INNE EBOOKI AUTORA
Autor:
Format:
ibuk
Publikacja traktuje o pojazdach eksploatowanych w przewozach międzynarodowych przez rodzimych przewoźników od drugiej połowy lat 50. ubiegłego wieku, czyli od momentu, w którym narodził się polski międzynarodowy transport drogowy. Istotną zaletą tej pozycji jest też szerokie ujęcie kwestii prowadzenia zakupów przez naszych międzynarodowych przewoźników drogowych. Książka składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym podano definicje m.in. taboru samochodowego, floty, strategii taborowej i flotowej. W obszarze konstrukcyjnym nakreślono również podstawowe tendencje rozwojowe pojazdów przeznaczonych do przewozów międzynarodowych. Rozdziały drugi i trzeci poświęcone są strategii taborowej polskich firm zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków. Niniejsza książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych związanych z transportem. Ponadto książką mogą się zainteresować praktycy gospodarczy oraz miłośnicy motoryzacji.
Rok wydania | 2011 |
---|---|
Liczba stron | 259 |
Kategoria | Logistyka |
Wydawca | Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu |
ISBN-13 | 978-83-7695-102-7 |
Numer wydania | 1 |
Język publikacji | polski |
Informacja o sprzedawcy | ePWN sp. z o.o. |
INNE EBOOKI AUTORA
POLECAMY
Ciekawe propozycje
Spis treści
Wstęp | 7 |
1. Pojazdy samochodowe stosowane w międzynarodowym drogowym transporcie ładunków – cechy, tendencje rozwojowe, flota, strategia taborowa i strategia flotowa | 11 |
1.1. Pojęcie taboru samochodowego i jego rodzaje | 11 |
1.2. Rozwój pojazdów stosowanych w Europie w drogowym międzynarodowym transporcie ładunków | 19 |
1.3. Wymagania Konwencji TIR w zakresie warunków technicznych dopuszczenia pojazdów | 48 |
1.4. Pojęcie floty i pojazdu flotowego | 53 |
1.4.1. Klient – użytkownik flotowy | 56 |
1.4.2. Ciężarówka flotowa | 62 |
1.5. Strategia taborowa | 63 |
1.5.1. Zdefiniowanie pojęcia strategia | 63 |
1.5.2. Strategia taborowa i strategia flotowa | 65 |
1.6. Nowe tendencje rozwojowe w dziedzinie taboru używanego do międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 72 |
2. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków w okresie od 1958 do 1989 roku | 85 |
2.1. Uwarunkowania | 85 |
2.2. Możliwość pozyskania odpowiedniego taboru | 87 |
2.2.1. Dostępność pojazdów w fabrykach krajowych | 87 |
2.2.2. Dostępność pojazdów w krajach socjalistycznych | 97 |
2.2.3. Dostępność pojazdów w krajach kapitalistycznych | 101 |
2.3. Polskie przedsiębiorstwa działające w branży międzynarodowych drogowych przewozów ładunków | 105 |
2.4. Rozwój strategii taborowej polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 109 |
2.4.1. Strategia taborowa PMPS Pekaes oraz Pekaes Auto-Transport SA | 110 |
2.4.2. Strategia taborowa pozostałych przedsiębiorstw posiadających tabor produkcji zachodniej bądź tabor mieszany | 131 |
2.4.2.1. Przewoźnicy wykonujący przewozy wyłącznie na zlecenia z zewnątrz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej – PKS | 131 |
2.4.2.2. Przewoźnicy wykonujący przewozy na zlecenia z zewnątrz lub na zlecenia z zewnątrz i własne | 134 |
2.4.2.3. Przewoźnicy wykonujący przewozy głównie na potrzeby własne i wykonujący przewozy specjalizowane | 136 |
2.5. Klasy tonażowe, wybierane marki, zagadnienie taboru używanego | 137 |
2.6. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego na tle strategii taborowej ich zagranicznych odpowiedników | 139 |
2.6.1. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów socjalistycznych | 139 |
2.6.2. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów kapitalistycznych | 142 |
3. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków po 1989 roku | 145 |
3.1. Akty prawne po roku 1989 wpływające na strategię taborową polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków | 146 |
3.1.1. Akty prawne wpływające na zmiany polityki gospodarczej oraz określające ustrój gospodarczy państwa | 147 |
3.1.2. Akty prawne odnoszące się bezpośrednio do transportu oraz akty prawne dotyczące możliwości zakupu odpowiedniego taboru | 152 |
3.2. Możliwości pozyskania odpowiedniego taboru | 154 |
3.2.1. Tabor fabrycznie nowy | 156 |
3.2.1.1. Możliwości dostaw z fabryk krajowych | 156 |
3.2.1.2. Pojazdy z importu i od zagranicznych producentów | 167 |
3.2.1.3. Wejście firm zagranicznych na polski rynek i jego uwarunkowania | 174 |
3.2.2. Tabor używany | 189 |
3.2.2.1. Tabor używany nabywany w kraju | 189 |
3.2.2.2. Tabor używany nabywany za granicą | 192 |
3.3. Sprzedaż nowych pojazdów użytkowych w Polsce | 195 |
3.4. Tabor używany przez polskich międzynarodowych przewoźników ładunków | 206 |
3.4.1. Liczba pojazdów i stopień ich nowoczesności | 206 |
3.4.2. Główni dostawcy taboru – preferowane marki | 223 |
3.4.3. Klasy tonażowe taboru | 233 |
3.5. Tabor polskich międzynarodowych przewoźników drogowych w porównaniu z taborem używanym przez przewoźników międzynarodowych z innych krajów | 236 |
Zakończenie | 239 |
Literatura | 253 |
Spis rysunków i tabel | 260 |
Załącznik | 261 |