Ewolucja pedagogiki: od sztuki wychowania do nauki o wychowaniu człowieka

Ewolucja pedagogiki: od sztuki wychowania do nauki o wychowaniu człowieka

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Książka omawia stopniowy rozwój pedagogiki, zwłaszcza europejskiej, wyodrębniając głównie jej dwa etapy ewolucyjne, tzn. przednaukowy oraz naukowy. Ewolucją objęto pedagogikę ogólną oraz pedagogikę specjalną, a w ich obrębie dwie warstwy, tzn. teoretyczną oraz merytoryczną. W książce zaprezentowano czołowych prekursorów pedagogiki przednaukowej, a zwłaszcza pedagogiki naukowej oraz współtwórców pedagogiki naukowej w Polsce oraz ich dzieła teoretyczne i metodyczne. Przypomniano także czołowych antypedagogów oraz zwolenników likwidacji szkoły i klas szkolnych. Omówiono również stopniowy rozwój poglądów nt. czynników rozwoju człowieka, tzn. natywizmu, empiryzmu, konwergencji oraz teorii trzy i czteroczynnikowej obejmującej zadatki wrodzone, środowisko społeczno-wychowawcze, wychowanie i aktywność własną wychowanka.
Ponieważ książka ta służy obronie pedagogiki jako nauki o wychowaniu człowieka - dlatego jej motto brzmi: "Nikt nie może zostać w pełni człowiekiem bez odpowiedniego wychowania".


Rok wydania2013
Liczba stron159
KategoriaPedagogika ogólna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2586-7
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Dedykacja     7
  
  Wstęp     11
  
  I. Stopniowy rozwój pedagogiki     15
  II. Czołowi prekursorzy pedagogiki naukowej     19
  III. Współtwórcy pedagogiki naukowej w Polsce oraz ich dzieła teoretyczne i (lub) metodyczne     23
  IV Antypedagodzy oraz zwolennicy likwidacji szkoły     29
  V. Pedagogika naukowa wobec znacznego zróżnicowania możliwości uczniów w nieselekcjonowanych klasach szkolnych     37
  VI. Droga autora do twórczości pedagogicznej kreującej pedagogikę naukową w warstwie metodycznej     47
  VII. Wkład Profesora Janusza Gniteckiego do unowocześniania pedagogiki naukowej w warstwie metodycznej     97
  VIII. Komitet Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk i jego struktura oraz interpretacja zmian w uczniu w różnych koncepcjach pedagogicznych (w opracowaniu Profesora Janusza Gniteckiego, członka KNP PAN)     119
  IX. Pedagogika specjalna i jej narodziny     129
  A. Narodziny pedagogiki specjalnej w Polsce     130
  B. Twórcy pedagogiki specjalnej     130
  C. Przedmiot i działy pedagogiki specjalnej     132
  X. Wnioski     135
  
  Zakończenie     141
  
  Literatura     149
  
  Spis publikacji zwartych autora (doskonalących pedagogikę naukową w warstwie metodycznej)     155
  
  Suplement     157
RozwińZwiń