INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Wydawca:
Format:
epub, mobi
Od momentu ukazania się pierwszego wydania książki Scrum i nie tylko… na polskim rynku, nastąpił wyraźny postęp w temacie korzystania z metod zwinnych. Coraz rzadziej spotykamy osoby czy organizacje, które nie wiedzą co oznacza hasło Agile, a na pewno czym jest Scrum. Scrum nadal pozostaje najbardziej popularnym sposobem realizacji Manifestu Agile w praktyce. Potrzeba wiedzy przesunęła się z pytania „O co chodzi?” na „Jak to mamy robić u nas?”. Coraz więcej firm przechodzi transformację do Agile i jeśli jeszcze nie budują wartościowych produktów, to przynajmniej starają się realizować projekty w sposób zwinny.
Wraz ze wzrostem popularności słów kluczowych Agile i Scrum pojawił się zalew informacji w tym temacie. Trudno odnaleźć się w tym szumie informacyjnym i stwierdzić co jest prawdą, co jest ważne i na czym się skupić. Książka, którą trzymasz w ręku to zarazem przewodnik po świecie Agile jak i klucz do jego głębszego zrozumienia. Funkcja porządkowania wiedzy została potwierdzona w informacji zwrotnej, którą zgromadziliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat.
Rok wydania | 2017 |
---|---|
Liczba stron | 284 |
Kategoria | Programowanie |
Wydawca | Wydawnictwo Naukowe PWN |
ISBN-13 | 978-83-01-19256-3 |
Numer wydania | 2 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 12 |
Wstęp | 13 |
Podziękowania | 17 |
Jak czytać tę książkę? | 19 |
Rozdział 1. W tym szaleństwie jest metoda | 21 |
1.1. (R)ewolucje | 23 |
Do przemyślenia | 25 |
Rozdział 2. Waterfall | 27 |
2.1. Omówienie metody Waterfall | 29 |
Do przemyślenia | 33 |
Rozdział 3. Agile | 35 |
3.1. Manifest Agile | 37 |
3.2. 12 Zasad Agile | 40 |
3.3. Deklaracja współzależności | 47 |
3.4. Porównanie Agile z metodami tradycyjnymi | 50 |
Do przemyślenia | 50 |
Rozdział 4. Rodzina Metod Agile | 51 |
4.1. Lean Software Development | 53 |
4.1.1. Historia powstania | 54 |
4.1.2. Zasady Lean | 54 |
4.1.3. W. Edwards Deming | 61 |
4.1.4. PDCA – Cykl Deminga | 63 |
4.2. Kanban | 64 |
4.3. Programowanie Ekstremalne | 66 |
4.3.1. Role XP | 66 |
4.3.2. Wartości XP | 68 |
4.3.3. Praktyki XP | 68 |
4.3.4. Cykl XP | 75 |
4.4. Feature-Driven Development | 76 |
4.4.1. Pięć Procesów FDD | 76 |
4.4.2. Praktyki FDD | 78 |
4.4.3. Diagram kumulacyjnego przepływu | 79 |
4.4.4. Parking Lot Diagram | 81 |
4.5. Dynamic Systems Development Method | 82 |
4.5.1. Zasady DSDM | 82 |
4.5.2. Cykl Życia Projektu | 86 |
4.5.3. Role DSDM | 87 |
4.6. Crystal | 90 |
4.6.1. Cele Crystal | 91 |
4.6.2. Właściwości Crystal | 92 |
4.6.3. Związek Crystal z XP | 94 |
