Wymiary edukacji zintegrowanej

-5%

Wymiary edukacji zintegrowanej

1 opinia

Format:

pdf, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

33,06  34,80

Format: pdf

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa: 34,80 zł (-5%)

Najniższa cena z 30 dni: 23,66 zł  


33,06

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

           Od 1999 roku, zgodnie z założeniami reformy edukacji, edukację wczesnoszkolną określa się jako zintegrowaną. Hasło to – wielokrotnie wymieniane – w dokumentach reformy nie jest bliżej scharakteryzowane i sprecyzowane. Konsekwencje tego faktu są dwojakie. Z jednej strony jest to otwarte pole dla szerokich interpretacji organizujących edukację zintegrowaną, z drugiej strony brak precyzyjnych wskazań wywołuje w praktyce szkolnej liczne wątpliwości, nieporozumienia lub wręcz oczekiwania na gotowe rozwiązania, schematy, scenariusze.


           Przedstawiona książka sytuuje rozumienie integracji w filozofii progresywizmu i rekonstrukcjonizmu. W warstwie psychologicznej zaś odwołuje się do konstruktywizmu umożliwiającego uczniom budowanie wiedzy o sobie, o innych i o świecie, a także nawiązuje do koncepcji humanistycznej. Zgodnie ze współczesnym nurtem myślenia nakreślone zostały propozycje zrozumienia integracji.


            Książkę otwierają teksty o charakterze teoretycznym. W części praktycznej Czytelnik znajdzie nawiązanie do realizacji integracji, której punktem wyjścia czyni się: zadania zintegrowane, projekty, aktywność badawczą, integracje wielorakie, duchowość człowieka, kontinuum poznania. Przedstawione propozycje nawiązują do znanych już koncepcji, dostosowując ich realizację do obecnych potrzeb.


            Ukazane rozwiązania nastawione są na kształcenie uczniów – entuzjastów wiedzy o świecie i o sobie, zdolnych do krytycznego osądu, wrażliwych, aktywnych w różnych sferach ludzkiego działania.


Rok wydania2008
Liczba stron272
KategoriaEdukacja
WydawcaOficyna Wydawnicza IMPULS
ISBN-13978-83-7587-930-8
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Przedmowa    7
  Wprowadzenie    11
  Teoretyczne aspekty integracji    19
    Iwona Kopaczyńska Zewnętrzny świat – wewnętrzny obraz. Jedność, holizm, integracja w edukacyjnym wymiarze    19
    Agnieszka Nowak-Łojewska O integracji inaczej, czyli w poszukiwaniu nowych możliwości integralnego rozwoju dzieci    31
    Iwona Kopaczyńska Nauczyciel jako strateg w realizacji idei integracji    63
  Idea integracji w edukacji wczesnoszkolnej – implikacje dla praktyki    81
    Agnieszka Nowak-Łojewska Realizacja idei integracji w świetle teorii zintegrowanych zadań szkolnych    81
    Hanna Uździcka Realizacja idei integracji metodą projektów    119
    Agnieszka Nowak-Łojewska Aktywność badawcza ucznia osią pracy integralnej    153
    Agnieszka Nowak-Łojewska Teoria inteligencji wielorakich i jej praktyczne zastosowanie w edukacji wczesnoszkolnej    195
    Iwona Kopaczyńska Integrujący wymiar duchowości człowieka    205
    Iwona Kopaczyńska Integracja jako kontinuum poznania    223
  Zakończenie    259
  Literatura    261
RozwińZwiń