Nowoczesne technologie czy tradycyjne metody?

O tendencjach w krzewieniu kultury czytelniczej młodego pokolenia

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

13,57  19,95

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 19,95 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 11,97 zł  


13,57

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Kolejny tom z serii „Nauka - Dydaktyka - Praktyka” jest poświęcony prezentacji tradycyjnych i nowoczesnych metod krzewienia kultury czytelniczej wśród dzieci i młodzieży. Refleksja naukowa nad tą tematyką została podjęta w związku ze zmieniającymi się technologiami i metodami pracy z czytelnikiem/odbiorcą usług bibliotecznych. Jak wykorzystać naturalne zainteresowanie młodych nowymi technologiami do promocji czytelnictwa? Czy oprócz możliwości technologie te mogą nieść ze sobą również zagrożenia dla edukacji czytelniczej? Jak je wprowadzać, by stanowiły pomoc, a nie cel sam w sobie? Na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedzi w niniejszym tomie.


Rok wydania2017
Liczba stron220
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN-13978-83-8088-716-9
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Adam Mazurkiewicz, Tradycja i (po)nowoczesność, czyli kilka uwag tytułem wstępu     7
  
  Część I. Świat cyfrowy w krzewieniu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży    19
  Magdalena Wójcik, Najnowsze technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji czytelniczej i medialnej. Potencjał i przykłady wdrożeń    21
  Piotr Szeligowski, Monika Wachowicz, Technologie informacyjno-komunikacyjne w krzewieniu kultury czytelniczej uczniów klas I-III szkoły podstawowej    33
  Agnieszka Przybyszewska, Literacka immersja i technologia step-in-book, czyli o przenikaniu się światów literackich i rzeczywistych    47
  Edyta Kilian, Audialne twory poetów cybernetycznych – analiza współczesnej formy słuchowiska radiowego    61
  Jolanta Laskowska, Transformacja nośników tekstu i jej wpływ na czytelnictwo studentów kierunków humanistycznych w świetle badań ankietowych    73
  Zenona Krupa, Skuteczność Internetu w promocji czytelnictwa w opinii studentów Uniwersytetu Rzeszowskiego    89
  
  Część II. Wychowując w kulcie czytania    105
  Zofia Zasacka, Czytelnicy zaangażowani – jak rozbudzać motywacje czytelnicze dzieci i młodzieży    107
  Michał Wróblewski, Anna Zatora, Czytania jak na lekarstwo. Możliwa recepta na niski poziom czytelnictwa wśród nastoletnich chłopców. Refleksja wokół projektu „Boys Reading”    121
  Marta Deńca, Czytelnicy ze specjalnymi potrzebami czytelniczymi    139
  Zofia Pomirska, Technika szybkiego czytania wobec lingwistycznej teorii nauki czytania    169
  Marta Krasuska-Betiuk, Kultura literacka studentów pedagogiki. W poszukiwaniu modelu badań     181
  Renata Osiewała, Młodzi humaniści i ich preferencje czytelnicze na przykładzie studentów pierwszego roku kierunków historia i historia sztuki Uniwersytetu Łódzkiego    199
RozwińZwiń