Studia Edukacyjne 29/2013

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.


Rok wydania2013
Liczba stron390
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2738-0
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. STUDIA I ROZPRAWY     7
  
  AGNIESZKA CYBAL-MICHALSKA, Dualizm w ujmowaniu kariery – akcentowanie jej subiektywnego i obiektywnego sensu     7
  JAGODA JEZIOR, Społeczno-kulturowe aspekty znaczenia wyższego wykształcenia a kontekst rynku pracy     21
  EWA JAROSZ, O potrzebie demokratyzowania polskiej szkoły. Czas na krok następny – podmiotowość i współudział dzieci w edukacji     49
  HANNA KRAUZE-SIKORSKA, Dziecięcy „teatr dla życia” – spektakl dla siebie i publiczności     61
  KATARZYNA OKULICZ-KOZARYN, Klimat i kultura szkoły a zachowania problemowe uczniów     81
  TOMASZ GMEREK, Edukacja, język i tożsamość etniczna Inuitów na Grenlandii     101
  DOBROCHNA HILDEBRANDT-WYPYCH, State versus Market – Public versus Private: the Concept of Citizenship Among Dutch Students     131
  MICHAŁ KLICHOWSKI, MATEUSZ MARCINIAK, The Paradox of Commodification of the Body in a Society of Consumption and Cyborgization     153
  TOMASZ MALISZEWSKI, Wyższe szkoły ludowe w koncepcjach pracy oświatowej ks. Antoniego Ludwiczaka     169
  JANA CHOJECKA, „Uwięzione dzieciństwo” – bariery procesu socjalizacji     191
  HANNA KARASZEWSKA, JOANNA RAJEWSKA DE MEZER, Działania pomocowe i ich znaczenie dla poprawnego przebiegu procesu readaptacji osób opuszczających zakład karny     213
  MAGDALENA BARAŃSKA, Wolontariat pracowniczy jako forma kształcenia ustawicznego     233
  KAROLINA KURYŚ-SZYNCEL, Personalizacja jako wyzwanie rozwojowe dorosłości – wokół problemu autokreacyjnych możliwości podmiotu     255
  ALENA VALIŠOVÁ, Authority in the Context of the Intergenerational Relations     273
  ALICJA MIRONIUK-NETREBA, Seksualność osób z niepełnosprawnością ruchową w sztuce filmowej, czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale popkultury     285
  MIROSŁAWA ŚCIUPIDER-MŁODKOWSKA, Intymność w kulturze flirtu i uwodzenia. Czy wirtu@lny seks na zawsze odmieni intymne relacje partnerskie?     305
  ANNA TOMKOVÁ, Reflective Approach Towards Professional Teacher Education – Inspiration, Experiences, Questions     327
  MIROSLAV SOMR, Exile on the Paths of Hope     341
  
  II. RECENZJE I NOTY    353
  
  Danuta Urbaniak-Zając, Ewa Kos, Badania jakościowe w pedagogice. Wywiad narracyjny i obiektywna hermeneutyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013, ss. 304 (SŁAWOMIR BANASZAK)     353
  Małgorzata Cywińska (red.), Być nauczycielem. Kompetencje współczesnego nauczyciela, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogiki i Administracji im. Mieszka I w Poznaniu, Poznań 2013, ss. 192 (MARIA JAKOWICKA)     355
  Arkadiusz Kołodziej, Teoria estymacji w praktyce badań społecznych, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2013, ss. 183 (SŁAWOMIR PASIKOWSKI)     360
  Robert D. Hill, Seven Strategies for Positive Aging, W.W. Norton & Company, New York-London 2009, ss. 163 (RENATA KONIECZNA-WOŹNIAK)     364
  Marta Łockiewicz, Katarzyna Maria Bogdanowicz, Dysleksja u osób dorosłych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2013, ss. 163 (MARZENA KOWALUK-ROMANEK)     371
  
  III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO    377
  
  Sprawozdanie z konferencji naukowej „Kształcenie ustawiczne dla potrzeb rynku pracy” Poznań, 27 listopada 2013 roku (ANNA WAWRZONEK, MAŁGORZATA ROSALSKA)     377
  
  Informacje o autorach     383
  Spis recenzentów     385
  Informacje dla autorów     387
RozwińZwiń