POLECAMY
Redakcja:
Format:
ibuk
e-ISBN: 978-83-233-8475-5
Geografia to żywo rozwijająca się nauka, nieustannie poszerzająca swe pola badawcze. Niniejsza publikacja charakteryzuje najnowsze kierunki jej rozwoju, znajdujące się w sferze zainteresowań doktorantów geografii. Obok innowacyjnych metod i narzędzi badawczych prezentowanych w poszczególnych artykułach, książka przedstawia niezwykle ciekawy kierunek rozwoju współczesnej geografii, jakim jest interdyscyplinarne ujęcie podejmowanych tematów.
„Praca obejmuje szerokie spektrum zastosowania nowych narzędzi i metod, ale też koncepcji i ujęć teoretyczno-problemowych w badaniach geograficznych. Autorzy podjęli nowe i słabo dotąd rozpoznane – szczególnie na gruncie polskiej geografii – tematy. Godny podkreślenia jest, stosowany w większości opracowań interdyscyplinarny sposób prezentowania tematyki badawczej. Co ważne, w tomie spotkali się przedstawiciele wielu subdyscyplin geograficznych, reprezentujący zarówno nurt fizycznogeograficzny, jak i społeczny oraz turyzm i gospodarkę przestrzenną. Publikacja jest ważną pozycję, dającą pogląd na współczesne zainteresowania badawcze, szczególnie młodego pokolenia geografów; w istotny sposób poszerza naszą wiedzę o nowe ujęcia, koncepcje i metody badawcze”.
Z recenzji dr hab. Andrzeja Zborowskiego
Rok wydania | 2008 |
---|---|
Liczba stron | 98 |
Kategoria | Geografia ogólna |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
ISBN-13 | 978-83-233-2423-2 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Przedmowa | 5 |
Kapitał społeczny jako czynnik wzrostu gospodarczego | 9 |
Percepcja zagrożenia przestępczością w Krakowie. Przykład zastosowania metody psychokartograficznej | 21 |
Narzędzia i metody GIS w zarządzaniu obszarami chronionymi | 39 |
Wykorzystanie wysoko rozdzielczego obrazu satelity Ikonos do opracowania mapy geomorfologicznej Tatr | 53 |
Rola regionu i współpracy międzyregionalnej w integracji europejskiej i globalizacji w świetle najnowszych badań geografii politycznej | 63 |
Narzędzia zarządzania marketingowego w badaniach turystyki | 73 |
Porty lotnicze i ich oddziaływanie jako przedmiot badań geograficznych | 83 |
Autorzy | 99 |