INNE EBOOKI AUTORA
Z recenzji dr. hab. Macieja Tanasia, prof. APS:
... w czasie gwałtownych zmian cywilizacyjnych i kulturowych wynikających z rozwoju i upowszechniania najnowszych mediów cyfrowych, za niezwykle cenną inicjatywę wydawniczą uznać należy „E-learning dla dorosłych” pióra Jakuba J. Czarkowskiego. Bez wątpienia praca ta należy do najlepszych podręczników kształcenia zdalnego realizowanego z wykorzystaniem komputerów i sieci. Społeczna aktualność problematyki, poziom merytoryczny książki, jej zgodność z paradygmatem współczesnej dydaktyki oraz znaczna liczba adresatów wskazują na zasadność publikacji drukiem ocenianej książki.
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 243 |
Kategoria | Edukacja |
Wydawca | Difin |
ISBN-13 | 978-83-7930-134-8 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
<div>Rozdział 1. Człowiek dorosły w sytuacji ustawicznego uczenia się | |
<div>1.1. Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie współczesnego świata | |
<div>1.2. Człowiek dorosły w sytuacji uczenia się – czynniki indywidualne w uczeniu się dorosłych | |
<div>1.3. Internet w edukacji dorosłych | |
<div>1.4. Progi, bariery i ich przezwyciężanie Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Proponowane lektury | |
<div>Rozdział 2. E-learning jako sposób edukacji dorosłych | |
<div>2.1. Czym jest e-learning | |
<div>2.2. Z historii nauczania i uczenia się na odległość | |
<div>2.3. E-learning a rozwój kapitału ludzkiego w firmie i organizacji – analiza potrzeb | |
<div>2.4. Jak wybrać kurs on-line? | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Proponowane lektury | |
<div>Rozdział 3. Proces tworzenia e-learningu | |
<div>3.1. Model kształcenia w e-learningu | |
<div>3.2. Systemy e-learningowe – charakterystyka wybranych platform | |
<div>3.3. Etapy tworzenia e-learningu | |
<div>3.4. Oprogramowanie wspomagające proces tworzenia e-learningu | |
<div>3.5. Planowanie kosztów w e-learningu | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Propozycje lektury | |
<div>Rozdział 4. Projektowanie i tworzenie szkolenia metodą e-learningu | |
<div>4.1. Projekt i scenariusz poszczególnych jednostek dydaktycznych (sesji, bloków itp.) | |
<div>4.2. Elementy e-learningu | |
<div>4.3. Webcasting, czyli coś prawie z przyszłości | |
<div>4.4. Metody wspierania e-learningu | |
<div>4.5. Prawo a e-learning | |
<div>4.6. Otwarte zasoby edukacyjne | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Proponowane lektury | |
<div>Rozdział 5. Wdrożenie i prowadzenie kursu on-line | |
<div>5.1. Nauczyciel w e-learningu | |
<div>5.2. Prowadzenie kursów on-line dla dorosłych | |
<div>5.3. E-learning dla seniorów | |
<div>5.4. Uwagi o witrynach e-learningowych | |
<div>5.5. Etyczne aspekty e-learningu | |
<div>5.6. Netykieta | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Proponowane lektury | |
<div>Rozdział 6. Ocena, ewaluacja, badania w e-learningu | |
<div>6.1. Funkcje oceny w kształceniu dorosłych | |
<div>6.2. Narzędzia kontroli wiedzy i oceny w e-learningu | |
<div>6.3. Ewaluacja – jej rodzaje i rola w e-learningu | |
<div>6.4. Jakość i standard w e-learningu | |
<div>6.5. Pedagogiczne i andragogiczne badania e-learningu | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Polecane lektury | |
<div>Rozdział 7. W kierunku kształcenia komplementarnego | |
<div>7.1. Istota kształcenia komplementarnego | |
<div>7.2. Zasady kształcenia komplementarnego | |
<div>7.3. Nauczyciel i uczeń w koncepcji kształcenia komplementarnego | |
<div>Blok aktywizujący | |
<div>Pytania i zadania | |
<div>Polecane lektury | |
<div>Zakończenie – zachęta do e-learningu | |