Studia Edukacyjne 28/2013

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

„Studia Edukacyjne” to interdyscyplinarne czasopismo naukowe poświęcone problemom współczesnej pedagogiki i edukacji. Stanowi ono płaszczyznę pozytywnej konfrontacji różnorodnych sposobów postrzegania i badania rzeczywistości społecznej; płaszczyznę interparadygmatycznego i interdyskursywnego dialogu reprezentantów odmiennych opcji teoretycznych i metodologicznych. Debaty na łamach czasopisma pozwolić mają na swoistą krystalizację najważniejszych dylematów współczesnych nauk o edukacji oraz relacji między wychowaniem a tożsamością człowieka. „Studia Edukacyjne” rezygnują z jakiejkolwiek pedagogicznej ortodoksji, a ich celem jest szeroko rozumiana diagnoza współczesnej rzeczywistości edukacyjnej.


Rok wydania2013
Liczba stron398
KategoriaEdukacja
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2731-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  I. STUDIA I ROZPRAWY    7
  
  Amadeusz Krause, Teoretyczne inspiracje pedagogiki specjalnej – pedagogika emancypacyjna     7
  Teresa Żółkowska, Ja, Ty, Inny – dialog?     17
  Jolanta Rzeźnicka-Krupa, Inny i pedagogika: doświadczenie inności i relacja z Innym jako istotne kategorie nauk o wychowaniu     31
  Beata Jachimczak, Samorealizacja życiowa osób z niepełnosprawnością     47
  Bogusław Śliwerski, Pedagogika jako (nie-)gorsza INNA nauka     57
  Iwona Chrzanowska, O potrzebie refleksji nad kondycją polskiej szkoły – w efekcie lektury publikacji Bogusława Śliwerskiego „Szkoła na wirażu zmian politycznych. Bez cenzury”     85
  Piotr Petrykowski, Dziedzictwo kulturowe a miejsce i czas     93
  Zbyszko Melosik, Rekonstrukcje szczęścia w społeczeństwie neoliberalnym: Prozak jako sposób na życie     109
  Tomasz Gmerek, Szkoły koczownicze dla mniejszości tubylczych w północnych obszarach Rosji. Rys historyczny i współczesne problemy     129
  Jacek Pyżalski, Beyond Peer Cyberbullying – Involvement of Polish Adolescents in Different Kinds of Electronic Aggression     147
  Piotr Plichta, Magdalena Olempska-Wysocka, Narażenie na agresję rówieśniczą niepełnosprawnych uczniów szkół integracyjnych w relacjach nauczycieli wspomagających     169
  Eva Zamojska, Inny jako obcy. Imigranci w polskim dyskursie publicznym i edukacyjnym     191
  Dorota Podgórska-Jachnik, Drugi, trzeci, czwarty… Poszukiwanie sensu pracy pedagoga specjalnego w różnych estetykach wychowawczych     209
  Aneta Wojciechowska, Wśród ludzi na własnych zasadach? O możliwościach i ograniczeniach w budowaniu relacji z rówieśnikami przez młodzież z zespołem Aspergera     227
  Marzena Buchnat, Aleksandra Maria Jasielska, Renata Anna Maksymiuk, Dziecko z niepełnosprawnością jako odbiorca i bohater reklam. Czy istnieje „Inny“ kindermarketing?     243
  Katarzyna Pawelczak, Narracja autobiograficzna osoby z niepełnosprawnością intelektualną (i jej miejsce w dyskursach pedagogiki specjalnej)     263
  Katarzyna Kabacińska-Łuczak, Krzysztof Ratajczak, Dziecko chłopskie w czasie sacrum – konteksty edukacyjne (średniowiecze – epoka nowożytna)     279
  Grażyna Szyling, Hybrydowy charakter oceny szkolnej we wczesnej edukacji: stan i wyzwania     303
  Jakub Hladík, Michaela Jurtíková, Comparison of Attitudes of Czech and English Teachers to Multicultural Subcompetencies     325
  Petr Mach, Jan Krotký, Teaching Competences and their Development Via Video-Recording     345
  Pavel Andres, Dana Dobrovská, Alena Vališová, Teaching of Psychology for Students
  with a Technical Background     363
  
  II. RECENZJE I NOTY    375
  
  Andrzej Twardowski, Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w środowisku rodzinnym, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2012, ss. 357 (Iwona Chrzanowska)     375
  Alicja Puszka, Działalność opiekuńczo-wychowawcza Zakonu Sióstr Miłosierdzia Wincentego a’ Paulo w Lublinie w XIX i XX wieku, Wydawnictwo KUL, Lublin 2013, ss. 551 (renaTa Bednarz-grzyBek)     380
  Pierpaolo Donati, Sociologia della relazione, Società editrice il Mulino, Bologna 2013, ss. 183 (Paweł Prüfer)     386
  
  III. Z ŻYCIA NAUKOWEGO    391
  
  Sprawozdanie z VIII Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, Miejsce pedagogiki specjalnej „Różnice – Edukacja – Inkluzja”, Gdańsk, 19-21 września 2013 (Piotr Plichta)     391
  
  Informacje o autorach     393
  Informacje dla autorów     395
RozwińZwiń