POLECAMY
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Książka opisuje doświadczenia z programów rozwojowych z końmi (Horse Assisted Education), w których – w ciągu ostatnich 10 lat – wzięli udział menedżerowie z kilkuset polskich i zagranicznych firm najróżniejszych branż. Inspiracją do powstania każdego rozdziału były doświadczenia uczestników programów prowadzonych przez autorki oraz dyskusje po ćwiczeniach, które często dotykały spraw ważnych i fundamentalnych dla zdrowego i satysfakcjonującego życia zawodowego. Z tego powodu książka może okazać się wartościowa nie tylko dla tytułowych menedżerów i osób pracujących w organizacjach, ale też wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem, rozwojem innych osób oraz innowacyjnymi metodami uczenia się. Horse Assisted Education to metoda zaskakująca, której esencją jest uczenie się poprzez doświadczanie i eksperymentowanie, a efekty, jakie przynosi uczenie się od koni, wykraczają często poza stworzone do tej pory modele teoretyczne.
Tomasz BURAŚ – Prezes DHL:
Po powrocie ze szkolenia z HorseSense, zespół, którym ja kieruję, wszedł na etap profesjonalnej dyskusji o sprawach istotnych, unikając tematów nieistotnych lub tabu. Obecnie rozmawiamy o problemach, wyrażając swoje opinie i ze zrozumieniem. Szkolenie z końmi spowodowało, że staliśmy się bardziej świadomi siebie, a to przełożyło się po części na sukces naszej firmy.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 183 |
Kategoria | Zarządzanie, organizacja, strategie |
Wydawca | Difin |
ISBN-13 | 978-83-7641-931-2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
<div>Spotkanie z końmi – spotkanie z samym sobą | |
<div>Kim boję się być? | |
<div>Za kogo się podaję? | |
<div>Maski w biznesie | |
<div>Uelastycznienie stylów przywództwa | |
<div>Co utrudnia zmianę stylów przywództwa? | |
<div>Konsekwencje uelastycznienia stylu przywództwa | |
<div>Zmiana stylu przywództwa w organizacji | |
<div>Uelastycznienie stylów przywództwa w trakcie programów rozwojowych z końmi | |
<div>Rozwijanie odporności psychologicznej | |
<div>Strefa komfortu | |
<div>Kultura organizacyjna a odporność psychologiczna | |
<div>Rozwijanie odporności psychologicznej | |
<div>Programy z końmi jako narzędzie rozwijania odporności psychologicznej | |
<div>Siła bezwładu – rutyna, procedury i stanowiska | |
<div>Rutyna, procedury i stanowiska | |
<div>Rutyna w działaniu | |
<div>W walce z siłami bezwładu | |
<div>Inicjowanie procesów zmian | |
<div>Między stałością a zmianą | |
<div>Zastygnięcie | |
<div>Mapowanie ku zmianie – partycypacyjne inicjowanie procesów zmian | |
<div>KONIEczna zmiana | |
<div>Ku dobrej sile | |
<div>Budzenie efektu synergii | |
<div>Różnorodność – konieczny składnik synergii | |
<div>Budzenie efektu synergii na programach Horse Assisted Education | |
<div>W drodze do celu | |
<div>Droga jest celem i cel jest celem | |
<div>Sposoby rozumienia zdarzeń w drodze do celu | |
<div>Dialog strategiczny i planowanie na programach Horse Assisted Education | |
<div>Rozwiązywanie problemów na podstawie Integral HorseMapping i Appreciative inquiry | |
<div>Milczenie o problemie | |
<div>Rozwiązywanie problemów | |
<div>Podejście doceniające (Appreciative inquiry – AI) | |
<div>Integral HorseMapping – integralne mapowanie z końmi | |
<div>Rozwiązywanie konfliktów | |
<div>Od przywództwa do współprzywództwa | |
<div>Współprzywództwo | |
<div>Niepodzielna odpowiedzialność | |
<div>Horse Assisted Education a przejmowanie odpowiedzialności | |
<div>Organizacja ucząca się | |
<div>Tajemnicze uczenie się | |
<div>Od smutku do radości | |
<div>Mikrokosmos uczenia się | |
<div>Pętle przyczynowości | |
<div>Uczenie się w rzeczywistości biznesowej | |
<div>Od rywalizacji do współpracy | |
<div>Współpraca w organizacji | |
<div>Empatia | |
<div>Niepisany kontrakt | |
<div>Cienie organizacji | |
<div>Klient Twój wróg | |
<div>PrzeMOC | |
<div>Między niemocą a przemocą – doświadczenia z końmi | |
<div>W sieci | |
<div>Efekt motyla | |
<div>Sieciować się, czy po prostu być w sieci | |
<div>Sieci i konie | |
<div>Integralny model Kena Wilbera w praktyce | |
<div>Ćwiartki | |
<div>Narzędzia zarządcze charakterystyczne w poszczególnych ćwiartkach | |
<div>Bibliografia | |
<div>O autorkach | |