4.7. Wpływy i przenikanie metod zwinnych | 94 |
Do przemyślenia | 95 |
Rozdział 5. Scrum | 97 |
5.1. Pochodzenie i podstawowe mechanizmy | 99 |
5.1.1. Nowa gra wytwarzania nowych produktów | 100 |
5.1.2. Mechanizmy Scrum | 103 |
5.1.3. Rozwój Scrum i Organizacje Certyfikujące | 106 |
5.2. Framework Scrum | 107 |
5.2.1. Filary Scrum | 108 |
5.2.2. Role | 109 |
5.2.3. Artefakty | 113 |
5.2.4. Wydarzenia | 115 |
5.2.5. Zasady | 125 |
Do przemyślenia | 128 |
Rozdział 6. O czym Scrum Guide nie powiedział, a chciałbyś to wiedzieć | 129 |
6.1. Wartości Scrum | 131 |
6.2. Wykresy Spalania | 135 |
6.2.1. Wykres Spalania Sprintu | 135 |
6.2.2. Wykres Spalania Wydania | 137 |
6.2.3. Kiedy reagować, a kiedy nie? | 138 |
6.3. Sprint Zero | 138 |
6.4. Scrum of Scrums | 139 |
6.5. Modyfikacje Scrum | 140 |
6.6. Oznaki problemów | 145 |
6.7. Usłużny Lider | 145 |
6.8. Świnie i kurczaki | 149 |
6.9. Gdzie jest Menedżer Projektu? | 150 |
6.10. Scrum Board | 150 |
6.11. Jak przeprowadzić Retrospekcję Sprintu | 153 |
6.11.1. Rozpoczęcie | 153 |
6.11.2. Zebranie informacji | 154 |
6.11.3. Wyciągnięcie wniosków | 154 |
6.11.4. Ewaluacja poprzedniej retrospekcji | 154 |
6.11.5. Decyzje i planowanie działań | 155 |
6.11.6. Zakończenie Retrospekcji | 156 |
6.12. Pielęgnacja Rejestru Produktu | 157 |
6.12.1. DEEP | 157 |
6.12.2. Kiedy pielęgnować? | 158 |
6.13. Co z defektami? | 159 |
6.14. Wyłaniająca się architektura | 160 |
Do przemyślenia | 161 |
Rozdział 7. Problemy z wymaganiami | 163 |
Do przemyślenia | 167 |
Rozdział 8. Wizja | 169 |
8.1. Koleżeńska Jednomyślność | 173 |
8.2. Opakowanie Produktu | 173 |
8.3. Wypowiedź w Windzie | 174 |
8.4. Przyszły Komunikat Prasowy | 175 |
Do przemyślenia | 176 |
Rozdział 9. Persony | 177 |
9.1. Budowa Persony | 180 |
9.2. Typy Person | 181 |
Do przemyślenia | 181 |
Rozdział 10. User Story | 183 |
10.1. Budowa User Story | 187 |
10.2. Porównanie z IEEE 830 | 191 |
10.3. Wymagania Techniczne | 192 |
10.4. Epiki i Tematy | 193 |
10.4.1. Epik | 193 |
10.4.2. Temat | 193 |
10.5. Dobra User Story - Model INVEST | 193 |
10.6. Góra Lodowa Rejestru Produktu | 196 |
10.7. Grupowanie | 197 |
10.8. Metody podziału | 197 |
10.8.1. Role | 198 |
10.8.2. Kroki Workflow | 198 |
10.8.3. Warianty Reguł Biznesowych | 198 |
10.8.4. Główny Wysiłek | 198 |
10.8.5. Prosta – Złożona | 199 |
10.8.6. Różne Typy Danych | 199 |
10.8.7. Różne Metody Wprowadzania Danych/Platformy | 199 |
10.8.8. Różnice w Wydajności | 199 |
10.8.9. Operacje CRUD | 199 |
10.8.10. Wyciągnij Kolec | 199 |
10.8.11. Wystarczająco Dobre/Piękne | 200 |
Do przemyślenia | 200 |
Rozdział 11. Szacowanie | 201 |
11.1. Aspekty Szacowania | 203 |
