Współczesne systemy motywacyjne

Współczesne systemy motywacyjne

Teoria i praktyka.

4 oceny

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

W dzisiejszych czasach podstawą sukcesu każdej firmy są kompetencje i umiejętności ludzi w niej zatrudnionych. Dobrze zaprojektowane i realizowane systemy motywacyjne pozwalają na pozyskiwanie i utrzymywanie najlepszych pracowników, wpływając na uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej przez firmy.


Praca została podzielona na dwie części, które łącznie stanowią kompleksowe ujęcie omawianego problemu. W pierwszej z nich opisane zostały zagadnienia będące syntezą wiedzy dotyczącej teorii motywacji takie, jak: systemy motywacyjne, wskaźniki badania poziomu motywacji pracowników, związek motywowania i wynagradzania oraz kształtowanie motywacyjnego środowiska pracy.


Druga część ma charakter praktyczny – autor omawia w niej sposoby motywowania trzech grup pracowników tzn. pracowników wiedzy, handlowców i menedżerów wyższego szczebla. Rozdziały te uwzględniają specyfikę pracy każdej wymienionej grupy zawodowej i odpowiadają na problemy występujące podczas tworzenia i realizowania systemów motywacyjnych dla każdej z nich.


Autor omawia zarówno teorie motywacji, jak i praktyki stosowane w przedsiębiorstwach w sposób krytyczny, co zachęca czytelnika do samodzielnego analizowania przedstawionych zagadnień.


Książka jest przeznaczona dla praktyków zajmujących się zarządzaniem zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach oraz studentów wielu specjalności obejmujących tę tematykę.


Jacek Woźniak jest profesorem w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. W latach 1990-2005 był trenerem, projektantem szkoleń i dyrektorem firmy szkoleniowej. Współpracował z kilkudziesięcioma firmami międzynarodowymi w Polsce, planując i prowadząc wieloletnie cykle szkoleniowe z zakresu umiejętności społecznych i osobistych. Pracował jako konsultant w Europie Wschodniej dla wielu organizacji międzynarodowych, w tym Banku Światowego, World Wildlife Found, US AID czy Mott Foundation.


Rok wydania2012
Liczba stron336
KategoriaZarządzanie zasobami ludzkimi (HR)
WydawcaWydawnictwo Naukowe PWN
ISBN-13978-83-01-16997-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  
  CZĘŚĆ I Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych    13
  
  Rozdział 1 Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji     15
  1.1 Motywacja a motywowanie – zakres znaczeniowy pojęć     15
  1.2 Motywowanie czy manipulowanie – definicja systemów motywacyjnych     20
  1.3 Przykład: zarządzanie motywacją w firmie A.Blikle     23
  1.4 Podstawowe teorie potrzeb (treści motywacji)     28
  1.5 Teorie procesu motywacji     35
  
  Rozdział 2 Wskaźniki stanu motywacji     50
  2.1 Wprowadzenie – badania nad wskaźnikami stanu motywacji w organizacji     50
  2.2 Satysfakcja z pracy i jej znaczenie motywacyjne     52
  2.3 Zaangażowanie organizacyjne     59
  2.4 Postrzegane wsparcie ze strony organizacji     63
  2.5 Osobiste zaangażowanie w pracę     66
  2.6 Wskaźniki fluktuacji personelu oraz ich prognozowanie     78
  2.7 Współczesne badania nad satysfakcją pracowników     87
  2.7.1 Współczesne badania nad stanem motywacji pracowników – zasady ogólne    87
  2.7.2 Wykorzystanie badania nad satysfakcją pracowników – przykład     93
  
  Rozdział 3 Systemy motywacyjne a wynagradzanie     98
  3.1 Motywatory finansowe a koncepcja wynagrodzenia całkowitego     98
  3.2 Bieżące wynagrodzenia gwarantowane     106
  3.3 Wynagrodzenia zmienne     112
  3.4 Świadczenia dodatkowe     119
  3.4.1 „Kafeteryjne” systemy świadczeń     123
  3.4.2 Świadczenia partycypacyjne     127
  3.5 Wynagrodzenie odroczone     132
  3.6 Trendy w rozwoju form wynagrodzenia finansowego     137
  
  Rozdział 4 Motywujące środowisko pracy     140
  4.1 Stres a ocena środowiska pracy     141
  4.2 Stres w pracy jako problem zarządzania     145
  4.3 Redukcja stresu jako czynnik motywacyjny     148
  4.4 Redukcja stresu w pracy a harmonogramy pracy     152
  4.5 Przekazywanie uprawnień decyzyjnych pracownikom a wymagania środowiska pracy     155
  4.6 Modyfikacja przestrzeni i zacieranie granic między pracą a domem     158
  
  Rozdział 5 Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym     165
  5.1 Znaczenie motywacyjne procedur organizacyjnych związanych z rozwojem kompetencji zawodowych pracowników     165
  5.2 Narzędzia systemów motywacyjnych związanych z rozwojem zawodowym w fazie adaptacji do pracy     167
  5.3 Narzędzia z obszaru rozwoju zawodowego stosowane wobec dojrzałych pracowników jako element systemów motywacyjnych     175
  5.4 Procedury motywacyjne związane z zarządzaniem talentami     186
  5.5 Motywacyjne działania rozwojowe stosowane w fazie derekrutacji     195
  
  CZĘŚĆ II Trzy zastosowania systemów motywacyjnych    203
  
  Rozdział 6 Systemy motywowania kadry kierowniczej najwyższego szczebla     205
  6.1 Wysokość wynagrodzenia jako czynnik motywujący zarządy – z perspektywy teorii zarządzania     205
  6.2 Teoria agencji jako uzasadnienie struktury pakietu wynagrodzeń dla zarządów     210
  6.3 Wyniki dotyczące uspójnienia wynagrodzeń prezesa i interesów akcjonariuszy w specyficznej sytuacji strategicznej, uzyskane w ramach teorii agencji     217
  6.4 Czy prezesi mają wpływ na wyniki działania firmy?     222
  6.5 Niefinansowe czynniki motywowania prezesów do działania w interesie firmy     228
  
  Rozdział 7 Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy     238
  7.1 Zarządzanie pracownikami wiedzy jako problem w naukach o zarządzaniu    238
  7.2 Gospodarka oparta na wiedzy – pracownicy wiedzy i ich rola zawodowa     239
  7.3 Typologie zadań realizowanych przez pracowników wiedzy     249
  7.4 Systemy motywacyjne stosowane wobec pracowników wiedzy różnych typów     253
  7.5 Specyficzne zadania wynikające z wymogów zarządzania wiedzą w organizacji oraz problemy motywacyjne z tym związane     263
  
  Rozdział 8 Zarządzanie motywacją handlowców     277
  8.1 Handlowcy, sprzedawcy, „misjonarze” – o zróżnicowaniu w działach handlowych firm     277
  8.2 Sposoby motywowania finansowego i wynagradzania handlowców     285
  8.3 Motywacyjne znaczenie systemów kontroli     293
  8.4 Zarządzanie motywacją w zespołach handlowych     299
  8.5 Konkursy dla sprzedawców     304
  8.6 Systemy motywacyjne z obszaru zarządzania rozwojem stosowane wobec dla handlowców     310
  8.7 Systemy motywacyjne dla handlowców a ograniczanie fluktuacji kadr     318
  
  Literatura     323
RozwińZwiń