Romanica Silesiana. No 5: Les transgressions

1 ocena

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

22,85  33,60

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 33,60 zł (-32%)

Najniższa cena z 30 dni: 33,60 zł (-32%)  


22,85

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Osią tematyczną kolejnego tomu Romanica Silesiana, zawierającego dwadzieścia artykułów w języku francuskim, włoskim, hiszpańskim i angielskim, jest literackie, a także filozoficzne ujęcie zagadnienia transgresji moralnej. Badacze, dokonując analizy podjętego problemu, wykorzystują takie teksty, jak: średniowieczne pieśni rycerskie, opowiadania Williama Snelgrave’a, Olaudaha Equiano, Gabriela Mailhola, Mary Prince, powieści Italo Svevo La coscienza di Zeno, Jeana Giono Les Âmes fortes, Sandra Veronesiego Occhio per occhio, utwory Georges’a Bataille’a czy Tahara Ben Jellouna, nowelę Barbary Gowdy Mister Sandman, poezje Leopolda Maríi Panero.


Rok wydania2010
Liczba stron310
KategoriaHistoria literatury
WydawcaUniwersytet Śląski
Numer wydania1
Język publikacjiangielski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Table des matières
  
  Mot de la Rédaction (Krzysztof Jarosz et Andrzej Rabsztyn) /    11
  
  Études
  
  Maciej Abramowicz
  Le chevalier et le prêtre. Axiologies dans les chansons de la croisade /    19
  
  Michał Mrozowicki
  Les mystères de Gilles de Rais. Quelques mots sur la splendeur et la misère d’un transgresseur médiéval /    33
  
  Buata B. Malela
  Contre-figures du mal et transgression de l’imaginaire. De William Snelgrave à Mary Prince /    49
  
  Edit Bors
  Récits d’Alceste : une approche (inter)textuelle /    65
  
  Anja Kauß
  « Adieu, les résolutions ! » — ou plutôt au revoir et à bientôt. La fascination ambiguë de la transgression itérative dans le roman La coscienza di Zeno d’Italo Svevo /    77
  
  Dominique Rougé
  Dieu a-t-il besoin du mal ? /    86
  
  Jean-Paul Pilorget
  Les Âmes fortes de Jean Giono ou l’art de la transgression /    94
  
  Diane Gabrysiak
  Georges Bataille : art, origine et transgression dans les peintures de Lascaux /    108
  
  Tomasz Swoboda
  Le mal énucléé : Georges Bataille et consortes /    122
  
  Michał Krzykawski
  Le purgatoire moderne ou la transgression revisitée : la valeur d’usage de Georges Bataille /    137
  
  Nina Pluta
  El secreto, el mal y el miedo. El género criminal rehecho en 2666 de Roberto Bolaño /    147
  
  Wiesława Kłosek
  La pena di morte come trasgressione dei fondamentali diritti umani in Occhio per occhio di Sandro Veronesi /    162
  
  Alain Romestaing
  L’Adversaire d’Emmanuel Carrère : transgressions des limites, limites de la transgression /    180
  
  Katarzyna Gadomska
  Le néofantastique : entre la transgression et l’esprit conservateur /    195
  
  Magdalena Zdrada-Cok
  La norme et ses transgressions : polysémie de l’espace urbain (Fès / Tanger) dans le romanesque de Tahar Ben Jelloun (1973—2008) /    208
  
  Anna Czarnowus
  Girlhood, Disability, and Liminality in Barbara Gowdy’s Mister Sandman /    222
  
  Zuzanna Szatanik
  Transgressive Shame / Transgressing Shame. Reflections on Lorna Crozier’s Poetic Revision of the Christian Myth of the Fall /    235
  
  Ewa Śmiłek
  La desviación en la poesía de Leopoldo María Panero /    253
  
  Aneta Chmiel
  Ma è davvero uno scandalo? Caravaggio sotto accusa ne L’olivo e l’olivastro di Vincenzo Consolo /    267
  
  Tomasz Sikora
  Indocile Bodies: Bodily Transgressions in Selected Canadian Movies /    281
  
  Comptes rendus
  
  “Er(r)go” No 17 (2/2008), „Klonowanie Kanady”. Guest edited by Eugenia Sojka. Katowice, Wydawnictwo Śląsk, 2008 (Tomasz Sikora) /    297
  
  Anna Czarnowus: “Inscriptions on the Body: Monstrous Children in Middle English Literature”. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2009 (Agatha Hausen) /    302
  
  Buata B. Malela : « Aimé Césaire “fil et la trame”. Critique et figuration de la colonialité du pouvoir ». Paris, Anibwe, 2009 (Magdalena Zdrada-Cok) /    305
RozwińZwiń