Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków

Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków

5 ocen

Format:

ibuk

RODZAJ DOSTĘPU

 

Dostęp online przez myIBUK

WYBIERZ DŁUGOŚĆ DOSTĘPU

Cena początkowa:

Najniższa cena z 30 dni: 6,92 zł  


6,92

w tym VAT

TA KSIĄŻKA JEST W ABONAMENCIE

Już od 24,90 zł miesięcznie za 5 ebooków!

WYBIERZ SWÓJ ABONAMENT

Publikacja traktuje o pojazdach eksploatowanych w przewozach międzynarodowych przez rodzimych przewoźników od drugiej połowy lat 50. ubiegłego wieku, czyli od momentu, w którym narodził się polski międzynarodowy transport drogowy. Istotną zaletą tej pozycji jest też szerokie ujęcie kwestii prowadzenia zakupów przez naszych międzynarodowych przewoźników drogowych. Książka składa się z trzech rozdziałów. W pierwszym podano definicje m.in. taboru samochodowego, floty, strategii taborowej i flotowej. W obszarze konstrukcyjnym nakreślono również podstawowe tendencje rozwojowe pojazdów przeznaczonych do przewozów międzynarodowych. Rozdziały drugi i trzeci poświęcone są strategii taborowej polskich firm zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków. Niniejsza książka jest adresowana przede wszystkim do studentów kierunków ekonomicznych związanych z transportem. Ponadto książką mogą się zainteresować praktycy gospodarczy oraz miłośnicy motoryzacji.


Rok wydania2011
Liczba stron259
KategoriaLogistyka
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-7695-102-7
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp    7
  1. Pojazdy samochodowe stosowane w międzynarodowym drogowym transporcie ładunków – cechy, tendencje rozwojowe, flota, strategia taborowa i strategia flotowa    11
    1.1. Pojęcie taboru samochodowego i jego rodzaje    11
    1.2. Rozwój pojazdów stosowanych w Europie w drogowym międzynarodowym transporcie ładunków    19
    1.3. Wymagania Konwencji TIR w zakresie warunków technicznych dopuszczenia pojazdów    48
    1.4. Pojęcie floty i pojazdu flotowego    53
      1.4.1. Klient – użytkownik flotowy    56
      1.4.2. Ciężarówka flotowa    62
    1.5. Strategia taborowa    63
      1.5.1. Zdefiniowanie pojęcia strategia    63
      1.5.2. Strategia taborowa i strategia flotowa    65
    1.6. Nowe tendencje rozwojowe w dziedzinie taboru używanego do międzynarodowego drogowego transportu ładunków    72
  2. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw zajmujących się międzynarodowym drogowym transportem ładunków w okresie od 1958 do 1989 roku    85
    2.1. Uwarunkowania    85
    2.2. Możliwość pozyskania odpowiedniego taboru    87
      2.2.1. Dostępność pojazdów w fabrykach krajowych    87
      2.2.2. Dostępność pojazdów w krajach socjalistycznych    97
      2.2.3. Dostępność pojazdów w krajach kapitalistycznych    101
    2.3. Polskie przedsiębiorstwa działające w branży międzynarodowych drogowych przewozów ładunków    105
    2.4. Rozwój strategii taborowej polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków    109
      2.4.1. Strategia taborowa PMPS Pekaes oraz Pekaes Auto-Transport SA    110
      2.4.2. Strategia taborowa pozostałych przedsiębiorstw posiadających tabor produkcji zachodniej bądź tabor mieszany    131
        2.4.2.1. Przewoźnicy wykonujący przewozy wyłącznie na zlecenia z zewnątrz Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej – PKS    131
        2.4.2.2. Przewoźnicy wykonujący przewozy na zlecenia z zewnątrz lub na zlecenia z zewnątrz i własne    134
        2.4.2.3. Przewoźnicy wykonujący przewozy głównie na potrzeby własne i wykonujący przewozy specjalizowane    136
    2.5. Klasy tonażowe, wybierane marki, zagadnienie taboru używanego    137
    2.6. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego transportu drogowego na tle strategii taborowej ich zagranicznych odpowiedników    139
      2.6.1. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów socjalistycznych    139
      2.6.2. Strategia taborowa międzynarodowych przewoźników z krajów kapitalistycznych    142
  3. Strategia taborowa polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków po 1989 roku    145
    3.1. Akty prawne po roku 1989 wpływające na strategię taborową polskich przedsiębiorstw międzynarodowego drogowego transportu ładunków    146
      3.1.1. Akty prawne wpływające na zmiany polityki gospodarczej oraz określające ustrój gospodarczy państwa    147
      3.1.2. Akty prawne odnoszące się bezpośrednio do transportu oraz akty prawne dotyczące możliwości zakupu odpowiedniego taboru    152
    3.2. Możliwości pozyskania odpowiedniego taboru    154
      3.2.1. Tabor fabrycznie nowy    156
        3.2.1.1. Możliwości dostaw z fabryk krajowych    156
        3.2.1.2. Pojazdy z importu i od zagranicznych producentów    167
        3.2.1.3. Wejście firm zagranicznych na polski rynek i jego uwarunkowania    174
      3.2.2. Tabor używany    189
        3.2.2.1. Tabor używany nabywany w kraju    189
        3.2.2.2. Tabor używany nabywany za granicą    192
    3.3. Sprzedaż nowych pojazdów użytkowych w Polsce    195
    3.4. Tabor używany przez polskich międzynarodowych przewoźników ładunków    206
      3.4.1. Liczba pojazdów i stopień ich nowoczesności    206
      3.4.2. Główni dostawcy taboru – preferowane marki    223
      3.4.3. Klasy tonażowe taboru    233
    3.5. Tabor polskich międzynarodowych przewoźników drogowych w porównaniu z taborem używanym przez przewoźników międzynarodowych z innych krajów    236
  Zakończenie    239
  Literatura    253
  Spis rysunków i tabel    260
  Załącznik    261
RozwińZwiń