Zrównoważone Zarządzanie Zasobami Ludzkimi – wybrane zagadnienia

Zrównoważone Zarządzanie Zasobami Ludzkimi – wybrane zagadnienia

1 opinia

Format:

ibuk

Celem opracowania jest systematyzacja wybranych zagadnień tworzących głównie społeczny wymiar koncepcji ZZZL rozpatrywanych w kontekście pochodzenia analizowanej koncepcji oraz roli i architektury systemu HRM. Ponieważ problematyka ZZZL jest obszerna i wielowątkowa, w monografii skoncentrowano się na prezentacji najważniejszych kwestii. Ze względu na to, że jednym z głównych filarów ZZL jest rozwój personelu, autorzy omawiają w książce zagadnienia kształtowania tzw. kompetencji przyszłości oraz zrównoważonego przywództwa. Poruszają także rzadko eksplorowany w kontekście ZZL temat dotyczący kreowania form zatrudnienia. Aby osiągnąć przyjęty cel, dokonują analizy zagranicznej i krajowej literatury przedmiotu, a także posługują się wynikami badań wtórnych.


Rok wydania2023
Liczba stron90
KategoriaPublikacje darmowe
WydawcaWydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
ISBN-13978-83-67400-13-8
Numer wydania1
Język publikacjipolski
Informacja o sprzedawcyePWN sp. z o.o.

Ciekawe propozycje

Spis treści

  Wstęp     7
  1. Istota Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi     11
    1.1. Rodowód i definicja Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi     11
    1.2. Role i architektura systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w obliczu założeń ZZZL     15
  2. Zrównoważone przywództwo w kontekście implementacji Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi     22
    2.1. Wokół istoty zrównoważonego przywództwa     22
    2.2. Praktyki zrównoważonego przywództwa     28
    2.3. Rozwój zrównoważonego przywództwa jako podstawa wprowadzania i doskonalenia ZZZL     37
  3. Zrównoważone Zarządzanie Zasobami Ludzkimi a różnorodność form zatrudnienia     41
    3.1. Podejście do pracowników i formy ich zatrudnienia jako przedmiot koncepcji zrównoważonego rozwoju     41
    3.2. Umowa o pracę na czas nieokreślony jako standardowa forma zatrudnienia     43
    3.3. Umowa o pracę na czas określony – konsekwencje braku stabilizacji     49
    3.4. Umowy prawa cywilnego i samozatrudnienie – gdy zatrudniony nie jest pracownikiem     51
    3.5. Pracownicy z agencji pracy tymczasowej – problem podziału kompetencji pomiędzy przedsiębiorstwo użytkujące a agencję     54
  4. Rozwój kompetencji przyszłości jako element Zrównoważonego Zarządzania Zasobami Ludzkimi     58
    4.1. Pożądane kompetencje pracowników współczesnych organizacji w świetle ZZZL     58
    4.2. Kompetencje przyszłości w świetle różnorodności wiekowej pracowników     62
    4.3. Pożądane kompetencje w organizacjach wirtualnych     64
    4.4. Wybrane instrumenty zarządzania efektami pracy w kontekście rozwoju kompetencji przyszłości     69
  Zakończenie     72
  Bibliografia     75
  Spis rysunków     87
  Spis tabel     87
  Abstract     88
RozwińZwiń