Psychologia. Kluczowe koncepcje. Tom 2

Motywacja i uczenie się

5 ocen

Format:

epub, mobi, ibuk

DODAJ DO ABONAMENTU

WYBIERZ RODZAJ DOSTĘPU

69,00

Format: epub, mobi

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 34,50 zł  


69,00

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu.
W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania:
- Co nas motywuje?
- Jakie procesy sterują naszymi emocjami?
- Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?
- W jaki sposób powstają wspomnienia?
- Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?
Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania.
Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?


Rok wydania2017
Liczba stron281
KategoriaPsychologia społeczna
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-19570-0
Numer wydania2
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp do wydania polskiego IX
  Do Studenta XI
  Nowości tego wydania XV
  Podziękowania XVII
  O Autorach XX
  
  1. Motywacja i emocje     3
  
  Co nas motywuje?     5
  1.1. Dlaczego ludzie pracują: teoria McClellanda     6
  1.2. Motywacja – niespodziewane skutki nagrody     11
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     13
  
  Jak określamy nasze motywacyjne priorytety?     13
  1.3. Teoria instynktów, teoria popędów i psychodynamiczna teoria Freuda     14
  1.4. Humanistyczna teoria Maslowa     17
  Zagadnienie psychologiczne Ustalenie, co motywuje innych ludzi     22
  
  Gdzie w hierarchię potrzeb wpasować głód i seks?     23
  1.5. Głód: popęd homeostatyczny i motyw psychologiczny     24
  1.6. Siła woli, rzepa i ciastka czekoladowe     31
  1.7. Motywacja seksualna: pragnienie, bez którego da się żyć     33
  1.8. Seks, głód i hierarchia potrzeb     38
  Zagadnienie psychologiczne Zagadnienie orientacji seksualnej     39
  
  Jak motywują nas emocje?     42
  1.9. Jak emocje wiążą się z motywacją?     43
  Zagadnienie psychologiczne Różnice emocjonalne między mężczyznami a kobietami zależą od biologii i kultury     50
  
  Jakie procesy sterują naszymi emocjami?     51
  1.10. Mózgowe podłoże emocji     52
  1.11. Pobudzenie, poziom wykonania i odwrócone U     58
  1.12. Psychologiczne teorie emocji: wyjaśnienie kilku dotychczas nierozstrzygniętych zagadnień     61
  1.13. W jakim stopniu kontrolujemy własne emocje?     65
  Zagadnienie psychologiczne Wykrywanie kłamstw     69
  Włącz myślenie krytyczne Czy „wykrywacze kłamstw” rzeczywiście wykrywają kłamstwa?     71
  Podsumowanie rozdziału     75
  
  2. Uczenie się i wychowanie     81
  
  Jakiego rodzaju uczenie się wyjaśnia warunkowanie klasyczne?     86
  2.1. Podstawy warunkowania klasycznego     87
  2.2. Zastosowania warunkowania klasycznego     92
  Zagadnienie psychologiczne Awersja do smaków a chemioterapia     101
  
  Jak uczymy się nowych zachowań za pomocą warunkowania sprawczego?     102
  2.3. Radykalny behawioryzm Skinnera     103
  2.4. Siła wzmocnienia     104
  2.5. Problem kary     115
  2.6. Lista sposobów modyfikowania zachowania sprawczego     121
  2.7. Porównanie warunkowania sprawczego i klasycznego     123
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie psychologii do uczenia się psychologii     127
  
  Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się?     127
  2.8. Uczenie się przez wgląd: Köhler z szympansami na Wyspach Kanaryjskich     128
  2.9. Mapy poznawcze: Tolman odkrywa, co jest w umyśle szczura     130
  2.10. Uczenie się przez obserwację: wyzwanie rzucone behawioryzmowi przez Bandurę     133
  2.11. Mechanizmy mózgowe, uczenie się i uczenie się poznawcze „wyższego rzędu”     138
  Zagadnienie psychologiczne Lęk przed lataniem – ponowne spotkanie     139
  Włącz myślenie krytyczne Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”?     142
  Podsumowanie rozdziału     146
  
  3. Pamięć     151
  
  Jaka jest natura pamięci?     154
  3.1. Pamięć jest konstruowana i rekonstruowana     155
  Zagadnienie psychologiczne Czy chciałbyś mieć pamięć „fotograficzną”?     158
  
  W jaki sposób powstają wspomnienia?     161
  3.2. Pierwszy magazyn: pamięć sensoryczna     162
  3.3. Drugi magazyn: pamięć operacyjna     166
  3.4. Trzeci magazyn: pamięć długotrwała     173
  Zagadnienie psychologiczne Wspomnienia fleszowe: gdzie byłeś, kiedy…     183
  
  W jaki sposób wydobywamy wspomnienia?     185
  3.5. Pamięć utajona i pamięć jawna     186
  Zagadnienie psychologiczne Na końcu języka     192
  
  Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić?     193
  3.6. Grzechy pominięcia     195
  3.7. Grzechy włączania     201
  3.8. Usprawnienie pamięci za pomocą mnemotechnik     209
  Zagadnienie psychologiczne Zastosowanie pschologii do uczenia się psychologii     211
  Włącz myślenie krytyczne Kontrowersja dotycząca odzyskanych wspomnień     213
  Podsumowanie rozdziału     217
  
  Słownik pojęć     220
  Bibliografia     231
  Indeks nazwisk     261
  Źródła rycin     266
  Źródeł zdjęć     268
RozwińZwiń