11.1.1. Unikalność | 203 |
11.1.2. Psychologia | 204 |
11.1.3. Jednostki | 205 |
11.1.4. Precyzja | 208 |
11.2. Tradycyjne Metody Szacowania | 211 |
11.2.1. COCOMO II, czyli COnstructive COst MOdel | 211 |
11.2.2. Analiza Punktów Funkcyjnych | 212 |
11.2.3. Wideband Delphi | 213 |
11.3. Szacowanie w Agile | 213 |
11.3.1. Jak zacząć? | 213 |
11.3.2. Planning Poker® | 214 |
11.3.3. Proste porównanie | 217 |
11.3.4. Affinity | 217 |
11.3.5. Rozmiary koszulek | 217 |
11.3.6. Ponowne szacowanie | 218 |
11.3.7. Na co zwracać uwagę | 219 |
Do przemyślenia | 220 |
Rozdział 12. Ustalanie priorytetów | 221 |
12.1. MoSCoW | 223 |
12.2. Monopol Money | 224 |
12.3. 100-Point Method | 224 |
12.4. Planning Poker dla Wartości | 225 |
12.5. Analiza Kano | 225 |
12.6. Relatywne Ważenie | 228 |
12.7. Selekcja Tematów | 229 |
12.8. Punktowanie Tematów | 230 |
12.9. Priorytety Finansowe | 231 |
12.10. Mapowanie Story | 232 |
Do przemyślenia | 234 |
Rozdział 13. Planowanie | 235 |
13.1. Planowanie Tradycyjne | 237 |
13.2. Planowanie w Agile | 237 |
13.2.1. Planowanie Wydania | 239 |
13.2.2. Planowanie Iteracji | 248 |
Do przemyślenia | 255 |
Rozdział 14. Agile Coaching | 257 |
14.1. Dlaczego coaching jest potrzebny? | 259 |
14.2. Czym jest Coaching? | 261 |
14.3. Agile Coaching | 262 |
Do przemyślenia | 263 |
Rozdział 15. Kontrakty w Agile | 265 |
15.1. Stopniowany Kontrakt z Ustaloną Ceną | 268 |
15.2. Pakiety Pracy o Ustalonej Cenie | 268 |
15.3. Money for Nothing and Change for Fee | 268 |
Do przemyślenia | 269 |
Rozdział 16. Wprowadzanie Agile | 271 |
16.1. Trochę statystyk | 273 |
16.2. Kroki wprowadzania zmiany | 275 |
16.3. Przebieg zmiany | 277 |
Do przemyślenia | 279 |
Rozdział 17. Skalowanie Agile | 281 |
17.1. Co może oznaczać Skalowanie Agile i do czego jest potrzebne? | 283 |
17.2. Co wiąże się ze Skalowaniem Agile? | 285 |
17.3. Podstawowe zasady skalowania Scrum | 287 |
17.4. Large-Scale Scrum – LeSS | 288 |
17.4.1. Podstawy i ogólne założenia | 288 |
17.4.2. LeSS Large | 290 |
17.4.3. LeSS Huge | 293 |
17.5. Nexus | 294 |
17.5.1. Podstawy i ogólne założenia | 294 |
17.5.2. Działanie | 295 |
17.6. Scrum at Scale | 296 |
17.6.1. Podstawy i ogólne założenia | 296 |
17.7. Scaled Agile Framework | 298 |
17.7.1. Podstawy i ogólne założenia | 298 |
17.7.2. Poziom Zespołu | 299 |
17.7.3. Poziom Programu | 300 |
17.7.4. Poziom Portfolio | 301 |
17.8. Model Spotify | 301 |
17.8.1. Podstawy i ogólne założenia | 301 |
17.8.2. Organizacja zespołów | 302 |
17.8.3. Ekosystem wspierający strukturę | 303 |
Do przemyślenia | 304 |
Bibliografia | 305 |
W Sieci | 307 |
Indeks | 309 |
Słownik | 315 |
Scrum w Pigułce | 317 |