Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe

Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe

1 opinia

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Monografia ma na celu identyfikację, analizę i zaprojektowanie procesowych narzędzi zarządzania kapitałem relacyjnym w wirtualizujących się organizacjach oraz stworzenie wielowymiarowego modelu zarządzania tym kapitałem w organizacjach wirtualizujących swoje procesy biznesowe. Rozważania teoretyczne wsparto studiami przypadków z kancelarii doradztwa podatkowego i biur rachunkowych, gdzie zanalizowano stymulanty i destymulanty rozwoju kapitału relacyjnego. Autorka prezentuje także wielowarstwowy model , z założeniem że może być wykorzystany w praktyce.


Rok wydania2013
Liczba stron346
KategoriaZarządzanie, organizacja, strategie
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-372-4
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    9
  
  1. Problemy zarządzania organizacjami nowej generacji    25
  
  1.1. Znaczenie globalizacji gospodarki    25
  1.2. Informacja oraz technologie informacyjno-komunikacyjne jako paradygmat społeczeństwa informacyjnego    32
  1.3. Turbulencja otoczenia imperatywem elastyczności organizacji    37
  1.4. Optyka procesowa w zarządzaniu organizacjami    45
  1.5. Zaufanie katalizatorem tworzenia relacji organizacyjnych    55
  
  2. Dynamika wirtualizacji procesów biznesowych organizacji    62
  
  2.1. Technologie informatyczne jako przesłanka wirtualizacji    62
  2.2. Pojęcie i istota wirtualizacji organizacji    68
  2.3. Proces tworzenia organizacji wirtualnych    75
  2.4. Modele tworzenia organizacji wirtualnych    81
  2.5. Strategia zasobów w wirtualizujących się organizacjach    88
  2.6. Znaczenie zasobów w strategiach wirtualizujących się organizacji    97
  
  3. Kapitał relacyjny jako kluczowy zasób w wirtualizujących się organizacjach    103
  
  3.1. Kapitał relacyjny jako element zasobów intelektualnych organizacji    103
  3.2. Kreowanie kapitału relacyjnego w procesie wirtualizacji organizacji    112
  3.2.1. Grupy interesariuszy organizacji wpływających na kapitał relacyjny    112
  3.2.2. Proces kształtowania relacji oraz determinanty tworzenia kapitału relacyjnego    116
  3.2.3. Kapitał relacyjny jako wartość dla partnerów aliansów    120
  3.3. Strategia kapitału relacyjnego w procesie wirtualizacji organizacji    121
  3.4. Technologie informacyjne w tworzeniu kapitału relacyjnego    130
  3.5. Identyfikacja i pomiar kapitału relacyjnego    134
  
  4. Koncepcja wielopłaszczyznowego modelu zarządzania kapitałem relacyjnym    142
  
  4.1. Przesłanki tworzenia wielopłaszczyznowego modelu    142
  4.2. Założenia teoretyczno-praktyczne modelu    145
  4.3. Konceptualizacja wielopłaszczyznowego modelu zarządzania kapitałem relacyjnym    149
  4.3.1. Warstwa statyczna modelu    149
  4.3.2. Warstwa dynamiczna modelu    161
  4.3.3. Warstwa behawioralna modelu    183
  4.3.4. Warstwa ekonomiczna modelu    192
  4.4. Syntetyczna postać wielopłaszczyznowego modelu zarządzania kapitałem relacyjnym    196
  
  5. Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji w świetle badań empirycznych    199
  
  5.1. Geneza oraz metodyka badań    199
  5.2. Charakterystyka badań jakościowych dotyczących implementacji systemów zarządzania kapitałem relacyjnym    201
  5.2.1. Identyfikacja płaszczyzny podmiotowo-przedmiotowej zarządzania kapitałem relacyjnym w badanych kancelariach    208
  5.2.2. Identyfikacja płaszczyzny dynamicznej zarządzania kapitałem relacyjnym w badanych kancelariach    213
  5.2.3. Identyfikacja płaszczyzny behawioralnej zarządzania kapitałem relacyjnym w badanych kancelariach    222
  5.2.4. Identyfikacja obszarów objętych pomiarem korzyści z zarządzania kapitałem relacyjnym    225
  5.3. Walidacja założeń modelowych w badaniach ilościowych    229
  
  Zakończenie    250
  
  Załącznik    259
  Literatura    316
  Spis rysunków    342
  Spis tabel    345
  Summary    346
RozwińZwiń