INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
pdf, ibuk
W książce zaprezentowano syntezę najnowszych kierunków badań naukowych w dziedzinie przedsiębiorczości na świecie. Podjęto ważną i w Polsce praktycznie nieznaną problematykę sposobności i intencji przedsiębiorczych. Opisano przedsiębiorczość jako naukę oraz nakreślono jej specyfikę i główne obszary zainteresowań. W celu lepszego zrozumienia współczesnej przedsiębiorczości, w tym problematyki intencji i sposobności przedsiębiorczych, zastosowano podejście interdyscyplinarne. Wykorzystano przede wszystkim dorobek i warsztat ekonomii, socjologii oraz psychologii. Poza dyskusją syntetyzującą wątki teoretyczne, przeprowadzono badania empiryczne. Korzystano z metodologii badań jakościowych i ilościowych, w tym samym wskazując na szeroki potencjał metodologiczny badań z zakresu przedsiębiorczości.
Rok wydania | 2013 |
---|---|
Liczba stron | 243 |
Kategoria | Inne |
Wydawca | PWE |
ISBN-13 | 978-83-208-2135-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | |
ROZDZIAŁ 1. Przedsiębiorczość jako nowy rodzaj dyscypliny naukowej | |
1.1. Akademicka tożsamość przedsiębiorczości | |
1.1.1. Problemy naukowości przedsiębiorczości | |
1.1.2. Ewolucja podejść do przedsiębiorczości i szerokie spektrum jej rozumienia | |
1.1.3. Przedsiębiorczość a nauki społeczne | |
1.1.4. Przedsiębiorczość a nauki humanistyczne | |
1.2. Esencja współczesnego rozumienia przedsiębiorczości | |
1.2.1. Kierunki rozwoju współczesnej nauki o przedsiębiorczości | |
1.2.2. Procesowe ujęcie przedsiębiorczości | |
1.3. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości | |
1.3.1. Edukacja w zakresie przedsiębiorczości jako dyscyplina akademicka | |
1.3.2. Wyzwania edukacji | |
1.3.3. Sytuacja w Polsce | |
ROZDZIAŁ 2. Sposobności przedsiębiorcze | |
2.1. Sposobności przedsiębiorcze w świetle teorii | |
2.1.1. Pojęcie sposobności przedsiębiorczych, ich istota i natura | |
2.1.2. Podejścia badawcze do tematyki sposobności przedsiębiorczych | |
2.1.3. Sposobności jako proces i jako zespół kompetencji | |
2.1.4. Typologie sposobności przedsiębiorczych | |
2.1.5. Sposobności przedsiębiorcze a edukacja | |
2.2. Sposobności przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych | |
2.2.1. Problem badawczy — moderatory sposobności przedsiębiorczych | |
2.2.2. Metodologia badań | |
2.2.3. Wyniki badań i ich analiza | |
2.2.4. Wnioski | |
ROZDZIAŁ 3. Intencje przedsiębiorcze | |
3.1. Intencje przedsiębiorcze w świetle teorii | |
3.1.1. Pojęcie intencji przedsiębiorczych i ich rola w przedsiębiorczości | |
3.1.2. Przegląd czynników kształtujących intencje przedsiębiorcze | |
3.1.3. Modele intencji przedsiębiorczych | |
3.1.4. Obszary i wyniki badań dotyczących intencji przedsiębiorczych | |
3.1.5. Intencje przedsiębiorcze a edukacja | |
3.2. Intencje przedsiębiorcze w świetle badań empirycznych | |
3.2.1. Problem badawczy | |
3.2.2. Metodologia badań | |
3.2.3. Wyniki badań i ich analiza | |
3.2.4. Wnioski | |
ROZDZIAŁ 4. Proces przedsiębiorczy jako interakcja sposobności i intencji | |
4.1. Zależność między sposobnościami i intencjami przedsiębiorczymi | |
4.2. Brakujące elementy modeli intencji i sposobności przedsiębiorczych | |
4.3. Ocena podejść do badań przedsiębiorczości —postulat podejścia ekonomiczno- | |
psychologicznego | |
Zakończenie | |
Aneks 1. Wzór ankiety | |
Aneks 2. Histogramy zmiennych | |
Aneks 3. Korelacje między zmiennymi | |
Bibliografia | |