, zakorzenieniu i trwałości działalności między firmami badawczo-rozwojowymi a centrami outsourcingowymi i usług wspólnych.


Z recenzji dr. hab. Michała Paszkowskiego


Grzegorz Micek, Jarosław Działek i Janusz Górecki prezentują złożony obraz relacji krakowskich centrów usług (centrów outsourcingowych, usług wspólnych i badawczo-rozwojowych) z otoczeniem lokalnym. Autorzy dokonali wieloaspektowej charakterystyki badanego sektora, szczególną uwagę poświęcając generowanym efektom mnożnikowym, zakorzenieniu i trwałości działalności centrów, ich wpływowi na rynek pracy oraz relacjom z władzami publicznymi. Powyższe elementy analizy posłużyły do oceny przyszłości centrów usług w Krakowie. Wykorzystano nie tylko wywiady z kadrą zarządzającą centrów, ale również wyniki ankiety internetowej przeprowadzonej wśród obecnych i byłych pracowników oraz dane z raportów finansowych przedsiębiorstw.


Rok wydania2010
Liczba stron136
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN-13978-83-233-2872-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  1. Wprowadzenie    7
  Autorzy    9
  
  2. Tło teoretyczne, dotychczasowe badania i metody badań    11
    2.1. Ustalenia terminologiczne    11
    2.2. Dotychczasowe badania    17
    2.3. Źródła informacji i metody analiz    19
  
  3. Charakterystyka centrów usług w Krakowie    23
    3.1. Centra usług w Krakowie na tle Polski    23
    3.2. Historia rozwoju sektora w Krakowie    25
    3.3. Centra usług w Krakowie a kraj pochodzenia kapitału    28
    3.4. Zatrudnienie w centrach usług    30
    3.5. Nakłady inwestycyjne w centra usług    33
    3.6. Rodzaje usług świadczonych w centrach    35
    3.7. Lokalizacja centrów usług na obszarze aglomeracji krakowskiej    36
  
  4. Czynniki lokalizacji centrów usług w Krakowie    41
  
  5. Relacje: centra usług – otoczenie lokalne    53
    5.1. Efekty mnożnikowe w zakresie zatrudnienia    53
    5.2. Finansowe efekty mnożnikowe    63
    5.3. Wpływ funkcjonowania centrów na rynek pracy    73
    5.4. Sektor a władze publiczne    80
    5.5. Społeczna odpowiedzialność biznesu    88
  
  6. Opinii pracowników centrów usług o sektorze    93
  
  7. Zakorzenienie centrów usług w Krakowie i trwałość ich działalności    103
    7.1. Stopień zakorzenienia    103
    7.2. Stopień trwałości    106
  
  8. Przyszłość centrów usług w Krakowie    111
  
  9. Podsumowanie    117
  
  Literatura    121
  Summary    127
  Spis rycin    131
  Spis tabel    133
RozwińZwiń