POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 398 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza |
ISBN-13 | 978-83-232-2731-1 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
I. STUDIA I ROZPRAWY | 7 |
Amadeusz Krause, Teoretyczne inspiracje pedagogiki specjalnej – pedagogika emancypacyjna | 7 |
Teresa Żółkowska, Ja, Ty, Inny – dialog? | 17 |
Jolanta Rzeźnicka-Krupa, Inny i pedagogika: doświadczenie inności i relacja z Innym jako istotne kategorie nauk o wychowaniu | 31 |
Beata Jachimczak, Samorealizacja życiowa osób z niepełnosprawnością | 47 |
Bogusław Śliwerski, Pedagogika jako (nie-)gorsza INNA nauka | 57 |
Iwona Chrzanowska, O potrzebie refleksji nad kondycją polskiej szkoły – w efekcie lektury publikacji Bogusława Śliwerskiego „Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury” | 85 |
Piotr Petrykowski, Dziedzictwo kulturowe a miejsce i czas | 93 |
Zbyszko Melosik, Rekonstrukcje szczęścia w społeczeństwie neoliberalnym: Prozak jako sposób na życie | 109 |
Tomasz Gmerek, Szkoły koczownicze dla mniejszości tubylczych w północnych obszarach Rosji. Rys historyczny i współczesne problemy | 129 |
Jacek Pyżalski, Beyond Peer Cyberbullying – Involvement of Polish Adolescents in Different Kinds of Electronic Aggression | 147 |
Piotr Plichta, Magdalena Olempska-Wysocka, Narażenie na agresję rówieśniczą niepełnosprawnych uczniów szkół integracyjnych w relacjach nauczycieli wspomagających | 169 |
Eva Zamojska, Inny jako obcy. Imigranci w polskim dyskursie publicznym i edukacyjnym | 191 |
Dorota Podgórska-Jachnik, Drugi, trzeci, czwarty… Poszukiwanie sensu pracy pedagoga specjalnego w różnych estetykach wychowawczych | 209 |
Aneta Wojciechowska, Wśród ludzi na własnych zasadach? O możliwościach i ograniczeniach w budowaniu relacji z rówieśnikami przez młodzież z zespołem Aspergera | 227 |
Marzena Buchnat, Aleksandra Maria Jasielska, Renata Anna Maksymiuk, Dziecko z niepełnosprawnością jako odbiorca i bohater reklam. Czy istnieje „Inny“ kindermarketing? | 243 |
Katarzyna Pawelczak, Narracja autobiograficzna osoby z niepełnosprawnością intelektualną (i jej miejsce w dyskursach pedagogiki specjalnej) | 263 |
Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Krzysztof Ratajczak, Dziecko chłopskie w czasie sacrum – konteksty edukacyjne (średniowiecze – epoka nowożytna) | 279 |
Grażyna Szyling, Hybrydowy charakter oceny szkolnej we wczesnej edukacji: stan i wyzwania | 303 |
Jakub Hladík, Michaela Jurtíková, Comparison of Attitudes of Czech and English Teachers to Multicultural Subcompetencies | 325 |
Petr Mach, Jan Krotký, Teaching Competences and their Development Via Video-Recording | 345 |
Pavel Andres, Dana Dobrovská, Alena Vališová, Teaching of Psychology for Students | |
with a Technical Background | 363 |
II. RECENZJE I NOTY | 375 |
Andrzej Twardowski, Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w środowisku rodzinnym, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2012, ss. 357 (Iwona Chrzanowska) | 375 |
Alicja Puszka, Działalność opiekuńczo-wychowawcza Zakonu Sióstr Miłosierdzia Wincentego a’ Paulo w Lublinie w XIX i XX wieku, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013, ss. 551 (renaTa Bednarz-grzyBek) | 380 |
Pierpaolo Donati, Sociologia della relazione, Società editrice il Mulino, Bologna 2013, ss. 183 (Paweł Prüfer) | 386 |
III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO | 391 |
Sprawozdanie z VIII Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Miejsce pedagogiki specjalnej „Różnice – Edukacja – Inkluzja”, Gdańsk, 19-21 września 2013 (Piotr Plichta) | 391 |
Informacje o autorach | 393 |
Informacje dla autorów | 395 |