INNE EBOOKI AUTORA
-32%
Autor:
Wydawca:
Format:
Czy właściwie rozumiemy zachowanie naszych dzieci? Czy umiemy w porę zauważyć ich problemy? Jak możemy rozwinąć w nich poczucie własnej wartości i wiarę w siebie? Jakim traktowaniem wzmacniamy je, a jakim osłabiamy?
Współcześni rodzice często czują się bezradni względem swoich dzieci. Gubią się też wśród porad wychowawczych, które mają sprawić, że ich dzieci staną się posłuszne i grzeczne. Jesper Juul, europejski autorytet w dziedzinie wychowania, twierdzi, że dzieci wcale nie muszą być grzeczne! Zamiast tego powinny mieć zdrowe poczucie własnej wartości, wierzyć w swoje siły i nawiązywać dobre relacje z innymi. Powinny także stopniowo uczyć się odpowiedzialności za siebie, a w razie potrzeby także za innych.
JESPER JUUL, duński terapeuta rodzinny i pedagog, jeden z założycieli i dyrektorów Skandynawskiego Instytutu Kemplera dla pedagogów. Od 2004 roku kieruje siecią poradni wychowawczych Family-Lab International w ponad 15 krajach świata. Prowadzi wykłady, seminaria i warsztaty dla rodziców
Rok wydania | 2012 |
---|---|
Liczba stron | 263 |
Kategoria | Psychologia |
Wydawca | Mind |
Tłumaczenie | Beata Hellman, Barbara Baczyńska |
ISBN-13 | 978-83-62445-09-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Jesper Juul | |
Twoje kompetentne dziecko | |
SPIS RZECZY | |
SŁOWO WSTĘPNE DO POLSKIEGO WYDANIA | |
PODZIĘKOWANIA | |
WPROWADZENIE | |
ROZDZIAŁ 1. WARTOŚCI RODZINNE | |
RODZINA JAKO STRUKTURA WŁADZY | |
DEFINICJE | |
METODY WYCHOWAWCZE | |
WIEK BUNTU | |
DOJRZEWANIE | |
BUNT NASTOLATKA | |
USTALANIE GRANIC | |
JEDNOMYŚLNOŚĆ | |
STANOWCZOŚĆ | |
KONSEKWENCJE | |
SPRAWIEDLIWOŚĆ | |
DEMOKRATYCZNE INTERLUDIUM | |
PROCES INTERAKCJI W RODZINIE | |
KONFLIKT | |
RÓWNOŚĆ | |
SZACUNEK I AKCEPTACJA | |
ŻĄDANIA | |
SPOŁECZNOŚĆ JEDNOSTEK O RÓWNEJ GODNOŚCI | |
ROZDZIAŁ 2. DZIECI WSPÓŁDZIAŁAJĄ! | |
PODSTAWOWY KONFLIKT | |
WSPÓŁDZIAŁANIE | |
INTEGRALNOŚĆ | |
KONFLIKT POMIĘDZY INTEGRALNOŚCIĄ A WSPÓŁDZIAŁANIEM | |
OBJAWY PSYCHOSOMATYCZNE | |
ZACHOWANIA DESTRUKCYJNE I AUTODESTRUKCYJNE | |
ROZDZIAŁ 3. POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A WIARA W SIEBIE | |
DEFINICJE | |
,,PATRZ NA MNIE, MAMO!” − POTRZEBA BYCIA DOSTRZEŻONYM | |
DOSTRZEGANIE I OCENA | |
DAWANIE DZIECIOM POCZUCIA WARTOŚCI | |
NIEWIDZIALNE DZIECI | |
DLACZEGO DZIECI STAJĄ SIĘ NIEWIDZIALNE? | |
OD NIEWIDZIALNEGO DO WIDZIALNEGO | |
PRZEMOC TO PRZEMOC | |
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI U DOROSŁYCH | |
ROZDZIAŁ 4. ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA | |
DEFINICJE | |
NAJTRUDNIEJSZY PIERWSZY KROK | |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ I WŁADZA RODZICIELSKA | |
OSOBISTA ODPOWIEDZIALNOŚĆ DZIECKA | |
JĘZYK OSOBISTY | |
ODPOWIEDZIALNY, ALE NIE SAM | |
ODPOWIEDZIALNOŚĆ A USŁUGIWANIE | |
ROZDZIAŁ 5. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA U DZIECI ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRAKTYCZNA | |
PRZEROST ODPOWIEDZIALNOŚCI U DZIECI | |
SAM ZE SWOJĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ | |
WŁADZA RODZICIELSKA | |
INTERAKCJA | |
ODPOWIEDZIALNE UŻYCIE WŁADZY RODZICIELSKIEJ | |
ROZDZIAŁ 6. GRANICE | |
WYJŚCIE Z ROLI | |
WYZNACZANIE GRANIC | |
GDY WYZNACZANIE GRANIC IDZIE W ZŁĄ STRONĘ | |
GRANICE SPOŁECZNE | |
GRANICE SPOŁECZNE I STARSZE DZIECI | |
ROZDZIAŁ 7. NASTOLATEK W RODZINIE | |
ZA PÓŹNO NA WYCHOWYWANIE | |
POCZUCIE STRATY U RODZICÓW | |
WZAJEMNE RELACJE RODZICÓW | |
KTO DECYDUJE? | |
O KROK OD ZWYCIĘSTWA | |
ROZDZIAŁ 8. RODZICE | |
RÓŻNICE | |
KIEROWANIE ZESPOŁOWE | |
PARTNERSTWO A RODZICIELSTWO | |
WZAJEMNOŚĆ OZNACZA SZACUNEK | |