Rodzina - młodzież - dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej

Rodzina - młodzież - dziecko. Szkice z teorii i praktyki pomocy psychopedagogicznej i socjalnej

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia stanowi zbiór kilkudziesięciu interdyscyplinarnych tekstów poświęconych problematyce zapotrzebowania na pomoc i wsparcie społeczne oraz egzemplifikacji jej świadczenia. Głównymi adresatami tej pomocy są rodziny, młodzież i dzieci – grupy osób, które często są bezradne wobec wymagań skomplikowanej rzeczywistości przemian kulturowo-gospodarczych. Stawiając rozliczne pytania, poszukując uzasadnień i teoretycznych wyjaśnień, diagnozując rzeczywistość społeczną oraz testując wybrane propozycje metodyczne, autorzy chcą skłonić do pogłębionej refleksji o samej naturze pomagania, jak i podmiotach przedsięwzięć pomocowych. Książka przeznaczona zarówno dla osób poszukujących teoretyczno-badawczych inspiracji, praktyków działających na rzecz pomocy rodzinom lub poszczególnym członkom sytemu rodzinnego, a także studentów kierunków humanistyczno-społecznych.


Rok wydania2013
Liczba stron578
KategoriaPolityka społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
ISBN-13978-83-232-2616-1
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  O potrzebie pomocy. Otwarcie dyskursu (Magdalena Piorunek)     13
  
  I. RODZINA JAKO ADRESAT POMOCY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ I SOCJALNEJ     21
  JERZY MODRZEWSKI, AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK. Odmiany współczesnego polskiego problemu rodzinnego     23
  BOŻENA MATYJAS. Rodzina w sytuacji kryzysu. Strategie pomocy i wsparcia     53
  IWONA WERNER. Poczucie rodzinnej koherencji – pojęcie oraz implikacje psychopedagogiczne     73
  MARTA GRZEŚKO-NYCZKA. Istota i przejawy społecznego problemu dezorganizacji rodziny w Polsce po 1989 r.     85
  DOROTA GĘBUŚ. Odraczanie ról małżeńskich i rodzicielskich – czy możliwe jest odwrócenie trendu?     103
  ANNA GULCZYŃSKA, BARBARA JANKOWIAK. Style przywiązania a funkcjonowanie w związkach partnerskich młodych kobiet. Analiza wyników badań własnych     115
  ROBERT OPORA. Możliwości wykorzystania koncepcji odporności psychicznej w poradnictwie rodzinnym     131
  LAURA ĆWIKŁA. Między przeszłością a przyszłością. Kryzys dialogu w rodzinie w dobie ponowoczesności
       145
  II. DYFERENCJACJA PROBLEMÓW RODZINNYCH. WSPARCIE I POMOC     159
  ANNA POTASIŃSKA. Pomoc rodzinie bezrobotnej w Polsce – realia i wyzwania     161
  KATARZYNA PALKA. Potrzeby rodzin wiejskich w zakresie pomocy psychopedagogicznej i socjalnej     173
  MAŁGORZATA CICZKOWSKA-GIEDZIUN. Asystent rodziny w pracy z rodzinami z wieloma problemami     193
  ASTRID TOKAJ, DANUTA KRZYSZTOFIAK. Senior w rodzinie. O dylematach opieki i potrzebie wsparcia     211
  AGNIESZKA SKOWROŃSKA-PUĆKA. (Nie)wirtualne problemy nastoletnich matek. Potrzeba wsparcia     231
  MONIKA KOŚCIELNIAK. Sieroctwo jako problem społeczny i pedagogiczny     243
  ANDRZEJ ŁADYŻYŃSKI. Poradnictwo postadopcyjne – pomoc dla dziecka i rodziny     267
  KAMILA SZCZECIŃSKA, MAGDALENA SADOWSKA. Rodzicielstwo osób chorych na schizofrenię     283
  
  III. WYBRANE KATEGORIE PROBLEMÓW DZIECI I MŁODZIEŻY. EGZEMPLIFIKACJE. ZAPOTRZEBOWANIE NA POMOC     295
  ALEKSANDRA LEWANDOWSKA-WALTER, JUSTYNA MICHAŁEK. Predyktory przystosowania dziecka w sytuacji rozłąki z rodzicem spowodowanej migracją i rozwodem     297
  MAŁGORZATA GRZYWACZ. O dzieciach i dla dzieci. Diakonia ewangelicka w Niemczech i obszary jej działania na przykładzie Dzieła Pomocowego Kościoła krajowego Lippe     329
  JUSTYNA DERĘGOWSKA. Pediatryczna opieka paliatywna jako szczególny rodzaj opieki nad dzieckiem     341
  KAMIL TOMASZEWSKI. Obserwować, uczestniczyć, skutecznie pomagać – streetworking w środowisku dzieci i młodzieży     363
  AGATA MATYSIAK-BŁASZCZYK. Dziewczęta w procesie socjalizacji dysocjacyjnej     373
  GRAŻYNA TEUSZ. Trudności życiowe młodzieży studenckiej z perspektywy biograficznej     389
  BOŻENA MAJEREK. Wsparcie społeczne wobec poczucia niepewności młodych dorosłych     403
  PIOTR GINDRICH. Wybrane uwarunkowania wsparcia edukacyjnego młodzieży gimnazjalnej z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami towarzyszącymi     421
  HANNA KRAUZE-SIKORSKA. Dialog w relacjach interpersonalnych jako atrybut optymalizacji procesu wspomagania i wspierania dzieci i młodzieży z utrudnieniami w rozwoju     443
  KATARZYNA JONIEC. Szkoła instytucją pomocy społecznej?     461
  MONIKA ZIŃCZUK. Adresaci pomocy psychologiczno-pedagogicznej z perspektywy uczestników procesu kształcenia w szkołach gimnazjalnych. Komunikat z badań     469
  
  IV. OD TEORII DO EMPIRII. WYBRANE KONTEKSTY PORADNICTWA I POMOCY PSYCHOPEDAGOGICZNEJ     487
  JOLANTA SPĘTANA. Wokół kondycji egzystencjalnej współczesnego człowieka. O potrzebie poradnictwa egzystencjalnego zorientowanego na pomoc w zakresie wskazywania sensu życia     489
  VIOLETTA DRABIK-PODGÓRNA. „Szczęście to nie przypadek” – o (nie)możliwościach pomagania w konstruowaniu indywidualnych biografii     513
  ZUZANNA OLEŚ-BINCZYK. Przedsiębiorczość pomagania     531
  AGNIESZKA PIASECKA. Kompetencje wolontariackie – ich ocena, wykorzystanie oraz rozwój w kontekście lokalnej i globalnej współpracy: egzemplifikacje     551
  
  Wykaz autorów     575
RozwińZwiń